Olen yrittänyt löytää ilmavuodon kohta/syy allwrong c5 2001 2.5tdi ake moottorissa. Paluuventiili ja osa paluuletkusta on vaihdettu riihimäen dieselhuolossa ( tammerdiesel ketjussa?), mutta ei auttanut.
Eli seuraavalla aamulla ilmaa kerääntyy sen verran että kone hörähtää päälle ja sitten sammuu kun muutaman sentin ilmakupla lähtee suodattimesta suuttimeen suuntaan. Suodatin tosiaan on vaihdettu ja liittimet kerralleen vaihdettu ja kiristetty ettei luulis että välttämättä sieltä imee, mutta kai kun se korkein piste se imee ilmaa jostakin muualta ja kuplat kerääntyy ylospäin?
Moottori on siis vieläkin pirun vaikea käynistää. Tänään siiten vaihdettiin etuilmapussit pajassa ja yritettiin käynistää sitten uudestaan. Tähän menneessä se on vaatinut 5-15 sahauksia. Mutta tänään siis ei millään...
Luin vagcomin vikakoodit ja sinne nyt oli ilmestynyt "01441 lowfuel level sensor g210 implausable signal" vikakoodi mikä ei ennen ollut. Tankissa on 2/3 vielä täynä mittarin mukaan. Yritimme ilmaistaa syteemi suuttimien putkien kautta mutta heikosta polttoaine tällä kerralla tuli ulos. Luin netissä että jos sellainen vikakoodi kerran ilmestyy niin pumpu kytkeytyy pois päältä jolloin pumppu suojataan sillä tavalla. No, vikakoodin poiston jälkeen moottori käynistyi melko heti eli pumppu lienee onneksi vielä kunnossa (?)
Syy g210 vikakoodiin voi olla nähtävästi monia, esim anturivika poltoaine pumpun yhteydessä jne. Joten pitää tutkia onko se "baffle housing" (mikä lie oikea sana suomeksi?) todellakin täynä poltoainetankissa jolloin voisi poissulkea tukos esim paluuletkussa ja/tai ilma kuplia estää sen tuloa. Ja tarkistaa että sulakke 28(?) on kunnossa?
Tai onko muita ehdotuksia mitä kannattaa tutkia? Eli onko suoraa yhteys/syy g210 vikakoodiin ja ilmavuotoon?
Eli seuraavalla aamulla ilmaa kerääntyy sen verran että kone hörähtää päälle ja sitten sammuu kun muutaman sentin ilmakupla lähtee suodattimesta suuttimeen suuntaan. Suodatin tosiaan on vaihdettu ja liittimet kerralleen vaihdettu ja kiristetty ettei luulis että välttämättä sieltä imee, mutta kai kun se korkein piste se imee ilmaa jostakin muualta ja kuplat kerääntyy ylospäin?
Moottori on siis vieläkin pirun vaikea käynistää. Tänään siiten vaihdettiin etuilmapussit pajassa ja yritettiin käynistää sitten uudestaan. Tähän menneessä se on vaatinut 5-15 sahauksia. Mutta tänään siis ei millään...
Luin vagcomin vikakoodit ja sinne nyt oli ilmestynyt "01441 lowfuel level sensor g210 implausable signal" vikakoodi mikä ei ennen ollut. Tankissa on 2/3 vielä täynä mittarin mukaan. Yritimme ilmaistaa syteemi suuttimien putkien kautta mutta heikosta polttoaine tällä kerralla tuli ulos. Luin netissä että jos sellainen vikakoodi kerran ilmestyy niin pumpu kytkeytyy pois päältä jolloin pumppu suojataan sillä tavalla. No, vikakoodin poiston jälkeen moottori käynistyi melko heti eli pumppu lienee onneksi vielä kunnossa (?)
Syy g210 vikakoodiin voi olla nähtävästi monia, esim anturivika poltoaine pumpun yhteydessä jne. Joten pitää tutkia onko se "baffle housing" (mikä lie oikea sana suomeksi?) todellakin täynä poltoainetankissa jolloin voisi poissulkea tukos esim paluuletkussa ja/tai ilma kuplia estää sen tuloa. Ja tarkistaa että sulakke 28(?) on kunnossa?
Tai onko muita ehdotuksia mitä kannattaa tutkia? Eli onko suoraa yhteys/syy g210 vikakoodiin ja ilmavuotoon?
Comment