Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI ja moottorin häiriövalo palaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TDI ja moottorin häiriövalo palaa

    Eli valo palaa, mutta auto tuntuu tehoiltaan ynm. täysin normaalilta. Käytetty töpselissä ja tunnistamatonta vikaa näyttää. Tyhjäkäynnillä toisinaan nostaa kierrokset 1000:niin ja auto pörisee kovemmin, mutta tähänkin tuntuu vaikuttavan ilman lämpötila, kylmällä tekee ja lauhemmalla tyhjäkäy normaalista. Ilmamassamittaria ovat veikkailleet. Olisiko täällä vastaavia kokemuksia kellään ja mikä silloin ollut syynä ja tietty miten kallista vaivaa on ollut?
    Viime vuonna autoon vaihdettu uusi startti, kun lämpimänä käynnistyi nikotellen, kylmänä kuin palmun alta. Nyt tosin on alkanut välillä tuntumaan, että tuo sama ongelma palailee takaisin...

  • #2
    Lue ne koodit kunnos testerillä esim vag-com. Noista menee MAF todella vähän. Veikkaan EGR mut koodit lukuun kunnon koneella. Ja tän voi varmaa siirtä tonne Diesel osastolle.
    Viimeksi muokannut jarppa^; 2.4.2015, 14:57.

    Comment


    • #3
      Egr tai imusarjan läppä eli ns kaasuläppä aika tyypillisiä jos ei ole toiminnassa häröä. Korotettu tyhjäkäynti johtuu laturin kovasta kuormituksesta. Multa löytyy muuten kaasuläppä jos osoittautuu sen viaksi..

      Comment


      • #4
        Samaa vikaa tuppaa täälläkin. Koitan saada koodeja pihalle tänään.

        EGR ilmeisesti on täynnä sontaa tyypillisesti. Meneekö tuo kaasuläppä rikki mekaanisesti ja jos menee, millanen homma se on vaihtaa? Siinä on vissiin joku servo...onkohan EGR sähköisesti ohjattu myös?

        Potilashan on B7 2.0tdi vm 2007...103kW

        Kiitosh...ai niin, millaisella hakusanalla mahtaisi purkukuvia osaava ohjelmisto netistä mahdollisesti löytyä? ETKA?

        Kiits

        Jussi

        Comment


        • #5
          Sammutusläpän kotelossa on pari hammaspyörää jotka operoi läppää, hampaathan niistä yleensä porsii. :) Hyvinhän se on noissa vehkeissä esillä, 3 vai 4 torxilla kiinni, kokoa 30. Tai vaihtoehtosesti 5mm kuusiokololla. Bkd:ssä ainakin imuputken sokka irti, putki irti, pultit auki ja läppä on kädessä.

          Comment


            #6
            Jos kaksi ensimmäistä hammasta poikki (todennäköistä), niin sen voi vielä patentoida kuntoon. Laittaa rattaan/läpän pysäyttimen (pysähtyy runkoa vasten) väliin pienen palan, jotta ratas ei pääse rikkinäisiin hampaisiin asti ts. ei aukea tappiin asti. Parin hampaan siirto ei muuta täysin aukinaisen läpän kulmaa juurikaan.

            Comment


            • #7
              Jep...EGR vikaa pukkaa. Onko tuolle putsauksen lisäksi muuta tehtävissä kuin vaihtaa sitten uutta tilanne?



              Vikakoodi kuitattiin veks eikä viiden kilsan ajolla tullut takaisin mutta jotenkin tuntuu ettei tuo nyt vedä niinkun pitäisi...any idea kui vai onko persdyno rikki :-)

              Comment


              • #8
                EGR putsaukseen ja siitä sitten eespäin. Sammutusläppä ei vaikuta kaakkeihin tietääkseni, jos rattaat sökönä.

                Comment


                • #9
                  Monta autoo tullu hinurilla ku läppä menny jumii kiinni.

                  Comment


                  • #10
                    Omasta bkd koneesta putsasin koko imupuolen eli imusarja oli irti, liuottelin, pesin 3 kertaa osienpesulaitteessa. Lopuksi vein lasikuulapuhallukseen koko imusarjan. On kuin uusi päältä. Sisäpuolen loput karstapaskat liuottelin vielä tärpätillä ja ruuveilla ja muttereilla. Egr pesin ultraäänipesurissa ja läpän pesin bräkleenillä. Elektroniikkapuoli oli ihan täynnä öljymujua, sen pesin elektroniikalle tarkoitetulla puhdistusspraylla. Uudet tiivisteet, egr supistava tiiviste. Loppukuusta ohjelmointi niin saa egr pois käytöstä kokonaan...
                    Kenkää olen antanut ja pari kertaa mennyt vikatilaan pidemmissä kiihdyttelyissä, ilmeisesti mrmuscle käsittelyä pitäisi harkita...
                    Autolla ajettu 181tkm, vw jetta-07, dsg

                    Comment


                    • #11
                      Rattaathan sieltä oli porsinut. Keskimmäinen ratas joka toimii vaihteena oli neljän ensimmäisen hampaan osalta pahasti kulunut, sen olisi ratasta kääntämällä vielä saanut toimimaan mutta se musta joka on venttiilin askelissa kiinni oli menettänyt aloituskohdasta 3 hammasta kokonaan ja 3 seuraavaa oli kulunut pahasti. Ei taida noita rattaita saada...joten vissiin se on uusi EGR hoidettava.

