Terve,
Päläräsin 2.0TDI-kotkotkuksia läpi, mutta tälle en äkkiseltään löytänyt vastinetta.
Potilaana siis 2008 A6 Avant 2.0TDI 103kW, taustalla tällainen tarina;
- Auto sytyttänyt hehkun valon käynnistyksen jälkeen palamaan, ja mennyt limp home-moodiin ajaessa. Vikakoodi luettiin vielä samana päivänä, herjasi pakokaasujen takaisinkierrätyksen venttiilin toimintaa. Poistettiin, vika ei uusiutunut.
- Muutama päivä myöhemmin ensimmäisenä pakkasaamuna nykinyt ja ollut heikkovetoinen yli 3000 rpm alueella, ei vikavaloja. (Henk. koht. olettamus, että polttoaineensuodatinta vetänyt kohmeeseen)
Nyt viikko viimeisimmän oireen jälkeen kävi määräaikashuollossa öljynvaihdossa. Öljyä moottorista tuli ulos kaikkiaan n. 6l vaikka öljytilavuus n. 3,8l. Jäähdytinnesteet eivät ole vähentyneet eikä öljytikussa saati korkissa ole mitään merkkiä veden sekoittumisesta öljyyn. Jäähdytinnestekin on puhdasta.
Voiko näissä koneissa päästä dieseliä sekoittumaan moottoriöljyyn? Isommassa kalustossa ainakin pumppusuuttimien O-renkaat litistyvät/kovettuvat ja vuotavat dieseliä moottoriöljyyn, liekö tämän mallisessa mahdollista/koettua? Koskeeko ns. tandempumppusyndrooma vielä tätäkin moottorimallia?
Talouden ainoa kulkuneuvo tällä hetkellä ja seisonnassa siksi, ettei kohta tarvitse alkaa konetta vaihtamaan.
-Iiro
Päläräsin 2.0TDI-kotkotkuksia läpi, mutta tälle en äkkiseltään löytänyt vastinetta.
Potilaana siis 2008 A6 Avant 2.0TDI 103kW, taustalla tällainen tarina;
- Auto sytyttänyt hehkun valon käynnistyksen jälkeen palamaan, ja mennyt limp home-moodiin ajaessa. Vikakoodi luettiin vielä samana päivänä, herjasi pakokaasujen takaisinkierrätyksen venttiilin toimintaa. Poistettiin, vika ei uusiutunut.
- Muutama päivä myöhemmin ensimmäisenä pakkasaamuna nykinyt ja ollut heikkovetoinen yli 3000 rpm alueella, ei vikavaloja. (Henk. koht. olettamus, että polttoaineensuodatinta vetänyt kohmeeseen)
Nyt viikko viimeisimmän oireen jälkeen kävi määräaikashuollossa öljynvaihdossa. Öljyä moottorista tuli ulos kaikkiaan n. 6l vaikka öljytilavuus n. 3,8l. Jäähdytinnesteet eivät ole vähentyneet eikä öljytikussa saati korkissa ole mitään merkkiä veden sekoittumisesta öljyyn. Jäähdytinnestekin on puhdasta.
Voiko näissä koneissa päästä dieseliä sekoittumaan moottoriöljyyn? Isommassa kalustossa ainakin pumppusuuttimien O-renkaat litistyvät/kovettuvat ja vuotavat dieseliä moottoriöljyyn, liekö tämän mallisessa mahdollista/koettua? Koskeeko ns. tandempumppusyndrooma vielä tätäkin moottorimallia?
Talouden ainoa kulkuneuvo tällä hetkellä ja seisonnassa siksi, ettei kohta tarvitse alkaa konetta vaihtamaan.
-Iiro
Comment