Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.0TDI lisääntynyt moottoriöljy?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.0TDI lisääntynyt moottoriöljy?

    Terve,

    Päläräsin 2.0TDI-kotkotkuksia läpi, mutta tälle en äkkiseltään löytänyt vastinetta.

    Potilaana siis 2008 A6 Avant 2.0TDI 103kW, taustalla tällainen tarina;

    - Auto sytyttänyt hehkun valon käynnistyksen jälkeen palamaan, ja mennyt limp home-moodiin ajaessa. Vikakoodi luettiin vielä samana päivänä, herjasi pakokaasujen takaisinkierrätyksen venttiilin toimintaa. Poistettiin, vika ei uusiutunut.

    - Muutama päivä myöhemmin ensimmäisenä pakkasaamuna nykinyt ja ollut heikkovetoinen yli 3000 rpm alueella, ei vikavaloja. (Henk. koht. olettamus, että polttoaineensuodatinta vetänyt kohmeeseen)


    Nyt viikko viimeisimmän oireen jälkeen kävi määräaikashuollossa öljynvaihdossa. Öljyä moottorista tuli ulos kaikkiaan n. 6l vaikka öljytilavuus n. 3,8l. Jäähdytinnesteet eivät ole vähentyneet eikä öljytikussa saati korkissa ole mitään merkkiä veden sekoittumisesta öljyyn. Jäähdytinnestekin on puhdasta.

    Voiko näissä koneissa päästä dieseliä sekoittumaan moottoriöljyyn? Isommassa kalustossa ainakin pumppusuuttimien O-renkaat litistyvät/kovettuvat ja vuotavat dieseliä moottoriöljyyn, liekö tämän mallisessa mahdollista/koettua? Koskeeko ns. tandempumppusyndrooma vielä tätäkin moottorimallia?

    Talouden ainoa kulkuneuvo tällä hetkellä ja seisonnassa siksi, ettei kohta tarvitse alkaa konetta vaihtamaan.

    -Iiro

  • #2
    Jos koneesi on pumppari ni tandenpumppu tai suuttimet päästää naftaa öljyn joukkoon. EGR noistahan menee todella paljon.

    Comment


      #3
      Just vaihdettiin yhteen kyseinen tandempumppu samaisesta syystä.

      Comment


      • #4
        sen huomaa kans ku avaa nafta suodatimen ni siel on öljyy.

        Comment


        • #5
          Asia kunnossa, pitänee kiikuttaa paikalliselle marmoritiskille tutkittavaksi ko. laitos. Kyseessä siis BRE-moottorinen yksilö, juurikin pumppusuuttimilla.

          Comment


          • #6
            Täällä samaa vikaa tuon öljynlisäyksen kanssa samaisessa koneessa.
            Tandempumppu tilattu ja katsotaan vaikuttaako.. Varmaan viikonloppuna pääsee askartelemaan.

            Comment


              #7
              Sen pumpun saattas pystyä tiivistämään uudestaan. Purettiin pumppu palasiksi, ja veikkaan että jostain tiivisteliikkeestä vois löytyä oikean kokoisia tiivisteitä sen sisälle. Ja taitaa olla nimenomaan akseliln tiiviste mikä falskaa.

              Comment


              • #8
                Jees, Tandempumppu piti hienosti paineensa pitotestissä.

                Sylinterikannessa 4. pytyn suuttimen reiässä hiushalkeama ja parissa muussakin hienoisia merkkejä moisesta. Kukaan tiedä hyviä sylinterikansia edullisesti? Marmorin hinta-arvio 5000€ ei paljon napostele.

                Kaiken hyvän lisäksi moottorin vikavalo syttynyt palamaan, herjaa pakokaasun lämpötila-anturia. Kuinkahan kalliiksi moinen anturi nousee, lienee kuiten autotalliolosuhteissa vaihdettavissa?

                Comment


                  #9
                  Niitä antureita taitaa olla pari kolme kappaletta. Maksavat jotain satasen ja kahden väliin. Ja onnistuu vaihtaa itse.

                  Tuolta kansia alta tonnin:

                  http://www.vigeliuksenmoottorikorjaa.../10258/p/13805

                  Comment


                  • #10
                    Tuolta tilasin itsekkin,tuli parissa päivässä matkahuollon kyydissä.Pieni vinkki jos soitat niin soita sitten kännynumeroon,koska itse soitin 02-alkuiseen numeroon niin puhelinlaskussa oli pieni ylläri.6 minsan puhelusta melkein 15€ laskua.

                    Comment


                      #11
                      Jos on G235 eli Sensor 1 eli ensimmäinen johon pakokaasut osuu (pakosarjassa) niin maksanee noin satasen. Slamit taisi olla halvin mitä löysin.

                      Comment


                      • #12
                        Juurikin tuo G235 kyseessä, ensimmäinen pakokaasujen lämpötila-anturi. Varaosanumeroa en tälle äkkiseltään löydä, lieköhän miten hankalasti saatavilla? Slamitin hakukaan ei löydä kuin varaosanumerolla.

                        Comment


                          #13
                          Vaihtelin itekkin tuon saman anturin ja varaosanumero pitäisi olla 03G 906 088. Joku vois vielä varmistaa.
                          EDIT: Koneena BPW. Korjattu myös osanumero oikeaksi.
                          Viimeksi muokannut oopee; 16.11.2014, 14:58.

                          Comment


                            #14
                            Ei voi muuta sanoa kuin että BRD koneen G235 osanumero on 03G 906 088 AP. Mihin koneeseen tuo edellinen on?

                            Comment

                            Working...
                            X