Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI (V6) ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 TDI (V6) ei käynnisty

    A6 2.5TDI -99 410tkm teki tänään tämmöstä. Hehkuvalo alkoi vilkkumaan kesken ajon. 5min ajon jälkeen auto sammui, eikä lähde enää käyntiin. Hinuri paikalle ja auto pihaan. Nyt pitäisi alkaa sitten tutkimaan. Ajotietokone herjaa silloin tällöin "Brems licht" yleensä jos auton tuo lämpimästä tallista ulos pakkaseen. Jarruvalot toimii kuitenkin normaalisti. Hehkut ja akku vaihdettu kuukaus sitten. 4vikakoodia antoi moottorista:

    00550 Injection Start Control
    00741 Brake Pedal Position Status Monitoring
    00575 Manifold Absolute Pressure Sensor
    01441 Low Fuel Level Sensor (G210)

    Täytyy vissiin aloittaa tuosta yllämainitusta jarruvalon anturista?
    EDIT TANKKI PUOLILLAAN NAFTAA
    Viimeksi muokannut alexnn; 23.2.2015, 06:47.

    #2
    00550 Injection Start Control
    Tuo vikakoodi viittaa pahasti VP44:n suuntaan.

    Tuolla koodilla kun etsit foorumilta tai googlesta niin löytyy (valitettavan) paljon tietoa.

    Comment


      #3
      No ei tarvi hirveen pitkälle etsiä syytä miksi ei lähde. 01441.

      Comment


      • #4
        Tankki puolillaan naftaa

        Comment


        • #5
          Bremslicthin herjaus kuuluu asiaan jos et oo jarrua painanu virtojen päälle laiton jälkeen.

          Tuo 00550 voi tulla myös tankki pumpun hajoamisen johdosta, avaa kontista pumpun kansi ja katso pyörittääkö se löpöä siihen kehdon keskelle. Toinen tietysti, löystä suutinputkea, starttaa ja katso suihkuaako löpö välistä.

          Comment


          • #6
            Painan aina jarrua käynnistyksen yhteydessä ja jälkeen. automaattilaatikko.... täytyy kokeilla tuo naftan tulo ainakin. Jahka pääsee duunista, nii pääsee auton kimppuun

            Comment


              #7
              Tankki on puoliksi tyhjä ;) tankin sisäinen siirtopumppu luultavammin hajalla. Tästäki kymmenia aiheita täälläkin. Ajonesto estää auton käynnistymisen koska tankki tyhjä. Diiselia tankki täyteen niin taas käy

              Comment


              • #8
                Katselin sulakerasiaa. Kaikki näyttivät olevan ehjiä. Mielestäni "tärkeiden" sulakepaikkojen kohdalla ei edes ollut sulakkeita. Avasin suutinputkea ja startatessa sieltä tuli naftaa, mielestäni kyllä melko vähän. Kun olen ilmannut joskus järjestelmän, niin on tullut paljo enemmän. Tankissa edelleen siis tuo puoli tankillista naftaa

                Comment


                  #9
                  Nojuu jos on kerta todettu tankkipumpun toimivuus, niin riittää toki puolikaskin tankki. Anturivikahan voi olla ihan yhtälailla.

                  Comment


                    #10
                    Ei se jarruvalokatkaisija estä ainakaan minun tietääkseni käynnistymistä. Injection start control -vikakoodin kun saat pois, pitäisi lähteä. Nyt olisi hyvä, kun tietäisi tarkemmin, mitä tuo koodi pitää sisällään.

                    Edit:

                    Alkuperäinen kirjoittaja Ross-Tech
                    00550 - Start of Injection Regulation: Control Difference
                    Possible Symptoms
                    Malfunction Indicator Light (MIL) ON
                    Loss of Power
                    Starting Problems
                    Transmission in Emergency Mode

                    Possible Causes
                    Fuel Tank incorrectly filled with Petrol or Biodiesel
                    Air/Water in Fuel System
                    Injection Timing incorrect
                    Electrical Fuel Pump faulty

