Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 TDI (2007) käynnistysvaikeudet / ilmaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0 TDI (2007) käynnistysvaikeudet / ilmaus

    Ongelmana on auton huono käynnistyminen silloin, kun auton nokka on ylöspäin. Joutuu strarttaamaan jonkin aikaa. Vika alkoi sen jälkeen, kun polttoaine oli vähissä. Kun nokka on alaspäin, ei mitään käynnistymisvaikeuksia ole.

    Audi-liikkeessä ei löydetty vikaa ja sanoivat, että pa-järjestelmä ilmaa itse itsensä, joten vikaa ei ole.

    Mitäs tässä pitäis tehdä (muuta kuin jättää auto alamäkeen)?

  • #2
    Tandemin painemittaus, selviää vuotaako o-renkaat suuttimilta.

    Comment


    • #3
      Automaattinen ilmaus ei ole mikään idioottivarma (kokemusta on) joten ehdottaisin ilmaamaan manuaalisesti jos ja kun löytyy paikat mistä ilmata

      Comment


      • #4
        Turha sitä ilmata on jos auto kuitenkin käynnistyy.. jostain vaan hukkaa paineet seisonnan aikana.. eli vuotoa on, suuttimet tai tandemi.. Ei tossa ole edes ilmausnippoja/paikkoja..

        Comment


        • #5
          kaverin golfista ihmeteltiin juuri vastaavaa, vika korjaantui kun käskin käydä läpi kaikki pa-letkut suodattimen jälkeen ja yksi klemmari oli löysä. kuulemma auttoi, mikä sinänsä kuulostaa uskomattomalta.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja tarzi90 Näytä viesti
            Turha sitä ilmata on jos auto kuitenkin käynnistyy.. jostain vaan hukkaa paineet seisonnan aikana.. eli vuotoa on, suuttimet tai tandemi.. Ei tossa ole edes ilmausnippoja/paikkoja..
            Eivät löytäneet Audi-liikkeessä vuotoa suuttimesta tai tandemista paineistettuna.

            Comment


            • #7
              Onko konetyyppi BPW?

              Comment


              • #8
                Ettei pääsisi aineet valumaan takaisin tankkiin päin kun auton keula ylempänä. Tankkissa olevassa pumpussa vika?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja tarzi90 Näytä viesti
                  Onko konetyyppi BPW?
                  Kyllä on.

                  Alkuperäinen kirjoittaja teme69 Näytä viesti
                  Ettei pääsisi aineet valumaan takaisin tankkiin päin kun auton keula ylempänä. Tankkissa olevassa pumpussa vika?
                  Jos vika tankissa olevassa pumpussa, niin...miten sen voi vaihtaa ja paljonkohan tuo pumppu maksaa? Tuo veikkaus voi pitää paikkaansa, kun yrittää ajatalla vikaa loogisesti...tosin onko näissä mitään logiikkaa :)
                  Viimeksi muokannut okkim; 28.10.2014, 06:52. Perustelu: Viestit yhdistetty

                  Comment


                  • #10
                    Yhdessä BPW koneessa meni yksi kerrallaan suuttimet. Vuotivat seisonnan aikana löpöt pyttyyn ja sitä kautta ei lähtenyt käyntiin.

                    Comment


                    • #11
                      Jos vika tankissa olevassa pumpussa, niin...miten sen voi vaihtaa ja paljonkohan tuo pumppu maksaa? Tuo veikkaus voi pitää paikkaansa, kun yrittää ajatalla vikaa loogisesti...tosin onko näissä mitään logiikkaa :)
                      Jotenkin kuvittelisin että siinä pumpussa pitäisi olla takaiskuventtiili estämässä polttoaineen virtausta takaisin tankkiin (vai onko jossain polttoainelinjassa)? Tyhjäksi ajetusta tankista on myös saattanut lähteä epäpuhtauksia liikkeelle jotka nyt tukkivat pumpun sihdin tai haittaavat takaiskuventtiilin toimintaa.

                      Kyseistä kulkinetta en täysin tunne mutta pumpun kansi sijaitsee jossain tankin päällä ja siihen pääsee käsiksi takapenkin alla tai takalaatikossa sijaitsevan luukun kautta tai sellaisen puuttuessa menee tankin irroitteluksi, hinta lienee jotain 150-250€ riippuen mistä osan hankkii.

                      Tuo tarzin veikkaus suutinviastakin hyvin mahdollinen mutta eikös ne oltu jo testailtu? Esiintyykö käynnistyksen yhteydessä runsaasti valkoisenharmaata savua?

                      Comment


                      • #12
                        Suutin voi myös välillä jäädä vuotamaan ja välillä ei. O.renkaat vuotaa aina jos vuotaa.

                        Comment


                        • #13
                          Täällä myös BPW, ja viimeksi tänään aamulla sahasin käyntiin varmaan 10sekuntia, sitä ennen viimeksi kesällä piti sahata noin pitkään.

