Kyseessä Passat 2.0 TDI 140 hv (BKP). Yliahtaa ja riittävän pitkään kun pitää kaasun pohjassa kiihdyttäessä, niin tulee vikakoodi ja hyytyy. VNT siellä jumittelee, mutta ei ole kokonaan jumissa. Alipaineella ja käsin vipu liikkuu hienosti. Muutamia testejäkin olen tehnyt:
-Pari kiihdytystä yliahdolla, jonka jälkeen saattaa alkaa toimia normaalisti eikä yliahda enää, vaikka kiihdyttelee kuinka monta kertaa. Kilometri pintakaasulla ja seuraavassa kiihdytyksessä yleensä yliahtaa.
-Moottoriin 3 krpm kierroksia paikallaan ja suoraan alipainetta VNT:n kelloon, irrotellaan ja kiinnitellään letkua varmaan sata kertaa, liikkuu hienosti edestakaisin ja ahtaa/ei ahda ja ei koskaan jumittele. Heti perään autolla tielle, kakkosella kaasu pohjaan ja yliahto.
-Vedin letkun kabiiniin ja imin ahdot kohdalleen ja kiihdytys. Ahdot kun olivat tapissaan ja otin letkun pois suusta, niin ahdot pysyivät ylhäällä edelleen. Kaasu ylös ja takaisin pohjaan, niin ei enää ahda enää eli siivet aukesivat. Mutta kaasu pohjassa ei suostu aukeamaan, vaikka letkuun puhalsi hieman painettakin. Riittävästi puhaltamalla välillä aukesi.
Onkohan tuolle mitään tehtävissä ilman ahtimen irroitusta/korjaamista/vaihtoa? Vivustot on rasvattu, ei vaikutusta. Pitääköhän sitä laittaa kohta Mr. Musclea EGR:n reiästä, jos vaan onnistuu. :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...er=asc&start=0
-Pari kiihdytystä yliahdolla, jonka jälkeen saattaa alkaa toimia normaalisti eikä yliahda enää, vaikka kiihdyttelee kuinka monta kertaa. Kilometri pintakaasulla ja seuraavassa kiihdytyksessä yleensä yliahtaa.
-Moottoriin 3 krpm kierroksia paikallaan ja suoraan alipainetta VNT:n kelloon, irrotellaan ja kiinnitellään letkua varmaan sata kertaa, liikkuu hienosti edestakaisin ja ahtaa/ei ahda ja ei koskaan jumittele. Heti perään autolla tielle, kakkosella kaasu pohjaan ja yliahto.
-Vedin letkun kabiiniin ja imin ahdot kohdalleen ja kiihdytys. Ahdot kun olivat tapissaan ja otin letkun pois suusta, niin ahdot pysyivät ylhäällä edelleen. Kaasu ylös ja takaisin pohjaan, niin ei enää ahda enää eli siivet aukesivat. Mutta kaasu pohjassa ei suostu aukeamaan, vaikka letkuun puhalsi hieman painettakin. Riittävästi puhaltamalla välillä aukesi.
Onkohan tuolle mitään tehtävissä ilman ahtimen irroitusta/korjaamista/vaihtoa? Vivustot on rasvattu, ei vaikutusta. Pitääköhän sitä laittaa kohta Mr. Musclea EGR:n reiästä, jos vaan onnistuu. :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...er=asc&start=0
Comment