                    Possible Solutions
                    Check Fuel Tank for Petrol and Biodiesel
                    Drain Tank and Fuel System
                    Check Fuel System for Air/Water
                    Check Fuel Supply and Return Lines for Blockage and Leaks
                    Check Electrical Fuel Pump
                    Check/Correct Injection Timing
                    Perform Basic Setting / Use TDI-Graph

                    Comment


                    • #11
                      Noniin, kävin taas auton luona. Nollasin vikakoodit, koitin akkukenkää irti ja takas. Käynnistin, ei mitään lupauksiakaan. Koitin myös toista suutinputkea auki, naftaa tulee. Koitin myös käynnistää maffin pistoke irrotettuna, ei vaikutusta. Löyty vaihdelaatikosta vielä tämmönen vikakoodi. Eli ehkä tuo anturi/ kytkin täytyy vaihtaa, jos sillä jokin vaikutus vaikka olisi....

                      16955/P0571/001393 - Brake Light Switch (F): Implausible Signal

                      Possible Symptoms
                      Malfunction Indicator Lamp (MIL) active
                      Glow Plug Indicator Light active
                      Brake Light(s) not working

                      Possible Causes
                      Wiring and/or Connectors faulty
                      Fuse(s) faulty
                      Wrong Brake Light Bulb installed (21W instead of 5/21W)
                      Brake Light Bulb(s) faulty
                      Brake Light Switch (F) faulty

                      Possible Solutions
                      Check Wiring or Connectors
                      Check/Replace Fuse(s)
                      Check/Replace Brake Light Bulb(s)
                      Check/Replace Brake Switch (F)

                      Special Notes
                      Brake Light Switches (F) have the reputation of breaking quite often.

                      Comment


                      • #12
                        Naftaa kyllä tulee suutinputkista vaikka pumpun aivot olisivat hajonneet. Sitä tulee vain niin vähän ettei moottori käy.
                        Se jarruvalokytkin ei vaikuta käynnistymiseen.
                        Viittaa vahvasti pääteasteen palamiseen pumpun ohjainlaitteessa.
                        Oma Passat (nyk. Ex) ei antanut vikakoodeja jotka olisi johtaneet pumpun korjaukseen, mutta
                        livedataa tutkimalla päästiin jäljille ja pumpun "aivojen" vaihto auttoi.
                        Viimeksi muokannut evinrude; 25.2.2015, 17:55. Perustelu: lisäys, ei uutta vastausta

                        Comment


                        • #13
                          Ja brakelight switch F tulee tomaatissa aina jos et paina jarrua, kun menet vikakoodin lukuun.

                          Tarkista tankki pumpun toimivuus. Sen jälkeen pumpun imu. VCDS osaa yleensä kertoa jos pumpun aivoissa vika.

                          Comment


                          • #14
                            sain selvitettyä edelliseltä omistajalta, että siirtopumppu on vaihdettu heidän omistuksensa aikana eli 100tkm sisällä. Syöttöpumppuun ei ole koskettu. Pystynkö jotenkin toteamaan, että toi boksi ois viallinen, ennen ku lähettää korjaukseen? Ilmeisesti ainaki VCDS? Voipi olla, että kaverin vikakoodien lukulaite näyttäisi jotain tietoja. 150-235e on Iisalmessa tuo boksin korjaus. Toivottavasti pumppu ois ehjä. Senkin pystyy avaamaan ja tarkastamaan?

                            Comment


                              #15
                              Aivolaatikon irrotukseen löytyy ohjeita haulla.

                              Käsittääkseni vcds osaa kertoa, jos aivot ei vastaa. Jos moottorinohjaukseen ei saa yhteyttä, on boksissa vikaa.

