elikkäs. kävin jääradalla testaa tommosta aanelosta -96 1.8tq ja tuli himo saada itellekkin joka nurkasta raapiva. mut miten tdi:ssä riittää voima et sillä on mukava ajaa? kokemuksia? itsellä tällähetkellä a4 90hp tdi ja tarkoituksena olisi laittaa 110hp tdi quattro. olen lueskellut täällä et siitä sais suht "helposti" 140-150hp/+250nm. oon käsittänyt tommosen "voiman" varmaan voimansiirtokin kestää. kiitos jo etukäteen
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
tdi+neliveto=?
Collapse
X
-
No ainakin taman 110kW V6:n kanssa parjaa mukavasti ja loytyyhan siita viela 132kW versio, ja molemmista irtoaa lastulla vielakin enemman. :) EDIT: 150hv tasolle viritettyna tuon 1.9tdin vetoalue on v6:een verrattuna ikavan kapea ja ero vaantoalueen ulko- ja sisapuolella kuin yolla ja paivalla. Itselle on kuitenkin tuo 150hv hyvin riittanyt, lisamassa ja automaatti aiheuttavat kylla sen etta viritetty 1.9tdi voi olla suorituskyvyltaan parempi mutta V6:n vaantokayra ja automaatti tuovat ajamiseen joustavuutta.
Uudemman 3.0tdin tehojen luulisi ainakin riittavan?
-
Tossa esimerkki viritetyn 1.9 tdi:n vääntö ja tehokäyrästä.
http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/tdi/dyno.jpg
En nyt oikein olisi sitä mieltä että v6:sen vääntöalue olisi yhtään suurempi.
Vetää täysin jo 1500 rpm alkaen, kytkimen/renkaiden pito on vaan rajana
Comment
-
Komeat lukemat 1.9tdistä otettu. Mutta kyllä tuo käyrä vahvistaa perstuntumakäsitystä 66kW lastutetusta ja 66kW sekä 96kW vakiomalleista että vääntöä on käytettävissä vasta n. 1900rpm, 320Nm näyttäisi olevan tarjolla välillä 2000-3700rpm. 'Valmistaja lupaa' AFB:lle vakiona 310Nm välillä 1500-3500rpm, Powerflashin sivuilla näyttäisi olevan mallikäyrä jonka perusteella vääntökäyrä tippuu aavistuksen ennen.
AFB esimerkki verrattuna: 96kW 1.9tdi
Oma kokemus kyllä sanoo että 1.9tdi on ajeltava alueella 2000-4000rpm ja V6 'jaksaa' jo 1500rpm alkaen. Suuttimien vaihto saattaisi tuohon alavääntöön vaikuttaa parantavasti mutta isomman turbon vaikutus taitaa olla pääsääntöisesti päinvastainen? Vielä kun Tiptroniciin saisi ohjelman joka ei vaihtaisi kickdownilla aina pienintä mahdollista pykälää, usein käy ohittaessa niin että ensin koneessa muuttuu hetken aikaa vain ääni 2- tai 3-vaihteella minkä jälkeen automaatti vaihtaa isommalle kickdownin jälkeen.
Comment
-
kiitosta vaan vatauksista. 2.5 olis kyllä varmasti hieno peli mut olen kallistunut ton 1.9 kannalle!
( olen saanut käsityksen et on halvempi pitää, ja ehkä hieman varmatoimisempi?) mitenkäs on voimansiirron kestävyyden kans ku ruvetaan menee yli 150hp, ja väännötkin ihan mukavat, yli 300nm? noista suuttimista on ollu paljolti puhetta varsinki ffp foorumilla, mut mulle ei oo vielä selvinny et onko hyöty sama tässä 110hp kuin 90hp? RACEista siellä on paljon puhetta mut mitenkäs portterin (2.5) suuttimet vaikuttaa?.. nimenomaan tähän 110hp ja ovatko ylipäätään käypäset?
Comment
-
olen jäävi puuttumaan siihen mikä TDI tuntuu hyvältä, mutta laitanpa teille muutaman linkin josta saa hyvää tietoa TDI koneista ja niiden vireistämisestä.
suuttimet
suuttimet v2.0
ahdot karkaa ylös
turboja
imusarjoja
tehoja
egr
viritys
tiedon lähde
Comment
Comment