Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hätä: A5 3.0tdi Pakokaasujärjestelmän vikavalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hätä: A5 3.0tdi Pakokaasujärjestelmän vikavalo

    Terve!

    Kaipaan nopeasti apua / neuvoa mikä vialla.
    Peruuttelin autoa tallista hetki sitten niin huomasin että tauluun ilmestynyt kyseinen keltainen varoitusvalo. Mistä lähteä etsimään vikaa?

    Ajoa olisi tänään uudenvuodenaattoona jonkin verran edessä, eli auton seisottaminen ei olisi mieluisaa.
    Ilmeisesti ainoa tapa selvittää miksi herjaa on lukea vikakoodit?

    Onko Etelä-Uudellamaalla ketään asianmukaisia laitteita omaavaa kuka haluaisi tulla lukaisemaan vikakoodit pientä korvausta vastaan?

    Pelastakaa vuodenvaihteeni ja auttakaa mikäli osaatte!
    Kiitos!

  • #2
    onko se tämäntyyppinen?
    Eikös se mennyt niin että lämpimällä koneella ajetaan 15min kierroksilla 2000-2500rpm (alle ei oikein polta ja yli lopetti myös polton?)

    Jos temput ei auta niin piuhan päähän ja pakkopoltto päälle.

    Comment


    • #3
      DieselPartikkeliFiltterin merkkivalo siis kyseessä

      Comment


        #4
        Voi olla myös hiukkassuodattimenpaineanturi (dpf pressure sensor). Marmorilla hyllytavaraa ja vaihtamiseen menee n.15min. Koodit lukemalla vielä vian varmistus.

        Comment


        • #5
          Taulussa siis tämä valo ilman tuota CHECK tekstiä. Ohjekirjan mukaan pakokaasujärjestelmän vikavalo.

          http://www.sixtek.fi/images/check_engine_light.gif

          Comment


          • #6
            Sitten ei muuta kuin vikakoodien lukuun. Käsittääkseni voi ajaa pajalle?

            Comment


              #7
              Varmaan joku EGR siellä kiukuttelee tms. No koodit lukemalla se selviää.

              Comment


              • #8
                Voi olla myös imusarjan läpät, joka sytyttää myös kyseisen merkkivalon.

                Comment


                • #9
                  Pajalla käyty. Kertoi seuraavaa.


                  - Imusarjan kanavan asentoanturin/-kytkimen virtapiirin alue/toiminta (rivi 2)
                  - Pysyvä

                  Niinkuin Qekko heitti niin imusarjan läpät siellä kiukkuilee. Soittelin myös Audille jossa sanoivat että voi huoletta ajella vaikka toinen läppä ei töitä teekkään. Ainoa mitä voi tehdä on kuulemma jos jämähtää huonoon asentoon niin syödä tehoja hieman. Toisin kuin ex bmw:ssä nämä ei ainakaan heidän mukaan riko moottoria irtoillessaan vaan vain tekevät juuri tätä.
                  Onko joku joka oikeasti perehtynyt näihin samaa mieltä tuomiosta?:)

                  Comment


                  • #10
                    Kuskinpuolen imusarjanläpissä vika ja saattaa korjaantua pelkästään vaihtamalla säätötangon jos läppäakseli ei ole väljä. 10min homma ja marmorilla tais maiksaa jtn 20-30e korjaussarja tai sitten vika korjaantuu koko imusarjan vaihtamalla. Tuolta lisää aiheesta http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ntake+manifold

                    Comment


                    • #11
                      Joo tuota olen tässä jo selaillut. Miten sitten läppien poisto kokonaan? Onko näissä edes mahdollista?

                      Comment


                      • #12
                        Lähialueella ketään osaavaa vaihtamaan tuon kyseisen tangon uudenvuoden jälkeen mukavaa korvausta vastaan? Itse en niin perehtynyt tuohon koneeseen että uskaltaisin ruveta sörkkimään.

                        Comment


                        • #13
                          Omastani on nuo läpät otettu käytöstä pois ohjelmallisesti, mitään eroa en ole huomannut. Paitsi ettei tuo valo syty kojetauluun

                          Comment

                          Working...
                          X