                      Taidan vaihtaa koko koslan ennen kuin tuon BRE koneen öljypumpun akseli antautuu. Taidan vaihtaa merkkiä samoin tein, tämmöset öljypumpun akselikötösteet on silkkaa sontaa jota voisi odottaa joltain itäautolta muttei ns. laatuautolta. EGR nyt on joko jumittanut tai sitten se on vaan kuluva osa (jep, kesti 105tkm) mutta tuon öljypumpun kanssa en taida viittiä alkaa pelleilemään.

                      Comment


                        #12
                        Niitä läppäyksiköistä saa ~150e uusia tarvikkeita, joten ei sinällään ei nyt niin älytön vaihtaa.

                        Comment


                        • #13
                          Juu...Saksasta otin 165 EUR tiivisteiden kera VDO:n orkkiksen...

                          Comment


                          • #14
                            Nyt on uusi EGR paikoillaan, kysymys: tartteeko uutta EGRää varten pirssiä käyttää letkuissa? Tartteeko jotain mukautuksia tms? Tuntuu ainakin toimivan ok mutta just in case...

                            Kiitti,

                            Jussi

                            Comment


                              #15
                              Kyllä se itsekin ajan kanssa säätyy. Kestää vain. Mutta jos toimii ok, niin turha erikseen sopeutella.

                              Comment


                              • #16
                                Pakokaasujen valvontajärjestelmän varoitusvalo syttyi täälläkin. Auto kylläkin toimii kuten ennenkin. Olisiko Turku/Naantali-akselilla joku, joka voisi lukea vikakoodit?

                                Mittarissa nyt 117tkm ja 2.0tdi caga.

                                Toni

                                Comment


                                • #17
                                  No niin autoa käytetty töpselissä ja sieltä antoi sekalaisen seurakunnan vikakoodeja joista osan sai nollattua, mutta kaksi C0C65 C0C66 jäivät palamaa. Tuolta toisesta keskustelusta tutkinkin jo, että saattaa viitata kaasuläppävikaan. Omalla tuurillaan sieltä löytynee jotain eri kivaa ja kallista vielä kaupan päälle, kun pajalle kiesin ajelee. Tyhjäkäynnin edelleen nostaa pysähtyessä karvan yli tonniin ja käynnistyy lämpimänä nihkeästi ensimmäisellä yrityksellä. Toisellä törähtää käyntiin kuin mitään ei olisikaan. Tähän vikaan vaihettiin paikallisella merkkipajalla (luojan kiitos vaihtoautofirman piikkiin mistä audi meille tuli) uusi startti, mutta liekö ollut turha vaihto, kun ongelma alkanut uusia taas....

                                  Comment


                                  • #18
                                    Muistaa vaan tsekata sen kaasuläpän sulakkeen sit vaihdon jälkeen. Yleensä polttaa sulakkeen. Btw pistin yv tuosta läpästä..

                                    Comment


                                    • #19
                                      jep sulakkeet tseukkaukseen, muistaakseeni toinen flekti viel saman sulakkeen takana.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Lainataanpa tätä kekustelua vaikka hitusen vanha onkin, 2007 vuoden a4 2.0 tdi brd kyseessä ja moottorin häiriövalo palaa ja täytyis selvittää mistä johtuisi. Auto toimii täysin normaalisti joskin egärrän lauhdutin taitaa vuotaa, savuja tupsauttelee välillä lämpimänä käynnistäessä ja hävittää nestettä.. Vikakoodit kun nollaa valo ei pala 3-4 päivään

                                        Nipun vikakoodeja antaa:

                                        Faults Found:
                                        000000 - SAE - Reserved by Document ISO 15031-6
                                        P0000 - 006 - 2005 - Intermittent
                                        -egr on poistettu softalla ja tukittu , dpf:fästä en tiedä . sytyttääkö tuo merkkivaloa?

                                        001649 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10)
                                        P0671 - 006 - Electrical Fault - Intermittent - MIL ON
                                        001650 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)
                                        P0672 - 006 - Electrical Fault - Intermittent - MIL ON
                                        001651 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit (Q12)
                                        P0673 - 006 - Electrical Fault - Intermittent - MIL ON
                                        001652 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13)
                                        P0674 - 006 - Electrical Fault - Intermittent - MIL ON
                                        -johtosarja tarkistettu ja singnaali menee läpi ja uuden hehkut vaihdettu. Akku ladattu ja hyvin starttaa. Saiko tuosta johtosarjasta jotain korjausarvoa vagcomilla?

                                        00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
                                        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
                                        -tuskin tekemistä häiriövalon kanssa?

                                        01316 - ABS Control Module
                                        008 - Implausible Signal - Intermittent
                                        -tuskin tekemistä häiriövalon kanssa?

                                        00003 - Control Module
                                        014 - Defective
                                        -tuskin tekemistä häiriövalon kanssa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          eikö löydy apuja?

                                          Comment


                                            #22
                                            No noissa hehkujen vikakoodeissa lukee, että MIL ON, joka tarkottaa notta vikavalo syttyy. Ja kun kaikki on pimeenä hetkittäin niin ehkä joku rele tai kontaktivika.

                                            Comment


                                            • #23


                                              Okei, täytyypä tutkailla

                                              Comment


                                              • #24
                                                Morjesta kaikki
                                                en oo varma onko oikea lanka mutta sama ongelma itsellä omassa -08 vuoden Audi A4 B7 Avant 2,0tdi Q elikkä moottorin vikavalo palaa ja hehkun merkkivalo vilkuttaa. Olisiko kellään Kuopiossa taikka lähellä pohjois Savossa mahdollisuutta lukea vikakoodit pientä korvausta vastaan ja antaa vinkkejä. Tarkoitus oli viedä auto FIN-turbolle mutta pahus kun liike viikonlopun kiinni. Kiitokset etukäteen

                                                Jiri

                                                Comment

                                                Working...
                                                X