Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 Tdi viserrys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2,5 Tdi viserrys

    Autoni on Passat -99, mutta ajattelin kysyä apua täältä missä kyseinen moottori tunnetaan paremmin kuin ultimatevw:n sivuilla.
    Pari viikkoa sitten vaihdettiin uusi vaihteisto(tiptronic), kilometrejä takana 180 000. Laatikosta oli mennyt ainakin kuulemma kytkinpakka ja ainoa vaihtoehto oli ottaa tilalle tehdaskorjattu laatikko.
    No, juttu ei suoranaisesti liity laatikon vaihtoon, mutta olen tullut jotenkin neuroottiseksi kaikille sivuäänille joita auto tarjoaa.
    Nyt uusinta uutta on "viserrys", joka ilmeni tiistaina.
    "viserrys" kuuluu kiihdytettäessä ja kun ikkuna auki sitä tänään kuuntelin, niin konehuoneen suunnalta tuo kuuluu. Tänään se samainen ääni kuului myös pätkittäin jaksoissa tasaisilla kierroksilla ajettaessa. Onko joku ollut vastaavan äänen uhrina?
    Samalla kun laitettiin laatikko, niin tehtiin jakopäähihnaremppa, uusittiin kaikki rullat ja vesipumppu.
    Tai ainakin laskussa lukee, sitä en sitten tiedä, onko kaikki lueteltu tehty...
    Help me!

    #2
    Enpäs osaa Ali nyt tuohon suoraan sanoa. Voidaan tiistaina tai keskiviikkona kuunnella sitä vaikka Seijan pihassa. Jos se siihen asti pysyy koossa....
    Nämä saksalaisten vehkeethän ei ole mitään ompelukoneita niin kuin eräiden Tojotat tms, joten pieniä sivuääniä joutuu oppimaan kärsimään.

    Comment


      #3
      Kiitti Jukka!
      Nyt sitä ääntä ei taas ole kuulunut viikonloppuna.
      Ilmastoinnin kompura saattaa olla äänen aiheuttaja kuulemma.
      Kaverin aeroSaabissakin sirkuttelee...
      Tiedä sitten.

      Comment


        #4
        Kaverini A4 vm. 2000 2,5 TDI, oli vastaavanlainen historia tiptronicin osalta. Sitten käynnistettäessä kuului "sirkuttava" ääni ja muutaman päivän kuluttua pamaus. Ohjaustehostin hävisi ja latauksen merkkivalo syttyi. Moniurahihnan ohjainrulla oli hajonnut ja lyönyt hihnan jumiin, sekä jokin kiinnityspultti oli rytäkässä katkennut. Isompaa remonttia ei koneeseen onneksi tullut kun autoa ei enään käynnistetty, vaan tehtiin ruumiinavaus.

        Comment


          #5
          Uusivat jonkun moniurahihnarullan jakopäärempassa 180?.
          Edellinen jakohihnan vaihto oli tehty Ruotsissa ja yhden ohjainrullan alta oli jätetty simmilevy pois sillä seurauksella, että tuo moniurarulla oli kulunut lähes kelvottomaksi. Ei siis kuulunut normaaliin hihnahuoltoon.

          Comment


          • #6
            jos ne on ennakoiden laittanu et alkaa muutaman vuoden päästä kuulumaan. kohta ponkasee telkkariin mainoskamppanja et "osta VAG diesel, monen vuoden päästä linnutki tykkää"

            Comment


            • #7
              Suosittelisin suihkimaan kaikkien apulaitteitten akseleille eli ruikkaa vaikka crc:tä tms. stefojen suunnalle (kun kone on käynnissä). Veikkaisin, että moniurahihnan+muiden releitten vaihtamisen mukana hihna on nyt kireämmällä/hieman eri asennossa kun ennen (sanoit siitä aluslevystäkin).
              Uskoisin että sirkutus tulee todennäköisesti laturin laakerista tai sen stefasta.
              Ruikkiminen ei ole arvatenkaan ikuisuuden kestävä fiksaus, mutta saatpahan ainakin selville onko diagnoosi/äänen aiheuttaja siellä vaiko kenties jossain muualla.

              Comment

              Working...
              X