Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI suuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...rtti-suuttimet

    Tuolla myös juttua startista. On se sen verran työläs ensimmäisellä kerralla vaihtaa, ettei kannata satasen startteja suunnitella, kun Boschin saa noin kahdella sadalla. Kokeneelle muutaman tunnin homma nosturilla tehtynä. Toinen startin pulteista taisi olla katveessa, johon ei näe kunnolla, mutta tilaa kuitenkin kohtuullisesti.

    Comment


    • Lieköhän suuttimet menossa? Potilas BKN ajettu 285tkm tod.näk. alkup. suuttimet. Karalan ohjelma ollut 2013 asti sisässä ja egr&dpf delete. Noin 1000-1500kierroksilla etenkin kuormalla kuuluu särinää ja resonointia. Semmosta kierrosten mukaan nousevaa "kolinaa". ei savuta ja toimii hyvin kaikinpuolin muuten. Ääni häviää kun ahdot nousee 1800-2000 ylöspäin.

      Comment


        n. 30tkm ja parivuotta kesti https://www.diesel-technik-biberach.de/ ostettu suutin kunnes korjausarvot meni -68ms ja pöllytti ihan oikeasti. Pitäneen tilailla ihan uusi varalle kun näyttää olevan kulutuskamaa..

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja 4ringfan Näytä viesti
          Noin 1000-1500kierroksilla etenkin kuormalla kuuluu särinää ja resonointia. Semmosta kierrosten mukaan nousevaa "kolinaa". ei savuta ja toimii hyvin kaikinpuolin muuten. Ääni häviää kun ahdot nousee 1800-2000 ylöspäin.
          Aika heppoisin perustein epäilet suuttimia. Joku lämpöpelti tai vastaava rämisee, tai putkessa jotain irtonaista.
          Ne suutinten korjausarvot kertoisi paljon.

          Comment


          • Täällä on nyt muutama kysynyt suutinpohjan kalvaimen mallia. Niin kysyn minäkin, koska työkalumyyjät levittelevät käsiään sopivuudesta. Mikä on suutinpohjan kalvaimen malli joka sopii 3.0 BiTdi CGQB koneeseen?

            Comment


              Minä käytin aseen puhdistussettiä. Niillä sain pohjan putsattua. Huollon jälkeen olen ajanut yli 30tkm ilman ongelmia.

              Comment


              • 2014 263tkm ajettu a4 3.0tdi q cduc koneella nykii kuormittaessa eli isommalla vaihteella väännättäessä. Liitteen kuvassa korjaukset tyhjäkäynnillä. Kuormittaessa 3 ja 5 pytyn korjaus lähempänä 5mg/stroke. Mitä raati sanoo mikä/mitkä suuttimet tiensä päässä?
                Attached Files

                Comment


                  Vaihda ensin suuttimen pohjaprikat kaikkiin suuttimiin ja katso tilanne sitten. Tee huolto asap, tai suutin särkyy.

                  Comment


                  • Paikallinen suutinhuoltaja kertoi, että ei näihin uudempiin suuttimiin oikein saa huolto-osia.
                    ​​​​​​

                    Comment


                      Niitä alusprikkoja saa kaikkiin, ovat ns. yleismalliset eli ei kiinteä osa suutinta. Paikallisesta tarvikeliikkeestä varmasti osaavat ainakin tilata niitä jos ei ole miljoonalaatikossa.

                      Comment


                      • Vaihdoin 3 pytyn suuttimeen kuparin ja o-renkaan niin nyt auto pelaa taas. Tai oikeastaan lisäsin ne kun entisistä ei oikeastaan ollut mitään jäljellä. Kuparista murunen ja o-renkaasta ei erottanut muistoakaan. Ja motonetin kalvainsarjasta löytyi sopiva kalvain tähän cduc koneeseen. Pitää käydä loputkin suuttimet läpi kun ehtii.

                        Comment


                        • A6 C7 Bitdi aj 337tkm

                          Paluulinja irtoaa kovassa vedätyksessä. Kaikki suuttimien kupariprikat uusittu. Tässä korjaus arvoja. 3 suutin menee alle -2.00 3000 kierroksilla. Siitäkö johtuu se että tekee paluu puolelle niin suuren paineen? Paluut ei pysy kuskin puolella kiinni, vaikkakin tää "viallinen" suutin repsikan puolella. Toki paluuletkuthan yhdistyy.

                          Comment


                            Mie aloitin tuon prikkojen vaihdon tuohon 2.7tdi.
                            Suuttimien suojalevyt ei liiku yhtään mihinkään. Onko siihen mitään kikkakolmosta olemassa. Suuttimien ulosvetäjääkään ei kyllä ole käytössä ni saa nähä miten ne lähtee irti.