                              Comment


                              • #16
                                Moottorinohjainlaite vikaa noissa harvemmin on, yleisesti vika on pumpun "aivoissa". Edes mekaanisesti tuo VP44 ei juurikaan hajoa.
                                Jos "aivot" on kunnossa, saa moottorin käyntiin syöttämällä käyttösähköt suoraan pumpulle, liitin irroitettuna. Tämä tosin on yleensä turhaa, koska pääteaste on hajonnut viimeistään siinä vaiheessa kun konetta starttaillaan syystä tai toisesta pitkään. Laittamalla suodattimen jälkeen pumpulle menevään letkuun "perämoottori" tyyppisen käsipumpun ja pumppaamalla varmistaa ettei järjestelmässä ole ilmaa lisäksi suutinputket löysyttämällä ilmaus suuttimille asti. Ellei kone lähde käyntiin on "aivot" korjauksen tarpeessa. (vecatronic Vaasa n. 120e)
                                Käsittääkseni vcds osaa kertoa, jos aivot ei vastaa.
                                Osaa kyllä, mutta voi vastata vaikka pääteaste olisi pimeä.
                                Viimeksi muokannut evinrude; 25.2.2015, 17:57. Perustelu: lisäys

                                Comment


                                • #17
                                  Laitetaan tähän jatkoksi kun itsellä on samankaltaisia ongelmia. Ostin A4:sen joka ei lähde käyntiin ja sain tänään lainaksi Ross Techin kaapelin. Vikakoodit näyttivät seuraavaa:



                                  Koitin nollata koodit ja starttasin pari kertaa, n.5s per kerta. Ylin koodi palasi mutta kaksi alempaa pysyi poissa. Vcds:ssä oli oma kohta 41-Diesel pump, mutta sen kautta en saanut yhteyttä. Kuuluisiko siitä päästä pumppuun käsiksi vai onko tuo tarkoitettu uudemmille moottoreille? Oma siis vuosimallia 1998 A4 2.5 TDI Quattro.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei ymmärtääkseni kuulu päästä, se on tarkoitettu juurikin uusille. Ensimmäisen koodin ei kyllä pitäisi estää käynnistymistä.

                                    Comment


                                      #19
                                      En nyt haluaisi toistaa, mut g210 kyllä estää käynnistymisen jos ilmoittaa että ainetta vähän. Saattapi löytyä ajoneston puoleta koodi. Tankki täyteen auttaa asiaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pitääpä vielä tarkistaa ajoneston koodit, kiitoksia vinkistä. Vaikuttaisi kuitenkin siltä että pumppu ei välttämättä ole rikki, pitää kokeilla tänään ilmata järjestelmä jos vaikka saisi hörähtämään käyntiin. En vielä ole tuota juurikaan testaillut, oletuksena oli että pumppu on rikki ja järkevämpää lukea koodit ensin. Tankki näytti olevan hieman yli puolillaan, ajattelin viritellä tankkipumpun sulakkeelle hyppyjohdon ilmausohjeen mukaisesti ja sitten alipaineella ilmata.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ilta tuli vietettyä polttoainejärjestelmään perehtyen. Aloitin ilmauksen tämän ohjeen mukaan: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...9&postcount=12 Polttoainetta ei tullut alipainepönttöön pitkän yrittämisenkään jälkeen joten aloin tutkimaan letkuja. Laitoin käsipumpun heti suodattimen jälkeen ja siitä pumppaamalla polttoaine alkoi virrata lähes välittömästi. Hieno juttu, hieman epäilyttävältä vaikuttanut läpinäkyvä letku ennen pumppua siis vaihtoon. Vaikutti aika selvältä että järjestelmä hörppi siitä ilmaa.

                                          Uusi letku paikoilleen, hieman imua vielä alipainepöntöllä, suutinputket löysälle ja starttaamaan. Muutaman pitkän startin jälkeen putkista ei tullut tippaakaan polttoainetta. Akkulaturi ja suutinputket takaisin kiinni ja ihmettelemään. Koitin nypätä ruiskutuspumpun sähköliittimen irti ja startata jolloin vcds antoi koodin ei yhteyttä pumppuun. Liitin takaisin kiinni, koodien nollaus ja koodi ei palannut. Akun latautuessa koitin vielä käsipumpulla imeä ilmaa ohjeessa mainitusta liittimestä.

