Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 tdi ake maf ja ahto tulkinta-apua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 tdi ake maf ja ahto tulkinta-apua

    Romuroadin puutuminen jatkuu. Eli auto hyytyy totaalisesti kiihdytyksessä. Tippilootan käsivalinnalla pääsee 2 vaihteella 4 tonnin hujakoille ja kun 3 vaihteella yrittää esim maf testiä, tehdä auto puutuu huomattavasti aiemmin. Oheisessa kuvassa lokia ko. tapahtumasta. Meneekö yliahdon puolelle vai mitä tuossa tapahtuu. Pyynti maffilla tuo 879 joskus 115 sekunnin aikaleiman jälkeen ja hetikohta toteutunut tipahtaa puoleen, jolloin auto hyytyy. Kun viimein jossain vaiheessa pääsee taas jatkamaan kiihdytystä saataa maffi antaa hetkellisesti jopa yli 1000 arvon, kunnes taas tulee hyytymisen hetki. Osaako joku tulkita noita arvoja ja sanoa niiden perusteella mikä vikana? Imuletkut vaikuttaa päällisin puolin olevan kunnossa ja turbon kellon säädin liikkuu käsivoimin. Vika ollut koko omistusajan joten historiatietoa ei löydy.

    Jos kuva ei näy niin täytynee varmaan muuttaa linkiksi tuo. Ei nämä kuvajutut ole oikein hallussa

    #2
    Linkkinä näkyy paremmin.

    Comment


      #3
      Ahdin selkesti yliahtaa, syystä tai toisesta ja menee vikatilaan. Tuo varmaan näkyy vikakoodeissakin.

      Comment


      • #4
        Kiitokset. Mitä ko. asialle voipi tehdä? Unohtui tosiaan vikakoodi laittaa. Tuollaista tykkää 00575 - Intake Manifold Pressure
        08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

        N75 venttiili vaihettu, ei vaikutusta.
        map anturi vaihdettu, ei vaikutusta.

        Comment


          #5
          Itsellä täysin sama ongelma. vnt siivetkin näyttäisi liikkuvan ok kun laittaa channel 11 basic settingsistä ja map vaihtelee 999,6 -1030,2 aina kun siivet käntyvät. vertaatko miten sinulla vaihtelee tuo..

          Comment


            #6
            Tässä on muutaman vuoden aikana tullut vastaan muutama missä on pakosarjat hajonnu ja syytänny hiluja vnt siivikköön. Sopivasti kiilaa rautaa siipien väliin, niin ei aukea siivet ja tulee yliahtamista. Tämä toki worst case scenario. Vnt siipien liikkumisen näee parhaiten tyhjäkäynnillä irroittamalla alipaineletkun kellolta. Jos vivusto liikkuu yläasennosta alas jouhevasti vikkelään ja samoin pitäisi vetää vivuston ylös kun letkun laittaa kiinni. Nurkantaakse-pihdeilla voi koittaa käsin liikutella kun letku irti, jos tuntuu ahistusta niin ahinta irti ja tutkimaan

            Comment


            • #7
              Jostain syystä vcds ei löydä tuota piuhaa toisella läppärillä niin jäi tuo chanel 11 testaamati.

              vivuston testasin kellolta em ohjeilla. Ihan vikkelään laski ja kun laittoi letkun kiinni niin nousi kyllä mutta ei yhtä nopeaa. Liikettä ehkä sellainen 15 mm. Pitäskö nousta yhtä nopiaa kuin laskee?

              Comment


                #8
                Juu hitaammin se nousee takaisin. Mut ainaki kello tuntuis toimivan ja kerta n75 on vaihdettu, niin ei oikein äkkiä muuta tuu mieleen et siivikko jumittelis ahtimessa sitten kuitenkin sen verran, että kerkee mennä vikatilaan. Miten käyttäytyy osakaasulla? Melkein jos logia vois ajaa ahtopyynti/toteutunut, myös osakaasulla.

                Comment


                  #9
                  Joo saman noin 15mm mulla liikkuu se tanko. Ei kai tuossa jää jäljelle kuin vnt jumissa oleminen. Täytyy laittaa mr musclet sisäään ja katsoa muuttuuko tangon liikkuminen miksikään. Nyt se päivitys ahdin on kait pakko laittaa paikalleen...

                  Comment


                  • #10
                    Tuota ahtopyyntöä/ toteutunna vois kattoo myös paikallaan ollessa hitaasti kierroksia nostaen. Kunnossa ollessa luvut seuraa toisiaan

                    Comment


                      #11
                      Pikakysymys. Onko ake koneen egr ja n75 solenoidit toiminnalta identtiset? Eli voiko kokeilla ristiin josko olisi vieläkin n75 vikaa. Osanumeroissa vain loppukirjaimessa eroa. 059 906 627 C turbolle ja B loppu egärlle.

                      Comment


                        #12
                        Vastaus itselle. Liittimet ainakin on erillaiset kun tarkemmin tutki.

