Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b8 2,0 tdi nokka-akselin ajotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b8 2,0 tdi nokka-akselin ajotus

    Tarttis apua!!

    Vähän taustaa tapahtumista. Elikkäs Audi A4 b8 2,0 tdi vm 2008. Reilu 260 tkm mittarissa. (ei ihan uus enään) edellisestä nokkaremmin vaihdosta reilu 140 tkm. Viime viikkoina on alkanut vilahtelemaan hehkun merkkivalo alakierroksilkla ajaessa. Luin piuhalla koodit ja sieltä antoi vikakoodin p0016. Kampiakselin/nokka-akselin liian suuri ero. No, auto toimi ja kulki moitteettomasti. Kerroin kaverille vilkkuvasta valosta. Hän kertoi että sama valo vilkkui hänen omassa 2011 ikäsessä noin 50 tkm ajetussa. Merkkiliikkeestä oli hänelle sanottu, että kiireesti remmi vaihtoon, et on venynyt. itse ajattelin että nyt remmi äkkiä vaihtoon ettei tuu kallista kolinaa. Vaihdoin remmin omassa tallissa ilman erityis työkaluja. Merkit pyöriin ja uusi remmi paikalle. Kaiki meni ok. laitoin auton käyntiin, mut noin 2 min käynnin jälkeen syttyi taas hehkun valo. Sammutin auton ja yritin uudestaan käyntiin. EI KÄYNNISTYNYT!! Poistin vikakoodin. Lähti käyntiin mut sama homma noin 2 min jälkeen. Sammutin ja ei käyntiin. Ajattelin, että menikö sittenkin hampaan pieleen. Eiku keula auki uudestaan. Mut merkissä oli ja olen ymmälläni. Kysyin eräästä korjaamosta ja sanoivat, että pitää remmin vaihdon yhteydessä ajotus tarkentaa nokkapyörän säädöllä erikoistyökaluja käytäen.

    ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA AIHEESTA? ONKO TOSI, ETTÄ ON NIIN TARKKA?? ONKO TIETOA MISTÄ VOIS LÖYTYÄ AJOITUSMERKIT TUOSTA MALLISTA KUN EN LÖYDÄ KYTKINKOPASTA REIKÄÄ. VAI VOIKO TEHDÄ OLLENKAAN ILMAN LUKITUSTYÖKALUJA??

  • #2
    Kampiakselin hihnapyörälle lukitustyökalu ja nokalle sekä commonrailpumpulle 6mm tappi.. tämähän on commonrail?

    Pitää siis käyttää noita erikoistyökaluja että menee oikein. Näissä ei ihan eksakteja jakomerkkejä ole..

    Comment


    • #3
      Kun pyörät lukitsee edellä mainituilla lukitustyökaluilla, niin pitääkö nokkapyörän 3 pulttia löysätä ja hihnan kiristyksen jälkeen kiristää?? Vai mikä oikea käytäntö normaalissa hihnanvaihdossa?

      Comment


      • #4
        Juurikin näin. Tälloin hihnapyörä pyörii nokka-akselin päässä hihnaa kiristettäessä eikä käännä samalla nokkaa joten ajoitus pysyy kohdallaan suhteessa kampiakseliin. Korkeapaine pumpun ajoitus ei ole niin justiinsa kunhan vaan pultit ei pohjaa ovaalireikiin
        pumpun hammaspyörässä. Itse en edes korkeapaine pumpun pultteja löysännyt.

        Comment

        Working...
        X