Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI suuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä tilasit uudet suuttimet ja oliko ne uudet vai kunnostetut?

    Comment


      Käytetyt, toimivasta puretut oli nämä suuttimet. Mutta se vika siis oli aiemmin eikä korjaantunut vaan nuo Idle Stabilization arvot pysyi samana, sillä ihmettelen. Autossa toki voi olla muutakin vikaa mutta tätä nyt haarukoin ekana.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja Matts Näytä viesti
        Omaan Q7 tilasin uudet Autodocilta, vanhat jäi varalle.
        Kysymys teille ketkä olette tilanneet autodocilta suuttimia; ostitteko uudet vai uudelleenvalmistetut suuttimet (n.70e hintaero) ja onko kaikki toiminut oikein?
        Viimeksi muokannut vV8m5; 18.5.2020, 18:56.

        Comment


        • Kirjoitin varmaan huonosti, vanhat jäi varalle eli ostin uudet ja koodasin ne autooni, kaikki ok.

          Comment


            Tuossa viestisi siivellä yritin vähän tiedustella onko kellään kokemuksia noista autodocin myymistä uudelleenvalmistetuista Boschin suuttimista. Toisaalta hintaero on sen verta pieni (n.400e koko sarjasta) että ehkä sitä kallistuu täysin uusiin.

            EPS:n suutinten suurin ongelma lienee se niiden säätö/kalibrointi ja koodaus heidän kunnostuksen jälkeen, ei varmasti ole aivan kohdallaan kaikki.

            Comment


            • No itsellä meni päin persettä eps-germanyn suuttimien kanssa. Arvot kaikki näytti 0 mutta auto täris ja kävi huonosti. Egr venenttiliin kello rupes piereskelemään. Nyt äsken vaihdoin taas yhden vanhan suuttimen takas. Nyt 3/6 vanhoja takaisin koneessa. Tän päivän kruunas kyllä pohjaprikan tippuminen nokka-akselin uumeniin. Yritin onkia veks ja si katos kokonaan. Noooh toivotaan että tippui öljykanavaan ja siitä pohjalle. Ei ainakaan vahinkoa ole käynyt 30km ajon aikana ?
              Itsellä ois joulukuussa pitäny autodocille pulittaa 1700e eps sai 780e sarjan ja 300 ois saanu takas jps olis lähettäny suuttimet. Nyt näytti olevan autodocilla 218 +59.5 pantti. Eli 1700 menis vieläkin sarjaan. Ei autodocilla edes ole kunnostettuja suuttimia käsittääkseni
              Viimeksi muokannut Killeri; 7.6.2020, 18:38. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


                No periaatteessa kunnostettuja, kun ne on uudelleenvalmistettuja ja osanumeron lopussa on -X nuo pantilliset suuttimet siis. Mutta myy ne uusiakin, itse päädyin pitkän jahkailun jälkeen tilaamaan uudet Boschit.
                Kuopion Auto-dieselillä suutinhuolto olisi ollut sarjalle kärjet hiomalla reilun 700e ja n.1300e jos kärjet olisi uusittu ja suuttimet koodattu uudelleen. EPS:n paskoihin ei jaksa alkaa sotkeutumaan.
                Viimeksi muokannut vV8m5; 8.6.2020, 06:16.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja Hax0rr Näytä viesti
                  No itsellä meni päin persettä eps-germanyn suuttimien kanssa. Arvot kaikki näytti 0 mutta auto täris ja kävi huonosti.
                  En oo mikään ammattilainen näiden kanssa, mutta nehän menee (ja saa vanhatkin) nollille korjausarvot kun vaan koodaa uusiksi. Siitä reilun 100km jälkeen se alkaa itse muuttamaan arvoa kun sopeutuu ajossa. Eli lähellä nollaa olevat arvot vasta laitetuissa suuttimissa ei todellakaan tarkoita että suutin olisi välttämättä kunnossa.