                            Edit:sainkin tietoa jo. Pitää pikkasen kengottaa ylöspäin?
                            Viimeksi muokannut harri81; 23.11.2021, 17:21.

                            Comment


                              Pitihän se ostaa tuo ulosvetäjä et sai suuttimet irti. Nyt heräskin kysymys et onko nuo pesät suorat vai onko niissä kulma?
                              Pitää kalvaimen kanssa putsata se pohja enne ku laittaa suuttimet paikalleen.
                              Pitääkö nuo suuttimien arvot jotenkin nollata vai? Samoille paikoillehan nuo tulee mistä otettukin

                              Comment


                                Nyt on haettu kalvainsarja motonetistä ja suutimen pohjat putsattu. Vielä ku tietäs mihin momenttiin nuo suuttimien kiinnitysmutterit kiristää

                                Comment


                                  10Nm eli pikkuräikällä rannemomentti.

                                  E.
                                  Alkuperäinen kirjoittaja harri81 Näytä viesti
                                  Pitääkö nuo suuttimien arvot jotenkin nollata vai? Samoille paikoillehan nuo tulee mistä otettukin
                                  Ei tarvii, sitten vasta jos vaihtaa eri/uudet suuttimet pitää se suuttimen päällä oleva koodi näpytellä vcdsllä jokaisen suuttimen kohdalla.
                                  Viimeksi muokannut vV8m5; 1.12.2021, 18:00.

                                  Comment


                                  • Tietäjät kertokoon, onko suutin arvot ok?
                                    Asb koneella 3.0 tdi.
                                    Viimeksi muokannut Jyssi68; 15.12.2021, 16:16.

                                    Comment


                                    • Tehdaskorjattujen suuttimien osalta hinta alkaa olemaan aika houkutteleva kun vertaa uusiin. esim. Aeromotor myy noita 189€ + pantti kun uudet on esim Autodoc:ssa n. 270€ tällä hetkellä. Mistä näistä tietää mitkä ovat Boschin korjaamia vai jonkun muun tekemiä joista aiemmin tässä ketjussa on raportoitu huonoja kokemuksia?

                                      Te jotka olette ostaneet noita tehdaskorjattuja Boschin suuttimia, niin laittakaa kokemuksia miten suuttimet on toimineet?

                                      Comment


                                        Kyllä noi varaosapuljujen, esim. Autodocin myymät tehdaskunnostetut on olleet Boschin uudelleenvalmistamia, jolloin osanumeron perässä X. Ebayssa myynnissä olevat 'kunnostetut' on fiftysixty kusta ja paskaa.

                                        Alkuperäinen kirjoittaja Jyssi68 Näytä viesti
                                        Tietäjät kertokoon, onko suutin arvot ok? Asb koneella 3.0 tdi.
                                        Kaikki näkyis olevan plussalla eli kärjet saattaa olla tukossa, lähtisin kokeilemaan jotain puhd.litkua, esim Forten diesel fuel conditioneria vajaaseen tankilliseen ja sen jälkeen lukis noi korjausarvot uudestaan. Tietysti ne alusprikat vois vaihtaa myös jos ei ole tietoa milloin vaihdettu, vuotavat vaikuttaa aika paljon korjausarvoihin.

                                        Comment


                                        • Missähän rajoissa nuo arvot pitäisi olla?
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 17.12.2021, 16:43. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                                            Kyllä noi varaosapuljujen, esim. Autodocin myymät tehdaskunnostetut on olleet Boschin uudelleenvalmistamia, jolloin osanumeron perässä X. Ebayssa myynnissä olevat 'kunnostetut' on fiftysixty kusta ja paskaa.


                                            Kaikki näkyis olevan plussalla eli kärjet saattaa olla tukossa, lähtisin kokeilemaan jotain puhd.litkua, esim Forten diesel fuel conditioneria vajaaseen tankilliseen ja sen jälkeen lukis noi korjausarvot uudestaan. Tietysti ne alusprikat vois vaihtaa myös jos ei ole tietoa milloin vaihdettu, vuotavat vaikuttaa aika paljon korjausarvoihin.
                                            Kiitos tiedosta. itsellä tosiaan alkaa korjausarvot olemaan aika rajut ja savutus sen mukainen. Suutinten pohjaprikkoja ei ole varmasti koskaan vaihdettu, joten niistä voisi aloittaa. Noita varmaan saa suomesta ihan tarvikkeen? Muistaako joku noiden kokoa?

                                            Auttaako tuo Forte käsittely myös vuotaviin suuttimiin (- korjausarvolla oleviin)? Ei se tietysti haittaa kokeilla sitä joka tapauksessa. Ilmeisesti tässä yhteydessä tarkoitetaan Forté Advanced Fuel System Cleaner 400 ml??

