kyse olisi vm:99-00 110 tai 132kw moottorista,onko viisas vai hölmö hankinta,kilometrejä on 160-190tkm riippuen autosta mitä olen ajatellut,heikot kohdat koneesta ja tiptronikin heikkoudet?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
v6 tdi:tä hankkimassa,kokemuksia? kannattaako?
Collapse
X
-
110kw mallissa on ollut seuraavanlaisia vikapaikkoja; nokka-akselit kuluneet, ruiskutuspumppuvikoja, ABS boxissa vikoja, tiptronic lootiakin on tiettävästi muutamia antautunut.
Ei vaikuta miltään Audin luottomallilta tuo V6 tdi varsinkaan tippilootalla, tosin veljelläni on toiminut -99 A6 yli 120 tkm ilman isompia vikoja. Olen kyllä ohjeistanut että vaihto voisi olla kohta ajankohtainen...
-
Tiptronic-loota
Joskus auto hankkiessa, A6 2.5 TDI Tipronic, kyselin myös lootan kestävyydestä, koska kokemuksia oli suuntaan ja toiseen. Asioita kun silloin kaivelin, sain selville, että 500-sarjan BMW:ssä on sama ZF:n laatikko, vetopyörästö tietenkin on erillainen.
BMW:llä ajelevat eivät ainakaan julkisesti ole valitelleet lootiensa vioista. Bemarin huolto-ohjelmassa on laatikon öljynvaihto jossain 100 tkm:n paikkeilla, VAG huolto-ohjelman mukaan öljyjä ei tarvi vaihtaa lainkaan.. Olisikohan tässä yksi syy, että Bemarin laatikot kestävät paremmin. Joku myös arveli joskus Bemarin huoltopuolella olevan enemmän ammattitaitoa laatikon suhteen, osaavat paikallistaa vian, ettei tarvi pikkuvian vuoksi koko lootaa vaihtaa. Voi olla arvailua, mutta itse ainakin vaihtaisin laatikon öljyt heti noilla kilometreillä olevista autoista, unohtamatta vetopyörästöä.
Comment
-
ladamaster
Alla -00 110 kw manuaalilla. Ajettu 84 => 157; eipä ole ollut koneen kanssa ongelmia. Kohta pitäisi mennä ABS, ruiskutuspumppu, nokka-akselit [; )
Käy vaan ja kukkuu.
Sähköpuoli onkin sitten lähes Lada 110 laatua. Airbag valo palaa käynnistyksen jälkeen muutaman minuutin, toisen takaoven sähkölukko rikki, joskus ajaessa hehkuvalo vilkkuu = jarruvalokytkimessä jotain häikkää, sammuu kun jarruttelee, lämmityslaitteen puhaltimen moottorin joutui voitelemaan kun alkoi vinkumaan.
Comment
Comment