                  Comment


                  • Joo saa muttakun arvot ei muuttunu monen tonnin ajon jälkeenkään. Aina nakutus paljasti mikä suutin oli menossa. Ihmettelen kyllä suuresti eps:n saamia positiivisiä palautteita.

                    Comment


                      Miulla tuo 2.7 alkanu ravistamaan yli 2000rpm ja paineella.
                      Dpf valoa polttelee useasti mittarissa ja joku päivä sitten vilkutteli hehkun valoa.
                      Vikakoodeja en ole kerennyt lukea. Mistä sai näkymään suuttimien arvot? Mitä muita arvoja kannattas tarkistaa?

                      Comment


                        Suuttimet korjausarvot arvot enginen blokit 071-076.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 14.6.2020, 21:05. Perustelu: Keskustelu siirretty tähän.

                        Comment


                          Tälläsiä löysin...
                          zero quantity calibration:
                          Cyl 1. 0,0ms 4.0ms 6.0ms
                          Cyl2. 4.0ms 6.0ms 8.0ms
                          Cyl3 10.0ms 2.0ms 14.0ms
                          Cyl4. 6.0ms 8.0ms 14.0ms
                          Cyl5. 14.0ms 16.0ms 12.0ms
                          Cyl6. 14.0ms 22.0ms 18ms

                          Sit tälläset
                          Idle stabilization cyl 1-3
                          0.05mg/str 0.00mg/str -0.09mg/str
                          Idle stabilization cyl 4-6
                          0.28mg/str -0.09mg/str -0.05mg/str

                          Comment


                          • A6 F4 3.0 Tdi Q, 2006, BMK

                            Katsastuksessa hylky runsaan sinisen savun vuoksi.
                            Onko syy suuttimissa.

                            VCDS arvot
                            Zero QuantityCalibration

                            Cyl1. -20.0 ms -8.0 ms -12.0 ms
                            Cyl2. -10.0 -6.0 - 8.0
                            Cyl3 - 44.0 -22.0 -10.0
                            Cyl4. - 4.0 -10.0 - 6.0
                            Cyl5 - 8.0 - 2.0 0.0
                            Cyl6. - 28.0 - 18.0 - 4.0

                            Idle stabilization cyl 1-3
                            0.14mg/str -0.47mg/str -0.09mg/str

                            Idle stabilization cyl 4-6
                            0.05mg/str 0.24mg/str -0.05mg/str

                            Mitkä suuttimet pitäisi ainakin vaihtaa

                            Comment


                            • Tuohon suuttimen rikan onkimiseen nokkaakseleiden alta.Itse yritin rautalankakoukulla kun mangneetista ei kuparipikan onkimisessa ole hyötyä.Ratkaisu oli imuri johon teippasin sormen vahvuisen taipuisan suojaputken jatkoksi.Sitä kun työnteli akselin alle niin prikkahan siihen tarttui.Ennätin jo mielessäni käydä läpi kauhuskenaariot nokkien väliin kiilautuvasta kupariprikasta ja nokkien irroittamisesta..

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                                Tuossa viestisi siivellä yritin vähän tiedustella onko kellään kokemuksia noista autodocin myymistä uudelleenvalmistetuista Boschin suuttimista. Toisaalta hintaero on sen verta pieni (n.400e koko sarjasta) että ehkä sitä kallistuu täysin uusiin.

                                EPS:n suutinten suurin ongelma lienee se niiden säätö/kalibrointi ja koodaus heidän kunnostuksen jälkeen, ei varmasti ole aivan kohdallaan kaikki.
                                Keväälä tilasin autodocilta Boschin kunnostetut suuttimet A6 4G 3.0Tdi ja toistaiseksi pelannut hyvin. Vanhat suuttimet lähetin takasin ja n. 6 viikon jälkeen lähetyksestä palauttivat pantit. Postikulut toki piti itse maksaa, n. 20 euroa.

