Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 tdi ACV Jakopääremonttia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 tdi ACV Jakopääremonttia

    Tarvis vaihtaa -00 2.5tdi Caravelleen pumpun ja jakopään hihnasarjat. Löytyiskö keneltäkään Oulunseudulta lukitustyökaluja sopivasti vuokralle?

    Vaihtoehtoisesti kiinnostaa näkemys, että saako tuon kampiakselin lukittua kotikonstein ilman erikoistyökaluja.

    Kiitokset ennakkoon. nollaneljä0739nolla4kuusyks
    Viimeksi muokannut Jarno H; 17.3.2015, 21:26. Perustelu: otsikkoa muokattu, onnistui ilman erikoistyökaluja

  • #2
    Jakopään sain tehtyä ilman erikoisempia työkaluja. Kampiakselin lukituksen tein hitsaamalla dampperin sisälle sopivaan putkenpätkään varren ja putkiholkkiin ajoin hahlon dampperissa olevan ulokkeen kohdalle. Dampperinkin joutui uusimaan kun kumi oli finaalissa, taitaa olla melko tyypillinen tapaus.

    Pumpun remmi on vielä vaihtamatta ja ajoituksen hakuun varmaan tarvii heittokellon sopivilla sovitteilla.

    Venttiilikopan tiiviste ja todennäköisesti nokka-akselin stefa pumpun puolelta pitää myös vaihtaa. Otin venttilikopan irti ja "pannukakkua" irroittaessa kopan puoleinen lähtö jäi koppaan ja pannari käteen. Jos tuommosta on ylimääräisenä niin saa tarjota, osanumero on 074129101MHO, löytyy kyljestä myös numerosarja 3911170947.

    Comment


    • #3
      Venttiilin hain marmorilta ja pumpun hihnakin tuli vaihdettua. Merkkasin pumpun hihnapyörät ja sain sillä ajoituksen sen verran lähelle, että lähtee hyvin käyntiin. Vag-com:illa tarkistettiin ajoitus ja arvo oli luokkaa 120 kun pitäisi olla 70 tuntumassa. Saako tuon korjattua pumpun käännöllä? Mikä on fiksuin tapa säätää kohdalleen?

      Comment


        #4
        Alemmassa ohjainrullassa on säätö. Jos loppuu kesken niin sitten siirrettävä hihnaa hampaan verran, pumpussa ei ole säätöä.

        Comment


        • #5
          Kiitos Janille vinkistä.

          Ehdin tänään säätelemään ja sain ajoituksen mielestäni kohdalleen, ainakin vetää vähintään yhtä hyvin kuin ennen hihnan vaihtoa.

          VCDS:än graafilla tuli keskihajonta vihreän viivan tuntumaan, aavistuksen alapuolelle. Siniselle viivalle pääsy olis edellyttäny hyppäyttämistä hampaalla kun säätövara loppui.

          Olis mielenkiintoinen tietää miten herkästi tuo säätö näkyy kulutuksessa.

          https://www.dropbox.com/s/blf2qbhev5...1_005.jpg?dl=0

          Comment

          Working...
          X