Huomenta.
Audi palkitsi uuden vuoden alkamista ensin katkaisemalla kuljettajan ikkunan hissin vaijerin, mutta nyt pelottaa, josko on kalliimpaa remppaa tiedossa.
Koneena on BAU, joka on vaihdettu tehdasuuteen karvan päälle neljä vuotta sitten. Moottorilla on rullattu nyt n. 80tkm, öljyt on vaihdettu kerran kesässä suodattimineen (vaihtoväli siis n. 20tkm) Top-tec LL-öljyihin. Suodattimet yleensä tarvikesuodattimia. Edellisestä vaihdosta n. 10tkm.
Eilen aamulla ajelin nuoskalumessa kyntäen n. 3km ja paluumatkalla pari tuntia myöhemmin vilahti FIS:iin öljynpaineen varoitussymboli ja pimputus. Varoitus katosi saman tien. Ajoin sivuun, tarkistin öljyn määrän (ok) ja vikakoodit - ei vikakoodeja. Nopeutta vikahetkellä n. 30km/h, kiihdytys menossa taajamanopeuteen.
Tuo ei ymmärtääkseni vielä mittaa varsinaista öljynpainetta, joten se pitäisi tehdä erillisellä öp-mittarilla.
Tänään laitos teki saman, aika tarkalleen 23h edellisestä kerrasta. Tällä kertaa maantienopeudessa 80km/h. Auto sivuun vapaalla rullaten kone seis. Varoitus katosi taas yhtä nopeasti kuin tulikin, eikä vikakoodeja löytynyt. Öljyn määrää en kehä2:lla tarkastanut kun edellisenkin kerran oli ok.
Uudella käynnistyksellä ei mitään herjoja, ja loppumatka sujuikin ihan ok.
Autolla ajettu varoitusten välillä n. 30km.
Pitäisikö tässä huolestua, vai kokeilla ensin anturivaihtoa?
Samalla tottakai paloi vielä edestä seisontavalo, joten kai se oli sitten se kolmas vika tähän.
Audi palkitsi uuden vuoden alkamista ensin katkaisemalla kuljettajan ikkunan hissin vaijerin, mutta nyt pelottaa, josko on kalliimpaa remppaa tiedossa.
Koneena on BAU, joka on vaihdettu tehdasuuteen karvan päälle neljä vuotta sitten. Moottorilla on rullattu nyt n. 80tkm, öljyt on vaihdettu kerran kesässä suodattimineen (vaihtoväli siis n. 20tkm) Top-tec LL-öljyihin. Suodattimet yleensä tarvikesuodattimia. Edellisestä vaihdosta n. 10tkm.
Eilen aamulla ajelin nuoskalumessa kyntäen n. 3km ja paluumatkalla pari tuntia myöhemmin vilahti FIS:iin öljynpaineen varoitussymboli ja pimputus. Varoitus katosi saman tien. Ajoin sivuun, tarkistin öljyn määrän (ok) ja vikakoodit - ei vikakoodeja. Nopeutta vikahetkellä n. 30km/h, kiihdytys menossa taajamanopeuteen.
Tuo ei ymmärtääkseni vielä mittaa varsinaista öljynpainetta, joten se pitäisi tehdä erillisellä öp-mittarilla.
Tänään laitos teki saman, aika tarkalleen 23h edellisestä kerrasta. Tällä kertaa maantienopeudessa 80km/h. Auto sivuun vapaalla rullaten kone seis. Varoitus katosi taas yhtä nopeasti kuin tulikin, eikä vikakoodeja löytynyt. Öljyn määrää en kehä2:lla tarkastanut kun edellisenkin kerran oli ok.
Uudella käynnistyksellä ei mitään herjoja, ja loppumatka sujuikin ihan ok.
Autolla ajettu varoitusten välillä n. 30km.
Pitäisikö tässä huolestua, vai kokeilla ensin anturivaihtoa?
Samalla tottakai paloi vielä edestä seisontavalo, joten kai se oli sitten se kolmas vika tähän.
Comment