                                Comment


                                • Mites Hax0rr , joko oot vaihtanu vanhat suuttimet takaisin? Ja miten on moottorin käynti muuttunut? Vieläkö Egr venenttiliin kello hörsköttää ja käynti humppaa?

                                  Comment


                                  • Vaihdoin käytetyt suuttimet BMK koneeseen.
                                    Savutus lakkasi, mutta tuntuu että käy osittain vain viidellä sylinterillä.
                                    Mitä on asiantuntijat mieltä, onko 5 pytyn suutin tukossa.

                                    Group 013
                                    Idle stabilization cyl 1-3
                                    -1.65mg/str - 0,14mg/str - 0.33mg/str

                                    Group 014
                                    Idle stabilization cyl 4-6
                                    - 2.35mg/str 5.19mg/str - 0.52mg/str

                                    Comment


                                    • Kokeilin putsata tukkeutunutta 5. suutinta ultraäänipesurilla purkamatta sitä.
                                      Ei ollut apua.

                                      Vaihdoin sen tilalle ¨parhaimman¨ vanhoista suuttimista, nyt käy nätisti, eikä savuta yhtään.


                                      Comment


                                      • Nyt tuli tenkkapoo Audin kanssa. Auto siis Q7 -07 3.0tdi BUG moottorilla. Pitkään jo kiukutellut lämpöisenä käyntiin lähtö ja aika hyvin alkanut käryttään myös tyhjäkäynnillä. Joo, suuttimet alkaa oleen vainaat. Kilometrejä noin 290tkm. Vaihdoin 3kpl suuttimia Autodocin "tehdaskorjattuihin" (koska budjettiratkaisu). Ensimmäinen starttaus joo toodella pitkä mut ymmärrettävää koska uudet ruiskut ja linjat tyhjänä jne. Seuraava startti jälleen apuvirran kanssa vaivalloisesti käyntiin. Käy kyllä ihan hyvin eikä kärytä mainittavasti. Tunnin seisonta ja ei käyntiin enään millään. Yritti pyöräyttää ekan kerran ja sit ihan niinku seinää vasten yrittäisi vääntää. Alussa kyllä on virtaa mut ei liiku yhtään kone... Mit Vit...

                                        Comment


                                        • Ota hehkut kokeeksi irti ja kokeile pyöriikö? Olisko joku suutin vuotanut liikaa nestettä sylinteriin. Mulla on 6 vanhaa suutinta hyllyssä joilla auto varmasti toimi ennen kuin uusin kaikki.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Oobee Näytä viesti
                                            Nyt tuli tenkkapoo Audin kanssa. Auto siis Q7 -07 3.0tdi BUG moottorilla. Pitkään jo kiukutellut lämpöisenä käyntiin lähtö ja aika hyvin alkanut käryttään myös tyhjäkäynnillä. Joo, suuttimet alkaa oleen vainaat. Kilometrejä noin 290tkm. Vaihdoin 3kpl suuttimia Autodocin "tehdaskorjattuihin" (koska budjettiratkaisu). Ensimmäinen starttaus joo toodella pitkä mut ymmärrettävää koska uudet ruiskut ja linjat tyhjänä jne. Seuraava startti jälleen apuvirran kanssa vaivalloisesti käyntiin. Käy kyllä ihan hyvin eikä kärytä mainittavasti. Tunnin seisonta ja ei käyntiin enään millään. Yritti pyöräyttää ekan kerran ja sit ihan niinku seinää vasten yrittäisi vääntää. Alussa kyllä on virtaa mut ei liiku yhtään kone... Mit Vit...
                                            Kurkkaile vcds suutinarvot, mut lottoisin että nyt vuotaa raili putken yhdestä vanhasta suuttimesta pyttyyn ja siksi starttaus jumi totaalisesti. Lähtee todennäköisesti käymään kun lataat/vaihdat uuden akun ja starttaat. Suosiolla vaan kaikki suuttimet uusiksi. Huolletut suuttimet kannattaa takuun loppupuolella tarkistaa vcds:llä, niin saat vielä vialliset vaihdettua uusiin jos on joku huollettu ruvennu hajoomaan ennen aikojaan. Mulla oli 2 sökönä 11kk/40tkm jälkeen

