Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hehkut vaihdettu silti herjaa hehkuista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hehkut vaihdettu silti herjaa hehkuista

    Vaihdoin kaikki tulpat viikonloppuna sigun autoon, mutta silti herjaa hehkusta. Saa poistettua kun auto on lämmennyt vähän ja poistaa herjan Torque softalla. Sitten pysyy poissa.
    Mistä tuota voisi lähteä selvittelemään tarkemmin? Mitään virheilmoitusta ei jää muistiin.

    #2
    Siis tulee vikakoodi hehkuista, jonka saa poistettua auton lämmettyä? Mitä tarkoitat tuolla ettei jää mitään virheilmoitusta muistiin? Siis tuleeko vikakoodia vai ei?

    Jos jokin hehkuista ei pelaa niin tulee vikakoodi ja pysyy siellä kunnes vikakoodit nollataan.

    Comment


    • #3
      Hehkun valo syttyy kun kone on totaalisen kylmä ja ei ota kierroksia. Kun olen ajanut muutaman kilsan ja pysähdyn, pistän kännykässä olevan Torque ohjelman päälle, joka ottaa yhteyden bluetooth OBD-kalikkaan. Kun katson onko mitään ilmoituksia "Show logged faults" kohdasta, niin niitä ei ole, mutta kun valitsee "Clear loggged faults" niin varoitusvalo sammuu ja auto toimii normaalisti.
      Onko sitten kuitenkin niin että tuolla yhdistelmällä ei todellisuudessa saa pois vikakoodeja?
      Alunperin 6-sylinterin tulppa antoi herjaa.

      Comment


        #4
        Hehkun valo on samalla moottorin vikavalo, eli ongelma voi olla mikä vain. Ei tuollainen ongelma ole hehkujen syytä.
        Käy luetuttamassa kunnon lukijalla, tai paremmin VCDS:llä jos sellainen on lähellä tarjolla.

        Melko varmasti on jokin vikakoodi muistissa, kun kerran vikavalo palaa ja kierrokset ei nouse. Kuulostaa, että moottori on safe modessa ja koodien nollaus poistaa vikatilan. Torque ei ehkä vain osaa kertoa mikä ongelma siellä on.

        Ja tuohon 2.7:aan taitaa päteä samat ongelmakohdat kuin 3 litraseen. Ehkä ongelma on EGR:ssä tai imusarjan läpissä tai sitten ihan jossain muualla.

        Comment


        • #5
          Täytyypä tehdä niin.

          Comment


            #6
            Jep, torque ei osaa lukea kaikkia koodeja.
            Koodit kyllä nollaantuu, mutta et tiedä mikä koodi siellä oli.

            Comment


            • #7
              Hankin tuon kokoversion Torquesta. Antoi tarkemman ilmoituksen.
              Bank1 partickel filter not ... loppua en muista.
              Viitannee että DPF täynnä. Menen huomenna käymään paikallisella pajalla, jos saisivat pakkopoltettua DPF:t puhtaammiksi.
              Jos ei onnistu pitänee olla yhteydessä JT-Carfixiin.

              Comment


              • #8
                Tarkka herja on: P2002: Particulate trap efficiency below threshold. Bank1.
                Tämä oli se minkä Torque kertoi.
                Yritimme tänään VCDS:llä pakkopolttoa, mutta emme saaneet millään selville, mistä voi katsoa tuon DPF:n täyttöasteen:
                http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...y_Regeneration. Ohjehan on 3.0TDI:hin, 2.7:n ohjetta emme löytäneet.
                Ja sitä kun ei mistään selvitetty, emme siihen sitten ruvenneet. Pystyisikö joku kertomaan miten ko. arvo saataisiin VCDS:llä selville?
                Viimeksi muokannut makelja; 18.1.2015, 18:53. Perustelu: Tarkennus

                Comment

                Working...
                X