Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI suuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Minun potilas on suurella todennäköisyydellä lähdössä suutinremonttiin Kuopion Auto-dieselille.
    Vaihtoehtoja on kaksi.
    Vien auton Kuopioon. 2pvä seisotusta.
    Irroitan suuttimet irti ja lähetän Kuopioon.

    Kysynkin nyt onko etelä-pohjanmaa/lähialue mestaria, joka osaa irroittaa suuttimet irti, vaihtaa vuotavat kuparitiivisteet, koodata suuttimet takaisin kiinnityksen yhteydessä. Korvausta vastaan tietty.
    Jos tällainen tyyppi löytyisi, laita privaa.

    Comment


    • Mita noi lupa teke suutimeille siellä Kuopio Auto dieselilla ja mihin hintaan?

      Comment


      • Joko vanhat korjataan tahi vaihdetaan x-määrä uusia kärkiä vanhaan runkoon.

        Comment


        • Mitä itse kysyin kunnostukselle hintaa.
          Testaus 45€
          Korjaus 100€ Sis purkaminen, puhdistus, säätöjen tarkastus koepenkissä
          Suutinkärjen hionta 25€
          Uusi kärki n.120€
          Ovat kappale hintoja.

          Comment


          • Korjatut suuttimet haussa 2.7:aan. BPP moottori, eBay huonosti tarjoaa kyseiseen suutinta, 3 litraiseen löytyy kyllä, mikä siis ero? Seuraavan 100tkm aikana nuo tulee jossain välissä aiheelliseksi.
            Viimeksi muokannut Tohelo; 24.1.2018, 06:16.

            Comment


            • Itelle kävi samaan tapaan kuin Latte:lle. Reilu vuosi sitte tuli hommattua 3.0tdi asb moottorilla oleva A8.

              Jo ostovaiheessa kiinnitin huomion startin kyykkäämiseen lämpöisenä ja vain lämpöisenä. Kylmänä ei mitään ongelmaa.
              Vika tutkittiin ja tuomio oli huono startti, joka vaihettiin uuteen liikkeen piikkiin. Vika hävisi hetkellisesti kunnes palasi pikku hiljaa, lämpösellä koneella startin kyykkäämiseen. Sitten tilasin tuolta korjatut suuttimet --> https://www.ebay.com/usr/www-diesel-...?ul_noapp=true

              Vaihdoin, koodasin ja toimi kuin unelma ekan kuukauden. Sitten alkoi taas samat ongelmat, startti kyykkäili enenpi tai vähempi. Korjausarvot oli noussu muutamassa suuttimessa yli -30. Jonkin aikaa ihmettelin ja sitte tilasin tuolta -->
              https://www.ebay.com/itm/BOSCH-Einsp...53.m2749.l2649 parit uudet suuttimet. Loppu kyykkäily samantien. Kunnes.... alko taas uudestaa.

              Yllättäen oli taas korjausarvot noussu muutamassa yli -30. Tilasin taas parit uudet ja vika pois. Yllätys, yllätys kyykkäily palasi takas ja korausarvot noussu niissä kahdessa jäljelle jääneessä. Lopulta vaihoin ne kaksi uusiin ja sen jälkeen ei ole tehnyt kertaakaan startin kyykkäystä (1,5kk). Korjausarvotkin pysyneet nollan tuntumassa.

              Noissa korjatuissa suuttimissa diesel-technik lupaa vuoden takuun niin laitoin niille viestiä ja kerroin tilanteen. Piti lähettää suuttimet niille ja lupasi korvata suuttimet. Katotaa miten käy... (Tämä siis viime viikolla).
              Viimeksi muokannut ozaki; 26.1.2018, 19:15. Perustelu: Tekstiä siivottu luettavammaksi.

              Comment


              • No niin.
                Kuopion auto-dieselille varattu kaksi päivää suutinremonttiin 8-9.2
                Toivon mukaan tullee kuntoon ja loppuu tuo käryäminen.
                Leimasta meni kuitenkin läpi rimaa hipoen arvona 1.46

                Kun perustavaa laatua olevat viat saadaan kuntoon, saa alkaa miettiä uutta isompaa ahdinta ja siihen softaa.
                Maxisoftalla ollaan menty 50tkm jo ja mittarissa nyt 385tkm

                Comment


                • Mitä nuo zero quantity calibration (ms) ja injection quantity deviation (mg/str) tarkoittaa?
                  Rautalangasta ja juurtajaksaen selitettynä, kiitos :)

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja ozaki Näytä viesti
                    Itelle kävi samaan tapaan kuin Latte:lle. Reilu vuosi sitte tuli hommattua 3.0tdi asb moottorilla oleva A8.

                    Jo ostovaiheessa kiinnitin huomion startin kyykkäämiseen lämpöisenä ja vain lämpöisenä. Kylmänä ei mitään ongelmaa.
                    Vika tutkittiin ja tuomio oli huono startti, joka vaihettiin uuteen liikkeen piikkiin. Vika hävisi hetkellisesti kunnes palasi pikku hiljaa, lämpösellä koneella startin kyykkäämiseen. Sitten tilasin tuolta korjatut suuttimet --> https://www.ebay.com/usr/www-diesel-...?ul_noapp=true

                    Vaihdoin, koodasin ja toimi kuin unelma ekan kuukauden. Sitten alkoi taas samat ongelmat, startti kyykkäili enenpi tai vähempi. Korjausarvot oli noussu muutamassa suuttimessa yli -30. Jonkin aikaa ihmettelin ja sitte tilasin tuolta -->
                    https://www.ebay.com/itm/BOSCH-Einsp...53.m2749.l2649 parit uudet suuttimet. Loppu kyykkäily samantien. Kunnes.... alko taas uudestaa.

