Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Dieselmoottorin janoisuus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Dieselmoottorin janoisuus

    syötön määrä ja kaasupolkimen asento kaiketi eniten vaikuttaa.
    Toki myös ilman saanti pitää olla kunnossa jotta moottori toimii oikein.

    tuo "ylenmääräisyys" riippuu tapauksesta. Paljonko se sulla on ja millä vehkeellä?

    #2
    Mersu vai?

    Savuttaako?

    Itse katselin tässä järjestyksessä

    - Jarrut, jumiiko?
    - Rengaspaineet
    - Ilman putsari, myös oravan erotin ennen putsaria jos sellainen on.
    - Pumpun ajoitus, onko kohdillaan? Milloin remmi vaihdettu? Jääny pumppu säätämättä?

    Comment


    • #3
      ...ja sitten sytytyspuolen säätöön.
      Heh. =)

      Comment


      • #4
        Muista oikea tulpan johdon tyyppi eli jäykkä;-)

        Comment


          #5
          Pumppua et saa säädettyä ja hihnaa ei ole.

          Comment


          • #6
            Jos ei kone savuta, ts. löpöä valuu palamattomana, niin huomattavan suuren kulutuksen pääaiheuttajia ovat suuri kitka voimansiirrossa ja vuotava polttoainejärjestelmä. Jos kaikki aine palaa niin suurempi ruiskutettu määrä tuntuu myös koneen antamana tehona. Tarkistaisin järjestyksessä:

            1. Naftaläikkä auton alla tai moottoritila haisee voimakkaasti naftalle.
            2. Turbon kunto, tuntee selvästi tehottomuutena. Esim. VAG:n magneettikytkinongelma.
            3. Voimansiirron öljyt ja kunto.

            Jos kulutusero ei ole todella suuri, vaan esim. luokkaa 10%, voi se johtua pelkästään ajotavasta.
            Lukisin myös seuraavan artikkelin: Dieselin toiminta

            Comment

            Working...
            X