Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0 Allroad -07 diesel käryää rutkasti, mikä vuotaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 3.0 Allroad -07 diesel käryää rutkasti, mikä vuotaa?

    Moro,

    Oisko jollain käryä mistä kannattais lähtee etsimään vikaa kun nafta haisee kun pysähtyy esim. liikennevaloihin? Käry on kokoajan vahvempi ja vahvempi.

    Onks kukaan muu huomannut/kokenut, että välillä tulis konehuoneesta savua rengaskoteloista (lähinnä kuskin rengaskotelosta) ja nafta haisee niin perkeleesti, vaikka webasto ei mittarin mukaan ole käynnissä? Ideoita?

    Dänks.

  • #2
    Jos sulla on alkuperäinen webasto niin ei se mittari ilmoita ajonaikaisesta lämmityksestä mitään, joka kytkeytyy päälle automaattisesti kun tietty lämpötila alittuu. Silloinhan siihen kellon viereen ilmaantuu lämmityssymboli kun olet itse sen painanut kaukosäätimestä tai ajastanut mmi:stä päälle.

    Comment


    • #3
      Se webasto käynnistyy automaattisesti tarpeeksi kylmällä itsestään...mmi stä saa sen säädettyä sen automaagisen käynnistyksen päälle ja pois...

      Comment


      • #4
        Jeps, sit mä jä Audi ollaan vähän eri mieltä siitä mikä on kylmä keli, kun heinäkuussa lähtee Webasto käyntiin. Ja kesällä mielestäni räpläsin setupista poies kaikki lämmitykseen liittyvän automatiikan.

        Comment


        • #5
          Miulla olivat korjaamolla rikkoneet moottorin päällä olevan polttoaineputken liittimen ohjaustehostinrempan yhteydessä. Tiputti löpöä moottorin päälle ja siitä edelleen parkkikselle. Käry juurikin samanmoinen, eli pysähdyttäessä vahva dieselin katku ja vähän savuakin moottoritilasta. Kyseinen liitin on heti moottorin muovisuojan alla, eli helppo tsekata, suoja lähtee irti ihan vetämällä.

          Comment


            #6
            Entäpäs juorureiät syyksi tuohon naftan käryyn? Lisää esim. täällä ja täällä.
            Viimeksi muokannut Sound; 14.12.2014, 11:23.

            Comment


            • #7
              Jees. Kiitoksia vastauksista. Pitääpä tutkia ja palaan asiaan.

              Comment


              • #8
                Dodiin, nyt tätä on ihmetelty pajalla pariinki otteeseen ja vaihdettuna on kaikki kuparirenkaat suuttimien välistä, jonka jälkeen vaihdettiin vielä o-rengas suuttimeen. Käry käy edelleen, välillä ei tahdo haistaa juuri lainkaan ja välillä näyttää että konehuoneessa olisi nuotio ja fiilis on ku yrittäs tehdä itsesurmaa pakokaasu/nafta mixillä. Mä en oikeestaan ees tiiä kumpi siinä haisee enemmän..

                Muutaman kerran oon avannu konepellin ja ihmetelly, mistä se savu oikein tulee mutta en siitä täysin perille oo päässy. Sellanen fiilis jäi viimeks, että edestä kun katsoo niin vasemmalta puolelta moottoria se tulee. Webastosta se ei tule.

                Mikähän tässä nyt oikeasti vois olla? Alkaa olemaan jo konstit loppu korjaajallakin. Lastu on laitettu autoon Harisella joku puol vuotta sitten, ja ennen sitä jo hajua oli havaittavissa (tosi harvoin kylläkin). Sen jälkeen sitä on alkanu tapahtumaan enemmän ja enemmän. Voiko lastulla olla osaa tai arpaa tuohon?

                Tattis.

                Comment


                • #9
                  Onko suuttimen korjausarvot luettu?

                  Comment


                  • #10
                    Ei oo ei, millasia ohjearvoja sieltä pitäisi saada? Onko tämä oikea mesta lukea arvot VCDS:llä?

                    Engine -> Advanced Measuring Values -> Loc. 053 - 070 (ZQC cyl. 1 - 6 Activation time 1st - 3rd).

                    Comment


                    • #11
                      engine meas blocks group 72-77... 72 nro 1 ja 77 nro 6

                      arvot tulee millisekunteina.. +/-20 ms on raja minkä yli alkaa tuleen jo ongelmia.. mitä lähempänä nollaa sen parempi.. jos on miinusta vuotaa, jos on plussaa niin tukossa.

                      Comment


                        #12
                        Ensimmäisessä kentässä -+20 ei vielä haittaa juurikaan, toisessa kentässä se on rajojen yli.
                        Read the mvbs 72-77
                        You will have three values per block.
                        Should the values be higher than minus -45 ms (example - 60ms) or on box 2 be higher than minus -15 ms (e.g. 20ms),
                        Then the needle attachment is worn and the injector is incorrect.

                        Nuohan ovat siis eri paineilla tapahtuvia korjauksia. Ensimmäinen on 300bar, toinen 600bar ja kolmas 1000bar.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja risu Näytä viesti
                          Jos sulla on alkuperäinen webasto niin ei se mittari ilmoita ajonaikaisesta lämmityksestä mitään, joka kytkeytyy päälle automaattisesti kun tietty lämpötila alittuu. Silloinhan siihen kellon viereen ilmaantuu lämmityssymboli kun olet itse sen painanut kaukosäätimestä tai ajastanut mmi:stä päälle.
                          auttakaas tietämätöntä - mistäs tietää, että onko tuo polttoainelisälämmitin autossa vai ei? MMI:ssä on Auxliary heater valinta, mutta onko se juurikin tuo?

