Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 TDI AVF ahtaa liikaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 TDI AVF ahtaa liikaa?

    Laitoin OBD porttiin bluetooth lukijan ja puhelimessa Torque ohjelma jolla katselen ahtopainetta. Normaali maantie ajossa kiihdyttäessä n.1.3-1.5bar. Jos annan rullata ykkösellä ilman kaasua kävelyvauhtia, painan kaasun lattiaan niin ahdot käy 3,8bar. Pienessä vauhdissa alakierroksilta kiihdyttäessä n.2bar.

    Miksi ahtaa noin paljon kun lähtee paikoiltaan, miksi ajossa ei ahda kuin ~1,4bar vai mitä sen pitäisi ahtaa?
    Viimeksi muokannut EJH007; 4.3.2015, 22:17.

  • #2
    Tutkin asiaa, ahtimen säätötanko liikkuu sormivoimin jonkin matkaa. Alipaine letkut oli ihan ok, mutta haen varmuuden vuoksi uudet.
    Viimeksi muokannut EJH007; 5.3.2015, 10:46.

    Comment


    • #3
      Uusilla letkuilla kasaan ja ihan samanlainen...

      Comment


        #4
        Ootko logannu myös VCDS:llä, että ahtopaine käy todellakin noin korkealla noissa tapauksissa?

        Comment


        • #5
          En, vain tuolla torque ohjelmalla.

          Miten tuo VNT ahdin toimii? Tyhjäkäynnillä alipaine vetää säätöä? Kierrosten kasvaessa alipainetta vähennetään ja säädin painuu jousivoimalla toiseen asentoon?

          Comment


          • #6
            Torque ei ole se eksakti ohjelma tuon ahtopaineen mittaamiseen

            Comment


            • #7
              Tuota vähän epäilinkin, pitää mittailla VCDS:llä ja katsoa mitä näyttää.

              Entä esim. Scangauge, näyttääkö se ahdot oikein?

              Comment


              • #8
                Vähän sama kun tarkistais rengaspaineet rengasta potkimalla

                Comment


                • #9
                  Mielenkiintoista, pitääkö nyt ostaa myös rengaspainemittari?

                  Eikös VCDS liitetä myös OBD porttiin, miksi sillä tulee eri lukemia? Mitä lukemia muut saa Torquella?

                  Comment


                  • #10
                    kannattaa tosiaan tuota vcds:ää kokeilla. Bluetooth potikan kanssa ite en ainakaan saapu pelittään vaan piti kiinan pojalta tilata piuha ja sille vcds lite kaveriksi. Edullinen hankinta mistä on ollut aika korvaamattomasti apua "uuden" auton toiminnan seuraamisessa.

                    Tuo renkaanpotkimis vertaus kuvaa kyllä hyvin torqueta :D Ite käytän sitä lähinnä ajotietokoneen näyttönä ja mullaki ahtopaineet sen mukaan käy välillä aika hurjissa lukemissa.

                    Ahtopaineet kannattaa testata 3. tai 4. vaihteella täyskaasu kiihdytyksessä 2500 -4000 kierroksilla. Intake air pressure jos näyttää jotakuinkin 2300 huitteissa ja atmos pressure jotain 1000 luokkaa niin ahtoa ei ainakaan liikaa tule.

                    Tuosta intake air pressuresta siis vähennetään vieressä oleva atmos. pressuren lukema jolloin saadaan ahtopaineen lukema. Esim intake 2200 miinus atmosp. 990 = 1210 =n. 1.2baria ahtopaine.

                    nämä siis löytyy osiosta kontrol module- engine - measuring blocks - valitaan osio numero 10. samassa näkyy mafin arvot ja throttle %.

                    Jos nuo oli jo ennaltaan tiedossa niin ompahan jollekki muulle tulevaisuudessa ohjeet valmiina :D

                    Comment

                    Working...
                    X