Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 tdi ja koneen käyntilämmöt + termari ihmettelyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 tdi ja koneen käyntilämmöt + termari ihmettelyä

    Pakkaset kun yltyy niin heräsi epäilys tdi:n termostaatin kunnosta. Koneena 85kW (AJM)powerdieseli ja tuntuu ettei sitten lämpiä millään. Esim. moottoritieajoa -25 asteen pakkasessa n.20km ja lämmöt nousee vain reiluun 70 asteen kieppeille. Heti kun pysäyttää liikennevaloihin niin lämmöt tippuu hiukkasen yli 60 asteen tietämille. Oon jo laittanu pahvia keulaan joten se apu on jo käytössä.

    Onko kokemuksia kuinka nopeesti tuo AJM kone pitäis oikeesti lämmetä? Niin, ja kyseessä saksantuontipeli, liekö noissa eroa "suomi-malleihin", talvipakettilla kun on tuokin.

    Entäs termarin vaihto-operaatio, ilmeisesti termostaatti on aika hankalassa paikassa, joten joutuuko paljon purkamaan jotta sen saa vaihdettua?

    Pekka

    #2
    Kyllä tuollaiset lämmöt kuuluu ihan tdi:n ominaisuuksiin. Kun ei kuluta niin ei ole myöskään lämpöä. Normaalisti maantiellä vitosella lämmöt vaan tippuu sinne 6-70 hujakoille ja sitten nelosella saa taas nousemaan. Kaupungissa ei lämpene sitten millään.

    Comment


    • #3
      Itselläni on samalla moottorilla varustettu kulkine, ja olen myös pähkäillyt lämpöjen kanssa. Kun moottori ei lämpene, niin ei tule lämmintä sisällekään. Pakkasen kiristyessä joutuu vaatetusta lisäämään työmatkalle. Nyt olen asentamassa eberiä, joten toivon mukaan lämpöongelmaan tulee parannusta.

      Comment


        #4
        PD moottoreista en sano mitään mutta kyllä pumpullisilla TDI moottoreilla moottoritieajossa lämmöt on tasan 90 näillä keleillä. Perheessä 1.9 1Z ja 2.5 V6 AKE. Kaupunkiajo on asia erikseen, siellä laskee lämmöt varmasti.

        Comment


        • #5
          mulla on yli 100kmh ajossa lämmöt sen 90. jos ajaa 80kmh, niin laskee aika reilusti. samoin ei kaupunkinopeuksissa lämpene kunnolla ja jos käyttää paljon lämpöpuhallinta, niin sekin vaikuttaa melko radikaalisti moottorin lämpöön.

          Comment


          • #6
            Sama kone(AJM), samat kujeet. Eli ei meinaa lämmetä, moottoritietä saa näillä yli kahdenkympin pakkasilla ajaa 30Km ennekuin viisari näyttää 90:tä. Heti jos hidastaa niin kone jäähtyy. Lämpö tosin riittää sisälle silti ihan hyvin kaupunki ajossakin. Näissähän pitäisi olla se 2Kw sähkövastus lämmittämässä nestettä! milläkähän ilveen tuon vastuksen toiminna saisi testattua? Tuntuu että olisi järkevämpää laittaa se vastus ilmakanaviin niin ainakin auto lämpenisi sisältä nopeammin.

            Miten ja minne te sen pahvin olette tukkineet siellä keulalla? itsellä tuo auto on ollut niin vähän aikaa että ei oikeen summassa viitti sinne pahveja sohia ettei tuki samalla intercooleria.

            Comment


            • #7
              pahvi

              Tänä aamuna -30 astetta ja lämmöt keikku siellä reilun 70 asteen tienoilla mutta kyllä lämpöä koppiin piisaa kuitenkin kohtuudella, eli palella ei tarvinnu.

              Ite nakkasin sen pahvin heti siihen kun avaa konepellin, siinähän se jäähdytin tököttää ihan avoimena. Siihen vaan semmonen sopivan kokoinen pahvi, luulis tuo jotain auttavan.

              Lämpövastuksen toiminnan tarkastaminen vois olla kans hyvä juttu, itelläkään ei kyllä ole tietoa missä se sijaitsee ja miten sen voisi testata (vai onko saksantuonnissa edes tuollaista?).

              Comment


                #8
                Pistäkää puhallus pienelle lämpö nousee koska kenno pysyy lämpimämpänä ,mulla on kaupungissa II ja maantiellä III palkkia ilmastoinnin ruudusssa eli tosi pienellä puhallus, manuaalisessa 1sellä kaupungissa ja 2lla maantiellä ja pahvia keulaan kyllä tarkenee nytkin yli 30 pakkasta.Kaikissa saksan tuoneissa ei ole etuvastusta

                Comment


                • #9
                  puhalluksesta

                  Puhallus näyttää tosiaan vaikuttavan tosi paljon tohon lämpiämiseen, tänään kotimatkalla laitoin puhalluksen pienelle niin johon pomppas lämmöt 90 asteeseen. Ja pakkasta oli 27 astetta...

                  Comment

                  Working...
                  X