                          Eli kello tai kauko-ohjain lisää niin saa lämpimät käynnistykset - vai?

                          t: tuore Allroadisti(3.0Tdi -07)

                          Comment


                          • #14
                            Moro,

                            Mulla toi on nimetty Aux. Heating ja se käynnistää Webaston (tehdasasennettu). Kellon viereen tulee liekin kuva, joka kertoo että webasto on päällä. Webaston myös huomaa kun se on päällä äänestä, sekä savusta.

                            Osaaks joku tulkita näitä arvoja ja voisko näissä mahdollisesti piillä syy tohon käryyn?

                            Block 72
                            1 -4ms
                            2 2ms
                            3 -4ms
                            Block 73
                            1 4ms
                            2 14ms
                            3 0ms
                            Block 74
                            1 16ms
                            2 16ms
                            3 2ms
                            Block 75
                            1 6ms
                            2 16ms
                            3 0ms
                            Block 76
                            1 20ms
                            2 18ms
                            3 0ms
                            Block 77
                            1 0ms
                            2 22ms
                            3 6ms

                            Comment


                              #15
                              Webasto käryää syksyn ensimmäisillä kerroilla aika rajusti (auto näkyy osittain savupilven takaa yms)

                              Comment


                              • #16
                                Osaako joku tulkita noita arvoja (tukossa?) ja voiko se mahdollisesti vaikuttaa naftan käryyn sisällä? Jos ei, niin mistäs sitä vikaa voisi lähteä etsimään?

                                Tattis.

                                Comment


                                  #17
                                  Noista voisi arpoa, ettei suuttimet ainakaan vuoda. Ehkä tukkoisen puolella osa, joka voisi vaikuttaa ruiskutuskuvioon, joka taas aiheuttaisi epätäydellisen palamisen josta käry.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikai sen silti moottoritilassa pitäisi kärytä?
                                    Onko siis silmin havaittavaa savua vai tarkoitatko tuolla käryllä vain dieselin hajua?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Välillä savua tulee paljon, konepellin kun aukaisee niin moottorin vasemmalta puolelta / tai jos pelti kiinni (vasta huomenna :) niin savu puskee ulos keulalta, vasemmalta puolelta. Webasto kun on käynnissä savu tulee ulos moottorin alapuolelta tai oikeasta reunasta.

                                      Tuo käry tulee miltei koko ajan, parhaiten huomaa hitaassa vauhdissa / pysähdyksissä.

                                      Pystyykö noille suuttimille tekemään mitään vai heitettävä roskikseen seuraavan palkan mukana?

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos noin paljon käryää, niin luulisi syyllisen löytyvän kohtuu helposti?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oletan että korjaamolla on tsekattu tuo ylempänä mainitsemani polttoaineputken liitin? Tai siis kaikki moottorin päällä olevat liittimet. On vain niin tutun kuuloiset oireet, että kuuman moottorin päälle jostain valuva polttoaine tuntuisi aika potentiaaliselta käryn aiheuttajalta.

                                          Tuleeko sieltä savua vain kuumalla koneella vai myös heti startin jälkeen? Jos savuttaa myös täysin kylmällä koneella, niin sitten vika lienee jossain muualla.
                                          Viimeksi muokannut Nelistäjä; 31.12.2014, 09:37.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Savua tulee vain harvoin tosi paljon. Yleisin oire on tosiaan tuo käry sisällä, joka alkaa about heti kun auton lyö tulille nykyään. Joskus sitten saattaa mausteeksi saada päälle savuefektit.

                                            Polttoaine ym. liittimet on tsekattu, mutta tsekataan uudelleen. Mites noi suuttimet, miten niiden kanssa tulisi menetellä? Voiko niille tehdä jotain vai onko ostettava uuet?

                                            Comment


                                            • #23
                                              VW-asentaja tunnistaa tuon selityksen huonosti palavaksi webastoksi..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei kyllä äkkiä tuu mieleen mikä muu voisi kylmänä noin savuttaa kuin webasto. Oisko weban pakoputki irti ja puhaltaa siksi konetilaan?

                                                On kyllä outoa jos kesäkuumallakin on kärynnyt, tai sitten se kesän käry on ollut dpf:n poltto...

                                                On kiusallinen vika varmasti

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ota webasto pois käytöstä,niin sittenhän sen näkee onko vika sielä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Veikkaisin samoja suuttimien kuparirengastiivisteitä kuin itsellänikin, tosin vieläkin vaihtamatta.
                                                    Löytyy jopa AD-varaosista rekisterinumerolla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nuo tiivisteet on kaikki vaihdettu ja korjausarvot luettu, enemmänkin antaa tuloksena tukkoisuutta kuin vuotoja.

                                                      Miten saan webaston disabloitua kokonaan turvallisesti? Siis niin, että se ei itse käynnistele itseään. Poistetaan nyt sekin yhtälöstä. Mä ostin pari purkkia jotain suuttimien ym putsauslitkuja. Katellaan onko niillä vaikutusta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kokeile ottaa webaston sulake pois, jos et muuten saa kytkettyä pois?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Pari vuotta vanha topikki pinnalle, löytykö sitä käryn syytä koskaan?

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X