                        Comment


                          #13
                          Nyt uusi N75 ja ahtaa vieläkin liikaa. Bilteman ahtomittari heilahtaa yli kahden baarin. vnt siivet liikkuvat kuitenkin ihan normaalin näköisesti. Seuraavaksi koitan säätää tangon pituutta jos saisi kohdalleen. Ahto ongelmahan minulla on tullut koneen vaihdon jälkeen ja ahdin otettu kuitenkin vanhasta koneesta eli säädetäänkö nuo vnt ahtimet kone kohtaisesti vai mistä mahdollinen muutos on tullut? Onko kenelläkään kokemuksia pitääkö säätää pidemmäksi vai lyhemmäksi?

                          Itse ajattelen asian niin että kun käynnistän auton niin tanko vetää siivet max ahto asentoon eli pidentämällä tankoa max ahtoasento jää saavuttamatta ja ahdot jää pienemmäksi.

                          Comment


                            #14
                            Kolme kierrosta pyöräytetty ja nyt ahtaa sen 1,6 bar. Huomaa kyllä alakierrosrekisteristä puuttuvan voiman ja nyt kunnolla vetoja 2100 kierroksen jälkeen. Eli säätö auttoi mutta alaväännön kustannuksella. Turbo vaan taitaa olla finaalissa.

                            Comment


                            • #15
                              Oliko vaikea homma kääntää? Entä minkälainen homma on tuo ahdin irroittaa? En oo ite ehtiny/jaksanu nyt tutkailla. Pitäisi tuo osakaasuvastaavuus ainakin yrittää ensin selvittää. Jos on kuormaa eli ylämäkeen lähdettäessä kiihdyttämään tulee hyytyminen vielä helpommin vastaan.

                              Comment


                                #16
                                Kyllä siinä jotain perustavanlaatuista vikaa on jossain, jos vakiona ahtaa yli kahta baria. Se ei selity edes tangon väärällä pituudella. JA vikatilaanha tuo menee jo 1.6bar ahtojen jälkeen. Onko mitään logia ajettu?

                                Comment


                                  #17
                                  times rpm maps mapac dutysycle
                                  172,31 1485 1091,4 1101,6 75,8
                                  172,71 1531 1111,8 1101,6 75
                                  173,11 1531 1132,2 1122 69,8
                                  173,49 1647 1193,4 1142,4 57,6
                                  173,89 1740 1193,4 1173 56,8
                                  174,29 1810 1224 1213,8 56,8
                                  174,71 1926 1244,4 1254,6 55,2
                                  175,12 1995 1428 1295,4 65,1
                                  175,54 2088 1540,2 1366,8 63,9
                                  175,94 2181 1540,2 1448,4 60,8
                                  176,34 2297 1642,2 1509,6 63,1
                                  176,72 2366 1693,2 1591,2 61,5
                                  177,12 2459 1774,8 1672,8 63,5
                                  177,52 2598 2244 1785 78,1
                                  177,91 2877 2295 2070,6 46,2
                                  178,3 3202 2295 2458,2 33,9
                                  178,7 3410 2295 2529,6 24,1
                                  179,1 3712 2274,6 2529,6 16,2
                                  179,52 3480 2244 2478,6 60
                                  179,9 2714 2601 2478,6 58
                                  180,3 2668 2601 2550 52,5
                                  180,7 2784 2550 2550 48,5
                                  181,09 2923 2458,2 2560,2 43
                                  181,49 3039 2397 2560,2 35,9
                                  181,89 3202 2356,2 2560,2 30
                                  182,27 3318 2335,8 2560,2 23,3
                                  182,67 3434 2325,6 2560,2 16,2
                                  183,07 3573 2305,2 2560,2 13
                                  183,47 3225 2182,8 2529,6 62,7
                                  183,87 2575 2601 2448 61,2
                                  184,26 2622 2601 2539,8 52,1
                                  184,66 2691 2550 2560,2 48,9
                                  185,06 2761 2458,2 2560,2 43,8
                                  185,44 2390 2458,2 2509,2 60
                                  185,84 1740 1978,8 1978,8 75
                                  186,26 1810 2601 1652,4 79,7
                                  186,64 1810 2601 1703,4 73
                                  187,04 1833 2356,2 1744,2 61,5
                                  187,42 1810 2040 1683 76,1
                                  187,82 1833 1683 1448,4 50,1
                                  188,22 1833 1458,6 1336,2 50,1
                                  188,62 1810 1326 1275 50,1
                                  189,02 1810 1234,2 1234,2 50,1
                                  189,44 1786 1173 1213,8 50,1
                                  189,84 1786 1132,2 1203,6 50,1
                                  190,24 1786 1111,8 1183,2 50,1
                                  190,65 1763 1091,4 1173 50,1

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuossa ahtojen logia ennen tangon säätöä. säädön jälkeisiä en vielä ole ajellut. Mitä muita tietoja raati haluaisi logitettavan että osaa jotain kertoa? Se mun männän halkeamisenkin syyt voi varmaan löytyä tuosta häiriöstä.

                                    Tangon säätöä varten ei turboa tarvitse irroitella. Lukitus mutteri vaan auki ja sitten säätöruuvista säädetään ja lukitus mutterilla takas.
                                    Viimeksi muokannut jarski82; 29.1.2015, 15:35.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X