No kyllä tuolla hinnalla voisi tehdä tuon nokkaremontin ihan vain varmuuden vuoksi kun siitä niin paljon pelotellaan. Varsinkin kun kohta olisi remminvaihdon aika ja pelkästään sille hinta lähentelee jo 1k€. Voisitko jipozu antaa tiedon, mistä noita osia noinkin halvalla saa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nokkaremontin hintatietoa AFB 2,5TDI V6?
Collapse
X
-
www.ebay.de ja hakuun "nockenwelle audi tdi v6" löytyy vaihtoehtoja, jakopään osat suomessa on varmaan kaikilla samoissa hinnoissa.
nyt sitte hajos dieselpumppu eli lisää remppaa tiedossa.
Tuo nokka /jakopään remppa on sen verran työläs etten alkais toistamiseen tekeen iltatöinä.
Comment
-
Tuli vaihdatettua tuohon kyseiseen AFB koneeseen 2008 marraskuussa yläkertaan kaikki mahdolliset osat. Autolla on ajettu remontin jälkeen noin 16000Km/9kk niin sama juttu uudestaan kaikki on yläkerrassa säpäleenä. Se on nyt toisella korjaamolla laitettevana ja sieltä sanoivat että öljypohjaa ei ainakaan ole koskaan avattu. Eli onko mahdollista että marraskuussa tehdyssä remontissa olisi jäänyt joku palanen öljykanavaan ja tukkinut yläkerran öljyn kierron. vai onko noin nopeaan kulumiseen mitään muuta selitystä osat olivat vielä vahvistettua tavaraa..
Comment
-
Tottakai tuo on tiläpäinen ratkaisu. Ja ei ne nokat siellä petä, vaan keinuvivut. Vivuista kun menee pinta rikki, niin se alkaa syömään nokkia.
Pahin vihollinen on pitkät tyhjäkäynnit ja hyvin matalilla kierroksilla ajeleminen...joka on muutenki vähä turhaa. ;)
Tarttis saada lisää voitelua yläkertaan.
Comment
-
Olen kyllä Diffasin kanssa samoilla linjoilla. Eli tyhjäkäyntiä tulisi todellakin välttää. Lisäksi kelien kylmetessä kunnon esilämmitys aina ennen starttia (Webasto) säästää yläkertaa huonon voitelun aiheuttamalta kulumiselta, eikä reippailla kierroksilla ajelu sillopin tällöin ainakaan huonoa tee koska autohan tykkää kun sillä ajetaan. Nämä näen ainakin omalla kohdallani syyksi miksi 308tkm mittarissa ja alkuperäiset nokat eikä havaittavissa kriittistä kulumaa. Pitää nyt seuraavan remminvaihdon yhteydessä (345tkm) oikein kunnolla avata venakopat niin voi sitten vaihtaa jos näyttää että voi jossain vaiheessa ongelmia tulla.
Comment
-
En muista ulkoa nokkien valmistajaa pitää katsoa kuhan käyn hallilla joku ihan laatusarja se OLI noin 2000€ maksoivat.
Onko miten hankala laittaa tuommoseen audiin öljynpaineanturi yläkertaan josta vois edes vähän seurata yläkerran öljynkiertoa. en ole vielä omalla tallilla sotkeutunut tuon auton purkuun mutta pakko se on kohta ruveta, ottaa jo niin rankasti kukkarolle. mitä minä olen ymmärtänyt että tuossa moottorissa ei olisi kun öljynpinnan anturi ja ö-suodattimessa se 0,3barin anturi. ihmetyttää vaan kun vanhemmissa autoissa niitä antureita on vähän joka paikassa niin miksi nyky autoteknologia menisi siihen suuntaan että lisättään kaikkea muuta roinaan ja karsitaan näitä tärkeimpiä antureita ja osia pois. tietysti nykyään autot suunnitellaan niin että niiden elin ikä on 10v / 200 000km
Comment
-
Herättää nykyisin epäilyksiä tuo sana "vahvistettu" kun katsoo käyttäjien kokemuksia esim tukivarsisarjoista. Niissä ei tietääkseni laatuvalmistajat tuota merkintää käytä.
Omassa AKEssa on nyt marmorin nokilla menty 70 tkm (200->270), hihnanvaihdon yhteydessä pitää kurkistaa miten jakselevat.
Comment
-
Tuossa koneessahan on kansien öljynpainetta alennettu hytikoiden takia. -Joskus moista SSP.ltä kattelin. Sillointällöin vanhoilla +10tkm öljyillä alkaa joku venttiili satunnaisesti omassa AFB:ssä napsutella. Tuostahan seuraa ei toivottua iskevää kuormaa laaharin pintaan. Saattanee johtaa öljykalvon pettämiseen. Onkelma yleensä poistuu kun hieman polkasee kaasua jotta paineet nousee.
Comment
Comment