                                            Comment


                                              Oma BUG savuttaa siihen malliin että pitäisi ainakin 3 suutinta vaihtaa arvojen perusteella. Mieluiten tietysti kaikki. Mutta kun oon pihi ostamaan uusia niin onko kellään noista 400e+pantti / 6kpl ebayn EPS Germany korjatuista tuoreita kokemuksia? Aiemmat kokemukset tästäkin ketjusta on huonoja, mutta olisko ne kehittyny...? Korjatut Boschit näyttäs olevan n. 200e+pantti / kpl

                                              Comment


                                              • Mulla on tuoreita kokemuksia, eikä ole mitään hyviä. Jouduin palauttamaan kaikki suuttimet ja onneksi sai rahat takaisin mukisematta. Huollatin omat Kuopiossa Mankisen Jukalla ja hyvät tuli.

                                                Comment


                                                  Mä vaihdoin uudet boschit ja koodasin ne, mutta nyt alkanut lämpimänä esiintymään hivenen 'misfireä' ja kone hytkähtelee. Imuvuotoa epäilin alkuun, koska jostain imusarjan tietämiltä kuului pieni kurlaava ääni misfiren sattuessa. Mutta eikös dieselissä imuvuoto vaikuta vasta ahdoilla?
                                                  ​​​​​​Vikakoodeja ei tule ja kaikki anturitiedot ja muut vcdsllä nähtävät arvot vaikuttaa järkeviltä, pois lukien yksi lämpötilatieto (-40ast, temperature 3), josta tosin ei tiedä mikä anturi tms. sen antaa.

                                                  E. Lienee määränsäädin joka oireilee, osasyynä voi olla myös 1.5v vanhat talvilaadun löpöt.
                                                  ​​​​
                                                  ​​​​​
                                                  Viimeksi muokannut vV8m5; 3.9.2020, 16:53.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti
                                                    Oma BUG savuttaa siihen malliin että pitäisi ainakin 3 suutinta vaihtaa arvojen perusteella. Mieluiten tietysti kaikki. Mutta kun oon pihi ostamaan uusia niin onko kellään noista 400e+pantti / 6kpl ebayn EPS Germany korjatuista tuoreita kokemuksia? Aiemmat kokemukset tästäkin ketjusta on huonoja, mutta olisko ne kehittyny...? Korjatut Boschit näyttäs olevan n. 200e+pantti / kpl
                                                    Enhän mä uskonut.. halvin ebaystä oli joku dieselfixneuss 399e/6kpl + 300e pantti niin sinne suhasin rahat viikonloppuyönä. Näytti jo tänään maanantaina lähteneen postiin. Kokemuksia näistä parin viikon sisällä.

                                                    Comment


                                                      Nuo ebay suuttimet (399e+pantti) tuli viikossa UPS:lla. En ole vielä palauttanut vanhoja, toivottavasti palautus onnistuu ja raha palautuu yhtä kätevästi kuin se Paypalista lähti :)

                                                      Tulleet suuttimet oli puhtaat ja siistit, Bosch testilapuin varustettu. Mutta kuka niistä sitten tietää tai ymmärtää. Suuttimissa oli myös tarralla printattu uusi koodi, jotka syötin VCDS:llä vaihdon jälkeen.

                                                      Suuttimien vaihtohan on aika helppoa, etenkin jos vanhat poterot on siistit. Minulla 5/6 oli siistejä ja tiivistepinta puhdas. Juuri se yksi hankalin (Q7 BUG) kuutossuutin takanurkasta oli vuotanut kupariprikasta. Siinä on pa-suodatin ja jäähdytin hankalasti edessä putkineen joten vaati aikaa ja hermoa saada poteroa puhtaaksi ja yleensäkin vanha prikka pois kun se oli hajonnut ja juminut pohjalle :(

                                                      Suuttimien mukana tuli kaikki uudet tiivisteet, joista huomion kiinnitti yhden paluupuolen pikkutiivisteen repeämä, vaihdoin tähän siis tilalle ehjän vanhan. Myöskin mukana tulleet pohjaprikat oli paljon leveämmät kuin alkuperäiset, josta syystä laitoin alkuperäisen kokoiset kun sattui hyllyssä olemaan. Korkeus niissä oli sama.

