Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokkaremontin hintatietoa AFB 2,5TDI V6?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nokkaremontin hintatietoa AFB 2,5TDI V6?

    Nokka-akselit ovat kuluneet ja edessä remontti, mutta vaihtoehtona on toki panna auto kiertoon kun vielä kulkee kohtalaisesti. Päätös pitää kyllä tehdä pikaisesti.
    Lähikorjaamoni (Audi-partnerkorjaamo) ei ollut aikaisemmin ko.remontteja tehnyt eikä hinta-arviotakaan osannut antaa, muuta kuin toteamuksella "kallista on".

    Arvelen, että varmaankin tämän palstan käyttäjistä on joku kyseisen jutun A6:seensa kustantanut niin, että olisko "noin" hintatietoa operaatiosta, kyseessä on siis AFB kone 2,5TDI V6.
    Olisko remonttiosille halvempaa hankkimistietä kuin nämä valtuutetut Audi-liikkeet?

  • #2
    No niin jatketaan yksinpuhelua..saattaa tämä jotain AFB koneen omistajaa kiinnostaa. Tänään saatiin selkoa osien hinnoista, eli halvimmillaan ilman venttiili -, kansi-ym. juttuja romppeet saadaan 2085e.

    Mikäli kaikki kansiosat (ilman uusia kansia)venttiileineen uusitaan osahintaa tulee 800e lisää.
    Remonttiin työnhinta tietysti päälle, ehkäpä kokonaishinnassa ollaankin lähellä 5000e, vaikka työtä ei tee merkkiliike.
    Osahankinnassa Audi-varaosia on vain varsinaiset nokka-akselit, muut saksantuontia.

    Että tuollaisen summan "miehekkäästä" äänestä voi joutua pulittamaan. Toki kovasti epäilin tuota nokka-asiaa hankintaa suunnitellessani, vaihtoehtoana silloin puntaroin 1,9TDI konetta.

    Korjaamon kanssa keskusteltiin operaation lopputulemasta päätyen siihen, ettei voiteluongelma uusilla osilla mihinkään katoa, vauriomahdollisuus jää korjauksen jälkeenkin voimaan, joten uusituilla nokilla ajetaan ehkä 100-150tkm.
    Hyvissä ajoin pitää autosta päästä eroon, ettei nokkaremontti yllätä uudelleen.
    Toki epäilen, että 200tkm pinnassa joudun dieselpumpun uusintaan. Sekin on melko faktaa. Todennäköisesti huokeampi kustannus kuin nuo nokat.

    Comment


      #3
      tdi v6 riittää nokat ja keinuvivut. jakopäärempan yhteydessä ei mikään paha homma. osat muistaakseni alle 2000e ja työ jotai 800e

      Comment


        #4
        Kysyin hintaa paikalliselta Pölhön korjaamolta. Sain vastaukseksi pyöreitä lukuja 3500-4000 €. Sisältäen kahden päivän työt. Kannattanee tehdä hihnanvaihdon yhteydessä niin menee melkein samoilla töillä.

        Mitä tulee tuohon hiljaisuuteen tämän aiheen osalta, johtunee se siitä että suurin osa 2.5 TDI V6:n omistajista on kylmä hiki otsalla tämän nokka-akseli asian kanssa. Ne joilla asia on ohi eli remppa tehty, ovat hissukseen ja kylmä hiki on vaihtunut tuskan hieksi euroja merkkikorjaamon tiskille lappaessa.
        Viimeksi muokannut peiponen; 27.1.2012, 20:25.

        Comment


          #5
          Muokattu
          Viimeksi muokannut TDIq; 30.4.2007, 15:27.

          Comment


            #6
            Noin 3200:lla ollaan LMS:llä tehty, sisältäen nokat, keinuvivut ja hydraulinostajat sekä muutamia tiivisteitä

            Comment


            • #7
              Näyttäisi, että aika laajaksi tuo korjausoperointi menee kun sylinterikannetkin pitää käyttää korjuulla, yksi pakoventtiili on todennäköisesti ollut kiinni jo jonkin aikaa, hydraulinostimen/keinun hajottua.
              Arvioivat korjaamolla, että venttiiliohjureissakin turhan väljää!

              Comment


                #8
                Ja laakeritkin varmaan kantsii vaihtaa, ja männänreinkaissakin on vähä sanomista ja oikeestaa kampiakseliki on jo menny vanhaks.
                Nojoo. Vitsi vitsi, vaikka huonokin.

                Samallahan ne ohjurit vaihtaa, eipä ne kummosesti tuota remonttia kalliimmaks tee.

                Melko kalliita osia mun mielestä...

                Comment


                • #9
                  Siksi käytän 1.9 konetta...

