Vaihdoin Audi A6 1.9tdi:n öljyt, suodattimen ja vielä pa-suodattimen. Auto käynnistyi normaalisti ja otti hyvin kierroksia. Puolen tunnin kuluttua piti siirtää autoa, mutta ei lähtenyt käyntiin, eikä ole sen jälkeen edes luvannut. On täysin kuollut. Irrotin suodattimelta letkun ja täytin ruiskutuspumpulle menevän letkun. Imaisi kyllä nesteen, mutta ei hörähtänytkään. En oikein tiedä mitä vielä tekisin. Auto on tähän asti pelannut moitteettomasti, ei mitään tämäntyyppisiä oireita.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.9 tdi ei käynnisty
Collapse
X
-
Erikoista tässä vaan on,että auto vika tuli, kun kone ei käynyt. Mitään letkuja ei ollut irti, ennenkuin tämän kokeen tein. Kaikissa letkuissa on tehtaan klemmarit. Kaadoin uuden suodattimen täyteen p-ainetta, ettei tulisi mitään katkosta, mutta ei vaan toimi. Pitäisikö siirtopumpun lykätä p-ainetta, kun on virta päällä ja letkun pää auki vai estääkä joku automatiikka. Tuntuu ettei pumppu toimi. Entä imeekö jakajapumppu lainkaan itse vai toimiiko siirtopumpun varassa?
Comment
-
Tankin päällä olevassa laipassa on letkujen lisäksi 4-johtoinen liitin, numeroitu 1-4. Ei kai uimuri niin montaa johtoa tarvitse. Että olisko siellä kuitenkin se siirtopumppu. Joku sanoi aiemmin, että 2sek tuli p-aine suodattimelle, kun laittoi virran päälle, täältä ei tule pisaraakaan. Toisaalta, sillä kohdalla, missä pitäisi olla pumpun sulake, ei ole mitään. Tietysti, kun kaiken avaisi, alkaisi selvitä, mutta en viitsisi. Poika tulee tänään käymään ja laitetaan läppärin piuha kiinni, jos jotain selviäisi. Mulla on tommonen harmaa Fergu, kyllä on tekniikka yksinkertaista, helppo ja halpa korjata.
Comment
-
Laitanpa tässä tiedoksi, kun tuntuu tämäntyyppisiä ongelmia olevan, että kyllä siellä ilmaa oli, niinkuin Matts heti alkuun totesi.Latasin akkua monta tuntia ja sitten pitkä startti, niin johan lähti. Siirtopumppua ei ilmeisesti ole, koska tankista lähtee vain kaksi hentoa johtoa vaikka liittimessä on neljä.
Comment
Comment