A4 1.9TDi 130hv, vm02, 122000km
kierrokset n 1500, vaihde 4 tai 5. Kaasupedaali pohjaan niin lähtee vetämään kivasti mutta auto ravistaa melkoisesti jonnekin 1900 kierrokseen asti, minkä jälkeen veto jatkuu tasaisena. Haiskahtaa kytkinongelmalta, kuulostaako tämä lopun alulta vai uskaltaako vielä ajaa vai onko vaarana että kytkin pamahtaa lopullisesti ja jättää tienpäälle vai antaako se vielä pahempia varoituksia kunnostaan ennen lopullista laukeamista? kytkin ei muuten tunnu mitenkään erikoiselle, en havaitse esim luistamista. tosin kylmällä kelillä etenkin ykkönen ja kakkonen ovat kovin jähmeitä mutta kun laatikko pikkaisen lämpenee niin vaihteetkin menevät pienemmällä väkivallalla paikalleen. Kannattaako siis jo ajaa pajalle vai seurata tilannetta ja jos paja, niin mitähän sieltä kannattaisi katsoa? Kytkinlevyt vai koko asetelma? Onko tarvikeosiin luottamista vai kannattaako käyttää kalliimpia orkkisosia? Ai niin, autossa on MTM lastu eli voimansiirto on pikkaisen kovemmalla kuin vakiossa, tosin tässähän viritysaste ei ole kovin korkea
Laitoin saman kysymyksen UltimateVw sivuille, missä yksi kaveri veikkasi ettei vika olisikaan voimansiirrossa, vaan ettei turbo saa tarpeeksi ilmaa? ks
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6646
kierrokset n 1500, vaihde 4 tai 5. Kaasupedaali pohjaan niin lähtee vetämään kivasti mutta auto ravistaa melkoisesti jonnekin 1900 kierrokseen asti, minkä jälkeen veto jatkuu tasaisena. Haiskahtaa kytkinongelmalta, kuulostaako tämä lopun alulta vai uskaltaako vielä ajaa vai onko vaarana että kytkin pamahtaa lopullisesti ja jättää tienpäälle vai antaako se vielä pahempia varoituksia kunnostaan ennen lopullista laukeamista? kytkin ei muuten tunnu mitenkään erikoiselle, en havaitse esim luistamista. tosin kylmällä kelillä etenkin ykkönen ja kakkonen ovat kovin jähmeitä mutta kun laatikko pikkaisen lämpenee niin vaihteetkin menevät pienemmällä väkivallalla paikalleen. Kannattaako siis jo ajaa pajalle vai seurata tilannetta ja jos paja, niin mitähän sieltä kannattaisi katsoa? Kytkinlevyt vai koko asetelma? Onko tarvikeosiin luottamista vai kannattaako käyttää kalliimpia orkkisosia? Ai niin, autossa on MTM lastu eli voimansiirto on pikkaisen kovemmalla kuin vakiossa, tosin tässähän viritysaste ei ole kovin korkea
Laitoin saman kysymyksen UltimateVw sivuille, missä yksi kaveri veikkasi ettei vika olisikaan voimansiirrossa, vaan ettei turbo saa tarpeeksi ilmaa? ks
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6646
Comment