                  Comment


                  • #10
                    ..vitsi..vitsi

                    En yllättyisi, jos vaikka laakeritkin pitäisi vaihtaa.. niinpä
                    Käytin autoani syksyllä pohjoisen Audi-monopolilla katsastustarkastuksessa, samalla tehtiin öljynvaihtohuolto. Ja voihan vitsi millaisen listan kirjoittivat korjaustarpeista sekä osien vaihtoesityksiä, jotta olisi katsastuskunnossa.
                    Lista löytyy vieläkin hanskalokerosta, siinä esitetään vetoakselien suojakumien vaihdot, raidetangon nivelien uusinta jne. sekä arviona päivän korjaamotyö.

                    Parin paivän päästä menin katsastajan pakeille ja hänen tarkastuksen mukaan esitettyihin operaatioihin ei ollut mitään aihetta ja leima lyötiin paperiin ilman huomautuksia.

                    Nyt auto ei ole tuolla korjaamolla ja uskon, että korjastarpeet tutkitaan asiallisesti.
                    Toki operaatiossa aprikoin, miten uskaltaa noita Saksan tuontiosia käyttää. Takuuta niillä ei kai ole muuta kuin osan hinta.

                    Comment


                      #11
                      Mikäli aiot Saksasta alkuperäisosia ostaa niin eiköhän niille myyjä myönnä varaosatakuun kuten "Suomi-osillekin". Työn laadun sitten takaa valitsemasi korjaamo.

                      Comment


                        #12
                        Kertokaahan miten huonokuntoinen/remontoitava nokka-akseli tai muut kannenosat reagoivat, siis miten huoltotarve realisoituu?

                        Onko kaikissa V6 moottoreissa edessä sama kohtalo?
                        Onko rakennetta parannettu jostain vuosimallista/konetyypistä eteenpäin?
                        Mitä öljyä rikkoontuneissa koneissa on käytetty; onko sillä vaikutusta?

                        .... lainaako joku euroja tulevaan remonttiin vai vaihdanko takaisin Lada 110:iin? [; )

                        Comment


                        • #13
                          2.5 v6 tdi:ssä olis suositeltavaa käyttää 505.01 öljyä (täyttää 505.00). Ko. pumppariöljy kestää paremmin suuria pintapaineita öljykalvon rikkoutumatta. Jossain vaiheessa maahantuoja tais näin suositella ainakin tehokkaampaan koneeseen.

                          Comment


                            #14
                            2.5 v6 tdi:ssä olis suositeltavaa käyttää 505.01 öljyä (täyttää 505.00)
                            ... tätä on koko ajan ollut koneessa. 160 000 km ajettu; kone vaan käy ja kukkuu, ei öljyn kulutusta, ei ylimääräisiä mekaanisia ääniä, voiko kone silti olla huollontarpeessa? Kone siis AKN.

                            Comment


                            • #15
                              Jotenkin olen tullut sellaiseen käsitykseen, että nokka-ongelma ei olisikaan kovin herkkä AKN-koneissa, olisiko niissä paremmat öljykanavat ja voitelusysteemit? Minulla on remonttiin menossa juuri ABF-kone 110kW, kuten tuolla ketjun alkupäässä totesin. Näitä ABF tiedän useita rempatun..naapuripihallakin seisoo A6 vastaavalla moottorilla ruotsin rekkareissa. Siihen vaihdettiin syksyllä nokat, kannetkin taisi käydä korjausreissun. Vika oli kyllä selvä kone ronksutteli aikansa ja sitten ei käynnistynyt lainkaan, useampi hydraulinostin oli palasina..140tkm ajettu.

                              Öljyistä.. Shellin LL (muistaakseni siinä purkin kyljessä tuollainen numerosarjakin oli,maahantuojan ohjeistamana sitä on laitettu) olen omassani käyttänyt 50tkm ja sellaista näyttäisi edellinenkin omistaja käyttäneen. Vaihtovälinä olen pitänyt 10-12tkm, 15tkm seutuvillahan auton "järkilaatikko" vasta hätyyttelee öljyhuoltoon.Öljyä auto ei kuluttanut, enkä sitä huomannut siinäkään vaiheessa kun nostin hajosi (ajelinhan sillä rikkonaisenakin muutaman sata kilsaa).

                              Comment


                                #16
                                Kyllä tuota ongelmaa on tavattu kaikissa A6 ja A4(B5) V6 TDI moottoreissa

                                Comment


                                • #17
                                  Myös rullanostimilla varustetuissa?