                                          Aikani pumpattua kuplat katosivat ja löysäsin polttoaineputket uudelleen. Kokeilin vielä pumpata käsipumpulla ja ilmaa alkoi tulla heti eikä sille näkynyt loppua. Viittaako tuo siihen että pumpussa on mekaanista vikaa vai kuuluuko tuon tehdäkkin noin? Koitin vielä startata muutaman kerran apuvirralla, eikä suutinputkista tullut edelleenkään pisaraakaan polttoainetta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Noniin. Kokeilin vielä seuraavaa: tankkiin lisää naftaa. Nyt 3/4. testasin molemmilta puolilta yhden hehkun, virtaa tulee. Ilmauksella lähti käyntiin ja sammui 3-5sek kuluttua. kirkas tuloputki tyhjä, joten ei ime naftaa. Nyt alkaa pumpun irrootus!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei tarvinnut näköjään koko pumppua irroittaa, että sai sen ohjainlaitteen pois. Ohjainlaitteen päällä oli päiväys 25.01.08 eli vissiin kertaalleen vaihdettu. N. 200tkm sitten. Kun katkaisin ohjainlaitteen johdot alkoi läpinäkyvä tuloputki täyttyä naftasta. Eli sanokaas mikä tämän selittää? Nyt täytyy soitella sitten pariin firmaan että mihin vie tuon tarkastettavaksi/huoltoon. vacatronics, mtmhuolto ja tammerdiesel. Asun itse HKI

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei edelleenkään tule tippaakaan polttoainetta suutinputkista useista starttailuista huolimatta. Huomasin myös että kierroslukumittarissa ei ole mitään eloa startatessa, pitäisikö olla? Toisaalta luulisi että vikakoodi jäisi muistiin jos pyörintänopeustietoa ei tule joten siitä tuskin on kyse. Nyt lähinnä arvon tilaanko kunnostetun pumpun vai irrotanko vain pumpun ohjausyksikön ja vien sen vecatronicsiin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko varmasti kaikki ilma pois. Itselläni myös käynnistysvika, mutta piti kaataa pumppu täyteen naftaa. Ei riittänyt että imi paluuletkun kautta, vaan sähköboksin alla oleva kansi auki ja kaataa pumppu täyteen. Ei kans lähtenyt muuten imemään ollenkaan. Hiukan erikoista, mutta näin mun auton kohdalla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    ^Raotin sähköpumpun alla olevaa kantta ja sieltä tuli heti naftaa, eli pumppu lienee täynnä. Koitin ilmata erillisestä kanisterista syöttämällä polttoainetta käsipumpulla ja lopuksi laitoin käsipumpun tilalle vielä bilteman sähköisen polttoainepumpun syöttämään ainetta. Paluuputkessa ei näy enää yhtään ilmaa noiden kokeilujen jälkeen. Askarruttaa edelleen että onko vika mekaaninen vai sähköboksissa.

                                                    Pumppuun liittyviä vikakoodeja ei tule joten boksin vieminen huoltoon saattaisi olla turhaa, ehkä olisi parempi vain vaihtaa koko pumppu. Löytyykö vielä jotain hyviä konsteja jolla vian saisi varmistettua joko boksiin tai rautaan?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oketko varma ettei ole ilmavuoto missään....minulla falskasi pumpun lukitus ventiilin o rengas. 50 sentin osa ja 600€ työosuus tammerdieseliltä...onneksi myyjäliike korvasi..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Noniiin. Tuli soitto vekatroniksilta. Ohjainlaitteessa ei ole vikaa... voihan video!!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Auto taas tulilla. Syöttöpumpun ohjainlaite takas kiinni. uus naftasuodati ja suodattimen päälle tuleva venttiili. Ilmaus ja avot, kone kehrää taas. En tiedä oliko vettä päässyt suodattimeen vai oliko tuo venttiili viallinen. Täytyy tutkia vielä vanha venttiili. Kiitos avuista.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No nyt taas murheus iski. Oli alkanut hehkuvalo taas vilkkumaan. tällä kertaa ei ehtinyt sammumaan, 2km oli matkaa jäljellä. En tiedä onko sattumaa vai mitä, mutta taas teki saman kun tankissa 1/2 naftaa. Vähän viittais nyt siirtopumppuun? Yritin lukea sen toimintaa, pyöriikö kokoajan? Vai lähteekö vasta pyörimään naftan saavuttaessa tietyn pisteen tankissa? Joku anturis iellä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X