                                                      Ajoa nyt takana 300km ja auto ainakin toimii. En ole oikein ehtinyt tutkia savuttaako edelliseen malliin tai mitä VCDS arvot nyt näyttää.

                                                      Comment


                                                        Suuttimien palautus yllättävän kätevä. Palauttaminen on lähettäjän piikissiä ja nopealla vertailulla DHL sekä UPS olivat törkyisen hintaisia >100e. Aina luotettava posti.fi toimitti paketin pakettiautomaatista 20 eurolla Saksaan neljässä työpäivässä ja viidentenä 300e palautui Paypaliin.

                                                        Harmillisesti kuitenkin suuttimien laatu on nyt noussut epäilyksiin. Savutus väheni huomattavasti, en tiedä mikä on normaalia kun DPF on poistettu. Mutta auto alkoi vähän tärisyttämään 80kmh nopeudesta kiihdyttäessä matalilta kierroksilta. Aluksi epäilin vian olevan voimansiirrossa, mutta saattaisi olla myös vika jossain suuttimessa kun alkoi samoihin aikoihin. Korjausarvot on edelleen 1000km jälkeen lähellä nollaa ms, mutta palaan tähän aiheeseen kun kerkeän vähän tutkimaan enemmän.

                                                        Comment


                                                          BMK teki lievää "hydrolockia" pari kertaa ja toissa aamuna ei suostunut pyörähtämään kone ympäri startattaessa. Korjausarvojen perusteella syypääksi epäiltiin 6. suutinta joka on nyt vaihdettu. Vanha suutin näyttää aika uudehkolta päätäpäin mutta en ole ennen nähnyt tuollaista kirkasta (ilmeisesti sinkittyä) osaa noissa. Onko mahdollisesti jonkun nyrkkipajan kunnostama suutin vai mikä?



                                                          Click image for larger version

Name:	IMG_20201028_212900.jpg
Views:	2586
Size:	181,9 Kt
ID:	1902670

                                                          Comment


                                                            En oo kyllä nähnyt tuommoista suuttimen alaosaa minäkään.

                                                            Kerronpa samalla lisäkokemuksia aiemmin kerrotusta Dieselfixneuss tilauksestani. Selkeästi siis yksi suutin oli viallinen, aiheutti tärinää kiihdytyksissä. Näkyi kanavien 12-13 Idle Stabilization arvoissa joissa tämä yksi oli tyhjäkäynnillä arvossa >5. Logitin myös kiihdytyksessä (kuva). Myyjä suostui enempää kyselemäti lähettää uuden suuttimen, kunhan lähetän ensin viallisen takaisin.

                                                            Summa summarum, noiden korjattujen suuttimien käyttäminen tuntuu olevan tuuripeliä enkä kyllä voi suositella jos vähänkin tärkeämpi käyttöauto eikä itse ole kiinnostunut värkkäilemään. Minulla esim. onneksi oli hyllyssä toimiva extrasuutin jonka voin laittaa tuohon. Mutta onko kaikilla, tai onko aikaa odottaa pari viikkoa että yksi suutin matkustaa maailmalla takuuvaihtoon?

                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                            • Näiden syiden takia ostin omaan Q7 (BUG) Boschin tehdasuudet suuttimet. Mitään ongelmia ei ole ollut.

                                                              Vanhat on vielä varastossa jos joku sattuu tarvimaan, kaikilla auto käy nätisti ja nykimättä, tosin korjausarvot osassa on jo liian isot.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X