                                  Comment


                                    #18
                                    No sellaisista ei ole käsitystä

                                    Comment


                                    • #19
                                      ... tätä on koko ajan ollut koneessa. 160 000 km ajettu; kone vaan käy ja kukkuu, ei öljyn kulutusta, ei ylimääräisiä mekaanisia ääniä, voiko kone silti olla huollontarpeessa? Kone siis AKN.
                                      kannattanee tarkistaa nokkahihnarempan yhteydessä... joka sulla mitö ilemeisemmin 20tkm päästä :)



                                      itse olen ajeellut jo 220tkm noilla nokilla ja öljyt vaihdettu jokaisen 10tkm välein 140tkm jälkeen, jolloin tuon ostin ja nokat ovat prima kunnossa, joten edellinenkin ilemisesti tajunnut öljyjä vaihdella.
                                      Tiedä sitten onko tuolla ollut vaikutusta vai millä?

                                      Comment


                                        #20
                                        AKN vs. ABF

                                        Kertokaa tietämättömälle pian taas Audilla ajavalle, että mikä on AKN ja ABF koneen ero, missä malleissa näitä on??

                                        Comment


                                        • #21
                                          Moottorikoodit

                                          Comment


                                            #22
                                            Soitinpa Hyvinkäälle merkkihuoltoon ja sain aikaiseksi hyvän keskustelun.

                                            - Jos on hajoamassa, yleensä alkaa jotenkin ns. naputtamaan.
                                            - Jos avataan tarkastusta varten, menee uusiin tiivisteisiin + 100 €
                                            - Mikäli ymmärsin oikein, on eri moottorimalleissa eroja ko. ongelman kanssa
                                            - Tarkistaa voi visuaalisesti jos on käytettävissä jonkinlainen instrumentti tarkastelua kirurgista toimenpidettä varten
                                            - AKN koneen ohjekirjanmukainen hihnanvaihtoväli on 120 000 km; myös Suomen oloissa. Tästäkin on ollut täällä juttua.
                                            - Öljyntäyttökorkista saa visuaalisen havainnon yhteen nokkaan. Tämä tarkastus on tullut joskus tehtyä.

                                            Longlifellä on ajeltu meidän yksilöllä kaikki kilometrit...
                                            Viimeksi muokannut peiponen; 27.1.2012, 20:26.

                                            Comment


                                              #23
                                              Öljyjen vaikutus!

                                              Minkähänlainen vaikutus mahtaa öljymerkillä olla noihin nokkien kulumiseen? Tuossa oli toinen topic öljymerkin vaikutuksesta öljynpaineisiin.

                                              Comment


                                                #24
                                                Sedällä on tuollainen 2.5 TDI A6(vanha taksi) vuosimallia 2002 ja kilometrejä melkein 300tkm, öljyt vaihdettu 10tkm välein ja nokissa ei kuulemma ole vieläkään mitään sanomista. Moottorin tyypillä ja öljyjen tiuhalla vaihdolla siis taitaa olla merkitystä. Tuntuu vaan oudolta, että jos joistain nuo menevät vaihtoon jo 140tkm kohdalla...ennen vanhaan diesel oli vasta sisään ajettu tuossa vaiheessa :-)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mikä oli moottorin tyyppi?
                                                  Joo, meillä oli perheessä kanssa Audi 100 2l dieseli -91 jolla päästettiin 550 tkm, normaalit kulumisesta johtuvat korjuut ja laturi 450 tkm kohdalla. Viimeisen tiedon mukaan sama yksilö on edelleen Mikkelissä ajossa ja mittari pyörii toista kierrosta...
                                                  Että kanssa vähän ihmetyttää tuo uudempien nakujen kestävyys?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Onkohan noi nokka-akselit jossain vaiheessa vaihtanu kirjainta osanumeron perässä?
                                                    Vai olisko vaan kysessää maanantai erä? Vai johtuukohan tuo vain voiteluongelmista?

                                                    Melko heikko esitys jos ei kestä tuon enempää. Sen takia tässä on oma v6tdi innostus hieman laantunu tai säästetään ainaki pitempään.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Aina voi tietysti laittaa Mobilin öljyjen piikkiin nämä konevauriot :o

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eikös ne Mclaarenit toimi kans Mobilin öljyillä? Nysse paljastu miks ne laukee aina :)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Joo, pitää varmaan soittaa Ron Dennisille, että käy hakeen pari purkkia Castrolia Bahrainin AD-autovaraosasta:)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            En tiedä tuota moottorin tyyppiä, mutta pitää ottaa puheeksi seuraavalla kerralla. Itsekin olin katselemassa diesel mallia jo sillä silmällä, mutta noiden ongelmien takia olen lykännyt sitä ja nyt haaveilen joko uudesta A6:sta 3.0 TDI koneella tai sitten 3.3TDI A8:sta. Tuosta A6:n uudesta 3:n litran koneesta ei taida vielä olla paljonkaan tietoa miten homma toimii, joten mielenkiinnolla seurailen tilannetta...tosin olen kyllä myös vanhana Alfa miehenä sivusilmällä vilkuillut tuota uutta Breraa...nelikkona tietty...hyi minua =)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X