                          Comment


                          • #14
                            Ja taas sama homma, noin 10-13sekuntia ennenkuin käynnistyi. Koitan tänään jättää auton nokka alaspäin. Jos ei vaikutusta niin pitänee kokeilla pysäköidä vaikka katolleen >=(

                            Comment


                              #15
                              Rykiikö parilla kolmella pytyllä kun koittaa startata? Esim eka kiekat jotain 400, sit nousee 600 luokkaan ja siitä sit käyntiin seuraavaksi. Tarzin mainitsema suutinvikanenhan oli meikäläisen mobiili.

                              Comment


                              • #16
                                Voiko jumiva EGR aiheuttaa käynnistys ongelmia?

                                Comment


                                • #17
                                  Miten ne suuttimet voi paineistaa ? Vaihda suuttimien tiivisteet.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Noin sitä voisi kuvata, mutta eivät löytäneet suutinvikaa. Pitää viedä toiselle pajalle?

                                    Sinällään mielenkiintoista, että auton nokan ei tarvitse olla paljon alaspäin, kun lähtee moitteettomasti käyntiin.

                                    "Rykiikö parilla kolmella pytyllä kun koittaa startata? Esim eka kiekat jotain 400, sit nousee 600 luokkaan ja siitä sit käyntiin seuraavaksi. Tarzin mainitsema suutinvikanenhan oli meikäläisen mobiili".

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jesse R...

                                      Lähteekö hyvin käyntiin? Löytyikö vika?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos vika olisi vuotavissa suuttimissa niin vaikea kuvitella että auton pysäköimisellä ylä- tai alamäkeen olisi mitään vaikutusta? Jos suutin jää vuotamaan niin se vuotaa kyllä auton asennosta riippumatta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Suuttimien tiivisteet kun on huonot niin tekee saman että lähtee paremmin nokka alaspäin käyntiin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pakko se sitten on uskoa että nokka alaspäin starttaa paremmin jos suuttimet/tiivisteet vuotavat. =) Itselläni vuotavat suutinten tiivisteet aiheuttivat vain kohonneet korjausarvot ja savupilven starttauksen yhteydessä, eivät siis vuotaneet kovin pahasti vielä kun aina lähti helposti käyntiin.

                                            Ilmeisesti keulan ollessa alaspäin vuodon aiheuttama vajaus polttoainejärjestelmässä ei jää suutinten läheisyyteen vaan korvaavaa polttoainetta tulee auton asennon ansiosta tilalle ja startti helpottuu. Suurempi ongelma on siis tyhjenevä polttoainelinja eikä sylinteriin vuotanut ylimääräinen polttoaine (riippuu tietysti määrästä)?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei ole löytynyt, löpösuodatin vaihdettu, ja siinä päällä oleva venttiili myös. Autoa saa aina aamuisin tai vastaavan seisonnan jälkeen starttailla yli 10sekkaa. Seuraavaksi pitäisi varmaan vaihtaa sitten tankista se pumppu jos siinä on jotain häikkää että päästää linjan tyhjäksi. Tarkoitus oli vaihtaa konehuoneesta ne muutamat diesel-letkut väliaikaisesti kirkkaisiin, niin näkee jos/kun ovat tyhjentyneet yön aikana.
                                              Auton alle ei kuitenkaan ilmesty lammikkoa, niin eiköhän ne valu takaisin tankkiin.


                                              Onkohan miten isohomma purkaa tankin, pummpu esiin?

                                              *muoks:
                                              Ja nyt sitten alkoi taas savutus ja öljyn taso on kohonnut, eli liekkö siellä taas prkl naftaa seassa. ttu...

                                              *Jatko muoks:
                                              Joo laitettiin varuiks öljyt vaihtoon, vanhat pesuvatiin ja uudet sisään. Koitettiin saada vanhat jätteet mahtumaan siihen tyhjään 4L kannuun, mutta jäi n. litra yli. Eli oli siellä huomattavasti jotain nestettä öljyä notkistamassa.
                                              Viimeksi muokannut JesseR; 10.11.2014, 21:52. Perustelu: jatko muoks*

                                              Comment


                                              • #24
                                                Öljyjenvaihdon yhteydessä vaihdettu löpösuodattimen päällä olleet normaalit klemmarit sellaisiin kunnollisiin ruuvikiristeisiin, nyt jo 4.aamuna putkeen lähtenyt laakista käyntiin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hyvä, että lähtee. Itsellä klemmarit eivät auttaneet. Vien kotteron taas Audi-liikkeelle. Katsotaan löytyykö tällä kerralla mitään...

                                                  Alkuperäinen kirjoittaja JesseR Näytä viesti
                                                  Öljyjenvaihdon yhteydessä vaihdettu löpösuodattimen päällä olleet normaalit klemmarit sellaisiin kunnollisiin ruuvikiristeisiin, nyt jo 4.aamuna putkeen lähtenyt laakista käyntiin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Miten tässä kävi? Itsellä juuri samanlaiset ongelmat käynnistyksen kanssa. Lisäksi välillä kun tasamaalla ollessa käynnistyy niin rynkyttää tosi kovasti hetkisen aikaa. Emäntä tuumasi että joskus parkkiin ajaessa haisee pahalta...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pumppari vuotaa mahdollisesti, lue korjausarvot.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X