Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AKE 2.5tdi suuttimíen huolto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• AKE 2.5tdi suuttimíen huolto

Hei,

Allroadi c5 on jo 350tkm mittarissa ja kysyin ennen ohjelmointia että mikä on suuttimien ( tupla jousittettuja?!) huolto. Riihimäen diesel arvio hinnaksi noin tuhannen euroksi asennus töineen.

Kuulostaa aika paljon, mutta kai se on ihan normi hinta?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.1.2015, 10:59. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

Mulla oli noilla kilometreilla aika kuluneet suuttimet ja eri suutinten välillä isoja eroja. AKEssa kait on kuusreikäiset ja penkissä ei kaikki reiät auenneet ainakaan yhtä aikaa ja avautumispaineissa eroja. Ne alkuperäiset kärjet on kai noin 100E kappale + asennus suutinrunkoon. Itse irrotin ja kiinnitin moottoriin. Lisäksi annoin suullisen vakuutuksen, et ymmärrän, ettei paja pysty säätämään niitä oppikirjan mukaisesti. Harva paja pystyy muuta kuin ekan avautumispaineen, vaikka yrityksen nimessä oliskin "diesel''. Hyvin ne silti on pelannut. Virikärkiä vois saada halvemmalla kuin alkuperäisiä

Comment

Ok, kiitos. Olisko niistä "viri" kärjistä mitään lisä tietoa? Ne vaatii varmasti erikois ohjelmointia...

Comment

Pelaa isommat kärjet vakiosoftallakin, auto vaan savuttaa enemmän. Normaali karttojen käpistely riittää. Auttaa toki säätäjää, jos tiedossa on suuttimien tuotto.

Suuttimien irrotus ja asennus jakajapumppukoneisiin on aika helppo homma. Liukuvasara voi olla irrotuksessa hyödyllinen. Suuttimet ja uudet kärjet pajalle, jossa kärkien asennus runkoihin ja avautumispaineen säätö (shimmaus). Suuttimet koneeseen ja auto säätöön.

Comment

OK, mistä nämä kärjet saisi hankittu?

Comment

Minä en ole virisuuttimiin perehtynyt, mut joskus olen lukenut keskusteluita tälläkin foorumilla. Vakiokärkiä ja ehkä muitakin saisi tilattua vaikkapa dieselkontor.de. Siellä hiukan Suomen hintoja edukkaammat. Kaikki pajat ei ehkä ala asentaa, jos ei osat tuu heidän kautta ja myyvät itse vastaavia.

Comment

Eipä noi orkkis Bosch kärjetkään kovin hinnakkaita ole. Tammerdieselissa omaan tuli orkkis Cumminsin kärjet ja säätö/asennus maksamaan ~80e/suutin.

Comment

Working...
              X