                                            Comment


                                              Missähän rajoissa nuo arvot pitäisi olla?
                                              Se vcds pitäisi näyttää ohjearvot kun vie hiiren kursorin siihen arvolaatikon päälle. Myöskin tämän ketjun lukemalla saat vähän tietoutta noista arvoista ja alustiivisteprikkojen vaihdosta jos sen teet. Kyllä nuo suuttimet korjaa semisti plussalle,eli syystä tai toisesta (tukkeutuminen?) ne pidentää ruiskutusaikaa. Ei toisaalta mikään paha ole tilanne kun eivät vuoda sylintereihin?


                                              E.
                                              Noita varmaan saa suomesta ihan tarvikkeen? Muistaako joku noiden kokoa?
                                              Koko tiivistesarja kannattaa vaihtaa jos hommaan ryhtyy:
                                              https://spareto.fi/tuotteet/elring-t...suutin/883-680
                                              Click image for larger version  Name:	Screenshot_20211217_174820_de.autodoc.gmbh_edit_108928992515148.jpg Views:	0 Size:	48,7 Kt ID:	1931955
                                              On sulla jo sen verta hurjat noi arvot että varmaan tiivisteet vuotaneet jo pitkään ja aiheuttaneet hallaa itse suuttimillekin. Mutta ei se paljoa maksa kokeilla pelkkien tiivisteiden vaihtoa, voi se ainakin pienentää korjausarvoja.
                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 17.12.2021, 18:24.

                                              Comment


                                                Miulla 3/6 suuttimesta oli vuotanu/fuskannu kun kupariprikka kulunut. Mistä tietää että vuoto olis vaurioittanut ite suutinta?
                                                Laitoin nyt RVS pumppu/suutin putsaus aineet vielä lisäksi.
                                                Onko kellään kokemuksia noitten vanhojen suuttimien kunnostuksesta, jos vaikka diesel asennukseen kiikuttaa. Kannattaako homma jos vertaa uusien/valmiiksi kunnostettujen hintaan.

                                                Comment


                                                  Mistä tietää että vuoto olis vaurioittanut ite suutinta?
                                                  Jos korjausarvot ei asetu normaaliksi tiivisteprikat vaihtamalla?
                                                  Kai ne suuttimen kärjen juuresta vuotavat puristukset ja lämpö vaurioittaa itse suuttimen runkoa ja pahimmassa tapauksessa sitä suutinpoteroa kannessa. Voi murentua paloja tiivistepinnasta eikä uusi tiivisteprikka enää tiivistä.

                                                  Comment


                                                    Suuttimen kolon pohjat kävin kalvaimen kanssa läpi. Pitäs olla tasanen pinta uutta prikkaa vasten. Pitää tuossa jonkun ajan päästä kattoa nuo suuttimien arvot.
                                                    Muutaman tankkauksen perusteella tuntuu kuin veisi vähemmän ainetta mitä aikasemmin.
                                                    Tiedä häntä ..

                                                    Comment


                                                    • Millaista kalvainta näihin kannattaa käyttää? Ihan joku Motonetin sarja vai jotain muuta? Onko kokemuksia saako noita M14x1,5 kierteellä olevia liukuvasarasarjoja kotimaan kauppiailla vai pitääkö itse tehdä?

                                                      Comment


                                                        Mie ostin ihan tuon Motonetin setin missä tuli 5 kärkeä. Suuttimien ulosvetäjän muistaakseni tilasin tooloutletista tms. Puljusta.

                                                        Comment


                                                        • Harri: oliko tämä se ulosvetäjä mitä tarkoitit? https://www.tooloutlet.fi/product/38...n-bosch--lucas Näyttäisi sopivan M14x1,5 UK:lle.

                                                          Toinen kysymys teille kaikille. Aiemmin tässä ketjussakin on pariin kertaa viitattu railiputken paineensäätimeen josta uudempi versio poistaa paineet jolloin vuotava suutin ei jää paineistetuksi kun moottori sammutetaan. Onko kellään antaa BUG koneeseen sopivaa varaosanumeroa? Anturi lienee tuo N276 joka säätelee railin painetta?

                                                          edit: lisätty kysymykseen N276 anturi
                                                          Viimeksi muokannut -Jake-; 19.12.2021, 16:34.

                                                          Comment


                                                            Ihan oikea ulosvetäjä, taitaa olla jo kolmannen kerran linkattu tähänkin ketjuun.
                                                            Jos ne prikat ei olisi vuotaneet liian kauaa niin suutin saattais nousta kevyestikin ilman ulosvetäjää.

                                                            Comment


                                                              Oikea ulosvetäjä joo. Tein uuden varren kuskin puolen suuttimille ku paino ei kunnolla mahtunu liukumaan. Helpotti tuo ulosvetäjä myös ei vuotaneiden suuttimien poistossa.
                                                              Samalla vaihdoin kaikki kolme tiivistettä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X