Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 Tdi suutinongelma tms?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 Tdi suutinongelma tms?

    Terve, laite antoi seuraavanlaisia vikakoodeja.

    P0671: Sylinteri 1:n hehkutus virtapiirissä -Q10 elektroninen vika
    P0672: Sylinteri 2:n hehkutus virtapiirissä -Q11 elektroninen vika
    P0673: Sylinteri 3:n hehkutus virtapiirissä -Q12 elektroninen vika
    P0674: Sylinteri 4:n hehkutus virtapiirissä -Q13 elektroninen vika
    P1669: Pumpun ruiskutuksen sylinteri 4:n venttiili: sähköinen toimintahäiriö (valve for pump-injector cylinder 4-N243: electrical malfunction)
    P1269: Pumppusuuttimen venttiili: sylinteri 4: epäuskottava signaali (pump jet valve: cylinder 4-N243: implausible signal)

    Olisiko jollakin antaa pientä valaistusta että mistä vikaa alkaa etsimään? Ensimmäiset neljä viittaa joko hehkutulppiin tai hehkujen ohjausyksikköön (mikäli sellaista on), mutta 2 viimeisestä ei ole mitään hajua. Vinkkejä?

    Kiitos :)

  • #2
    Moottorityyppi?

    Johtosarjavika vois tehä tollasta.

    Comment


    • #3
      Joo eli moottorikoodi BNA. Jäi ilmoittamatta.

      Comment


        #4
        Ainakin omani antoi aikanaan tuon P1269:n kun suutin hajosi.

        Comment


        • #5
          Ok, oliko minkälaista huomattavaa vikaa? Omassa kylmällä koneella, kun lähtee ajamaan niin pätkii älyttömästi, ja jos tekee yhden nopeamman kiihdytyksen niin alkaa käymään kolmella. n. 60-90 asteessa ei ongelmia, sitten kun kone lämmin niin suunnilleen 2000 kierroksen paikkeilla alkaa taas pätkimään hirveästi. Vika toistuu huomattavasti useammin sateella/sateenjälkeisenä päivänä. Voisiko tosiaan olla johtosarja, muutkin viat viittaisivat siihen.
          Eilen, kun oli kova vesisade, niin puhallin alkoi pätkimään, mittaristo pimahti lähes kokonaan(nopeus, rpm sekä ajotietokone toimivat, valot yms vilkut eivät), pyyhkijät lakkasivat toimimasta, esp lähti itsestään pois päältä, vakkari ei toiminut yms. Kuulostaa hirveältä :(

          Comment


            #6
            Muutaman kerran ajossa hehkuvalo vilkkui ja auto vikatilaan. Lopulta ei startannut ollenkaan ja sitten vain hinurilla Audille. Sama siis kaikkien kolmen kanssa ja muutaman kuukauden aikana. Lopulta vaihtoivat kaikki kerralla+johtosarjan.

            Comment


            • #7
              ok. Mulla ei hehkuvalo vilku, eikä auto mene vikatilaan, pätkii vaan todella paljon ettei viitsisi edes ajaa. Noh, kohta saa ottaa ooppelinrotiskon alle kun saa katsastettua, saa alkaa tutkimaan itse että onko esim hankaumia johtosarjassa yms.

              Comment


              • #8
                tähänkin muuten löytyi vika, syynä löystyneet suuttimien liittimet. pienellä ruuvarilla kiristelin ja loppui nykiminen samantien. seuraavan kerran tuli n. 20tkm jälkeen ja uudestaan sama homma, auttoi jälleen.

                Comment


                • #9
                  sama vika rahikaisella

                  Mulla tekee samaa pumppari kone.. ei varmaan toi kiristely ole mikää iso homma?

                  Pari kertaa auton historian aikana myös vilkuttanut hehkuvaloa.
                  Suutinarvot mitattu ja kaikki tyydyttävällä tasolla..kylmänä 1-suutin oli vähän aikaa keltasella. Onko muuten kellään suosituksia missä kannattaisi tehä BKD-koneeseen -04 suutinremppaa ja paljokohan pitäisi läntätä nappulaa tiskiin?

                  Kiitokset etukäteen

                  Comment


                  • #10
                    Venttiilinkoppa auki, ja liitin irti. N. 10min homma. On onneksi kumitiivisteellä joten ei ole välttämätön vaihtaakaan. Laakkosella omaan koneeseen 1 suutin + vaihto á 1300e? Tosiaan se on marmori se..

                    Comment


                    • #11
                      Ok. Kiitos tiedoista!

                      Comment


                      • #12
                        Jokos Tomi tarkisti suuttimien liittimet? Olivatko löysällä?

                        Comment


                        • #13
                          Kysellään nyt täältäkin. Kaverin a4 b7 2.0tdi BPW alkoi keppostelemaan. Välillä toimii niin kuin pitääkin mutta välillä taas yrittää tyhjäkäynnillä heittää kolmelle ja välillä taas ei halua käynnistyä millään ja ajettaessa ei korkeilla (lue yli 2t kierrosta) pätki yhtään ainoastaan jos päästää tyhjäkäynnille. Vikakoodit luettu delphillä ensin antoi vikakoodia 1 ja 4 sylinterin hehkuille ne vaihdettu ja nyt tulee vikakoodi sytytyskatkos sylinteri 2..... Suutinten arvoista sen verran, että delphillä näyttää korjausarvoja 1. 0,99mg/h 2. 2.99mg/H 3. -2,85mg/H 4. -1,34mg/H säätöajan poikkeama taasen 1. -22.0 2. -113.0 3. -62.0 4. -63.0 että nuokin heittelee aika laidasta laitaan, mutta äkkinäisestä vaikuttaisi että tuo toisen sylinterin suutin ois mykkä? onko nuo johtosarjat liene oireilleet sitten miten?

                          Comment

                          Working...
                          X