Auto Audi a4 2000 1.9tdi, konekoodi ajm. Ajettu 340 000km, pellin alla lähes kaikki alkuperäistä, ainoastaan kansiremontti tehty 300 000km ajettuna. Auto on ohjelmoitu 150hv/350nm tehoille. Egr poistettu ja katalysaattori poistettu.
Sitten itse ongelmaan, auto oli jo jonkin aikaa tuntunut hieman tehottomalta alle 2000:lla kierroksella, ja alakierroksilla esiintyi myös normaalia enemmän savutusta. Noh, eikun ahtopainemittarilla tutkimaan mikä on, tosiaan ahdot alkoi kunnolla nousemaan vasta 2000 kierroksen jälkeen ja jatkoivat nousemistaan aina 2.2bar asti. Ohjelman kanssa paineet ovat olleet normaalisti 1.6bar.
Tässä kohtaa ajatuksena oli jumittava vnt siivikkö, joten tuli tehtyä pieni puhdistus mr musclella. Putsauksen jälkeen ahdot lähtivät entistä myöhemmin nousemaan, mutta maksimi ahdot olivat sentään 1.6bar. Sitten yhdessä kunnon kiihdytyksessä loppui meno kuin seinään ja ahtopaineet katosivat kokonaan. Ei pitänyt mitään ääniä tai minkäänlaista savutusta ei ilmaantunut.
Asioita jota tähän mennessä on tutkittu:
-ahtovuodot.
-alipaineletkuvuodot.
-n75 toiminta? vcds:llä ajettu testi läpi joka humppaa vnt säätöä, koneen käyntiääni hieman muuttuu aina kun tanko liikkuu, joten siivetkin liikkuvat ?
-Turbo edelleen paikallaan, sen verran katsottu, ettei ole akseli poikki eikä klappia.
-Vikakoodien luku antoi "charge pressure control negative deviation"
- Imuilman lämpötila- ja paineanturi ok.
Autoa myös kokeiltu vian ilmenemisen jälkeen vakio moottorinohjaus
softalla. Ei vaikutusta.
Turbossa mekaaninen vika, anturi vika, n75, polttoaineen syöttö ongelma vai jokin muu... ?
Itsellä alkaa ideat olemaan vähän vähissä.
Sitten itse ongelmaan, auto oli jo jonkin aikaa tuntunut hieman tehottomalta alle 2000:lla kierroksella, ja alakierroksilla esiintyi myös normaalia enemmän savutusta. Noh, eikun ahtopainemittarilla tutkimaan mikä on, tosiaan ahdot alkoi kunnolla nousemaan vasta 2000 kierroksen jälkeen ja jatkoivat nousemistaan aina 2.2bar asti. Ohjelman kanssa paineet ovat olleet normaalisti 1.6bar.
Tässä kohtaa ajatuksena oli jumittava vnt siivikkö, joten tuli tehtyä pieni puhdistus mr musclella. Putsauksen jälkeen ahdot lähtivät entistä myöhemmin nousemaan, mutta maksimi ahdot olivat sentään 1.6bar. Sitten yhdessä kunnon kiihdytyksessä loppui meno kuin seinään ja ahtopaineet katosivat kokonaan. Ei pitänyt mitään ääniä tai minkäänlaista savutusta ei ilmaantunut.
Asioita jota tähän mennessä on tutkittu:
-ahtovuodot.
-alipaineletkuvuodot.
-n75 toiminta? vcds:llä ajettu testi läpi joka humppaa vnt säätöä, koneen käyntiääni hieman muuttuu aina kun tanko liikkuu, joten siivetkin liikkuvat ?
-Turbo edelleen paikallaan, sen verran katsottu, ettei ole akseli poikki eikä klappia.
-Vikakoodien luku antoi "charge pressure control negative deviation"
- Imuilman lämpötila- ja paineanturi ok.
Autoa myös kokeiltu vian ilmenemisen jälkeen vakio moottorinohjaus
softalla. Ei vaikutusta.
Turbossa mekaaninen vika, anturi vika, n75, polttoaineen syöttö ongelma vai jokin muu... ?
Itsellä alkaa ideat olemaan vähän vähissä.
Comment