Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 1.9 TDI moottorin ja vaihteiston tuenta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 1.9 TDI moottorin ja vaihteiston tuenta

    Kysytäänpäs nyt täältä jos jos löytyisi oikeat osat...

    Eli awx-koneiseen a4:ään pitäisi moottorin ja vaihteiston tuenta uusia, kun moottorin elää puolelta toiselle ja vaihdekepissä kiihdyttäessä ylimääräistä liikehdintää.
    Ongelmana on, että varaosaliikkeet myyvät eioota tuolle sähkösäätöiselle kumille.

    Onko säätyvä kumi vain vasemmalla?
    Vaihdetaanko säätöpalikka vanhasta kumista uuteen?
    Onko vaihteistolle vain yksi kumi?

  • #2
    Uudet moottorinkumit saa merkkiliikkeestä huokealla n.400e hinnalla.

    Mulla samaa vikaa, mutta moni sanoi tuon liikkumisen olevan ihan normaalia joten en ole tehnyt asialle mitään.

    Comment


    • #3
      Vaihteistolle on vain yksi tukikumi.

      Itse vaihdoin AWX-koneiseen juurikin tuon vaihteiston tukikumin kun voimakkaissa liikkeelle lähdöissä tai rivakoissa ohitukseen lähtö tilanteissa vaihteisto pääsi kolahtamaan.

      Itselläkin oli ongelmaa vaihdekepin resonoinnissa,oli nuppi vähän irtonaisen oloinen ja sopivilla kierrosalueilla hirmuinen pärinä vaihdekepinnupista,tämän ratkaisin ottamalla nupin pois ja laittamalla vain raakasti sikaflexiä nupin sisään ja takaisin paikalleen.

      Comment


      • #4
        Oliko laatikonkumi selkeästi rikki ja vaikuttiko uusi kumi mihinkään? Liikkuuko sulla keppi kun kaasua pumppaa vetopäällä?

        Comment


        • #5
          No vaihteiston gummi siis ainakin vaihtoon kun niitä löytyy ihan perus varaosaliikkeistäkin.
          Mulla se keppi liikkuu aikas railakkaasti just kiihdyttäessä ja vedon loputtua.
          Taitaa moottorin kumitkin jotain vaikuttaa tohon vatkaamiseen.

          Ei perhana viittis ihan 400e vaan maksaa kahdesta moottorin tuesta. Ei olis kellään heittää osanumeroita noille koneen kumeille niin vois alkaa metsästään?

          On tainnut toi katin haitariputkikin mennä rikki juuri noiden ylimääräisten heilumisien takia.

          Comment


          • #6
            Vasen moottorikumi 8E0 199 379 AB
            Oikea 8E0 199 382 K

            Koitin etsiä mutta en juuri noilla numeroilla löytänyt, tiedä sitten mikä ero jos laittaisi vaikka 2,5tdi:n tyynyt. Jos löydät niin kerro ihmeessä.

            Comment


            • #7
              Miulla loppu se laatikon kolahtelu kovissa kiihdytyksissä kokonaan kun vaihdoin sen vaihdelaatikon tukikumin.

              Ehkä vähän helpotti myös kepin heilumiseen mutta ei se vanhallakaan kumilla mielestäni häiritsevästi heilunut.

              Vanha kumi ei nyt silmämääräisesti aivan loppu näyttänyt olevan,yhdestä kohtaa oli vähän revennyt mikä ilmeisesti riitti,aika vahvaa on se kumi niin saa käsillä ihan tosissaan sitä väännellä että näkee onko kunnossa.

              Vaihteiston tukikumin osanumero: 8E0 399 105 HB

              Comment


                #8
                8E0199379AB on korvautunut numerolla 8E0199379BF vasen ja 8E0199382K numerolla 8E0199382AG oikea. Näistä etkan mukaan vasen sähköisesti ohjattu. Saksasta alkuperäiset 8E0199379BF hinta n.120€ ja 8E0199382AG hinta n.105€.

                Comment


                • #9
                  116e ja 103e halvimmat mitä löysin. Ei ihme kun ei löydynyt kun numero oli muuttunut.

                  Missä nuo kumit sijaitsee, molemmin puolin moottoria vai onko toinen koneen edessä? Vai onko siellä joku kolmas tuki?

                  Comment


                  • #10
                    Juu koneen sivuilla on nuo mitä etsitään ja nokalla on sitten vielä yksi pienenpi kumi.
                    Täytyy vaihtaa noi kaikki+laatikon kumi kerralla kun pääsee joskus nosturille.

                    Kerran toi säikäytti hiton moisella jyrinällä ja äänellä kuin pakoputki olisi ottanut kiinni koriin, kun kurvissa painoin lapun lattiaan. Ääni tuli vielä vasemmalta puolelta. Oireet hävisivät hetken kuluttua. Kytkin ym. Pelaavat kyllä hienosti. Tuokin antoi vähän viitteitä tuennan väsymisestä.

                    Ei hitto laittakaa nyt puusilmälle linkki jos ootte löytänyt noi jostain tolla hinnalla.

                    Comment


                    • #11
                      http://eshop.original-teile.de/en/home/

                      Comment


                      • #12
                        Koitetaas laittaa tänne. Eli itseäni vähän haittaa tuo vaihdekepin löysyys siinä mielessä, kun se itse kepin muovipallo sielä kupissa on kulunut sen verran, että pääsee koko keppi heilumaan pystysuunnassa reippaan sentin.
                        Myydäänkö pelkästään sitä keppiä, vai pitääkö ostaa koko vivusto, mitä usein myydään kokonaisena käytettynä?

                        Comment

                        Working...
                        X