                    Yllättäen oli taas korjausarvot noussu muutamassa yli -30. Tilasin taas parit uudet ja vika pois. Yllätys, yllätys kyykkäily palasi takas ja korausarvot noussu niissä kahdessa jäljelle jääneessä. Lopulta vaihoin ne kaksi uusiin ja sen jälkeen ei ole tehnyt kertaakaan startin kyykkäystä (1,5kk). Korjausarvotkin pysyneet nollan tuntumassa.

                    Noissa korjatuissa suuttimissa diesel-technik lupaa vuoden takuun niin laitoin niille viestiä ja kerroin tilanteen. Piti lähettää suuttimet niille ja lupasi korvata suuttimet. Katotaa miten käy... (Tämä siis viime viikolla).
                    Diesel-tecnik korjasi suuttimet takuuseen ja lähetti takaisin uusilla arvoilla.
                    Viimeksi muokannut ozaki; 26.1.2018, 19:16. Perustelu: Myynti-ilmoitukset omalle osiolle.

                    Comment


                    • Millä todennäköisyydellä hyvillä korjausarvoilla olevat suuttimet vuotaa? Omassa esiintyy oireita, jotka viittaa vuotaviin suuttimiin, mutta korjausarvot silti kohdillaan. Lämpimänä startista kyykkäämistä aika ajoin. Moottorina BMK.
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut Buuhiz-; 31.7.2018, 11:20. Perustelu: Typo

                      Comment


                        Minulla ainakin bmk kyykkäili lämpimänä startatessa vaikka kaikki arvot oli hyviä. Ei nuo arvot kerro sammuksissa vuotamisesta mitään. Vaihdoin uudet suuttimet ja kyykkäily loppui.

                        Comment


                        • Näin sen olen itsekin päätellyt, oireet kuitenkin melko selvät. Ei ole tainnut näistä suuttimen puhdistuslitkuista (rvs tms) olla kenelläkään mitään apua?

                          Comment


                          • EX-autoon (BMK-moottori) kokeilin fortea. Korjausarvojen erot pienentyivät, mutta korjaukset keskimäärin kasvoivat.

                            Comment


                            • Ensi viikolla auto pajalle savutuksesta.
                              Olis sitten taas pantu kolmatta toimintayksikköä taas autoon.
                              Eikö sillä jo sitten aja paaliin asti.
                              Ellei loota porsi

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Buuhiz- Näytä viesti
                                Millä todennäköisyydellä hyvillä korjausarvoilla olevat suuttimet vuotaa? Omassa esiintyy oireita, jotka viittaa vuotaviin suuttimiin, mutta korjausarvot silti kohdillaan. Lämpimänä startista kyykkäämistä ja kerran vähän myös yskinyt pidemmän tyhjäkäynnin aikana. Moottorina BMK.
                                Nämä on vieläpä uusittu tehtaan takuuseen joskus 2009-2010 tjsp. Ja nyt mittarissa on alle 250tkm.

                                Comment


                                • Aivan, unohtui se maininta tuosta omasta postauksesta. Varmaksi en mene vielä sanomaan mahdollisesta suutinviasta, pitänee hoitaa starttiremontti alta ensin jossain välissä kyykkäilyn hoitoon.
                                  Viimeksi muokannut Buuhiz-; 8.2.2018, 16:30.

                                  Comment


                                    No toisaalta vajaa 10v ja ehkä se 100-150tkm niin kaikki on mahdollista.

                                    Comment


                                    • No niin. Reissu Kuopioon heitetty ja Audi taas arvonmukaisessa kunnossa. Kyllä vaan on hienoa kun putkenpäistä ei leijaile mitään... Auto torstaiaamuna Kuopion auto-dieselille ja nouto Pe. aamupäivällä. Kaikki suuttimet prakas ja pahoin. Mm. yksi uusi kärki, tiivisteet, hydraulielementtejä kaksi, viiden kärjen hionta, kolme piezoventtiiliä sekä koodaus.

                                      Kustannusarvio oli n. 1200e toteuma 1500e. Suosittelen kyseistä paikkaa. Varmaan kustannukset nousivat, koska kaikki kuusi olivat enemmän tai vähemmän paskoja. No. Kierrokset eivät enää humppaa, eikä hydrolockia enää tule.

                                      Tietää taas lähteä maanantaina irroittamaan lehmän seljästä filettä.
                                      Viimeksi muokannut okkim; 4.12.2018, 07:19. Perustelu: Rivityksiä korjattu.

                                      Comment


                                      • Tuolla siis huoltavat suuttimet, onko alkuperäistä vastaavia osia? Voisi olla kyllä vaihtoehto, uudet ovat kyllä erittäin suolaisen hintaiset.

                                        Comment


                                        • Tietääkseni ainut mesta suomessa, jolla on kykyä korjata, ei vaihtaa uusiin.

                                          Comment


                                            Muistan Markus sinun joskus kirjoitelleen jakopään roippeiden hommaamisesta autoosi. Vähenikö jakopään rallattelut myös suutinremontin myötä?

                                            Comment


                                            • Kylmänä pärähtää edelleen. Käyntiääani kyllä muuttui rempan myötä. Loppui tsupsuttelut. Kestää, mitä kestää.

                                              On tuohon nyt paasattu tuo suutinremppa,tuulilasi, kaksi laturia töineen. Kerätään ny vähä kassaa taas. Seuraavana odotellaan varmaan laatikon antautumista.
                                              Viimeksi muokannut okkim; 4.12.2018, 07:20. Perustelu: Rivityksiä korjattu.

                                              Comment


                                              • Tuo hydrolock ainakin taitaa ketjua venytellä jossain määrin? Oma on ketjurempattu niin ei viitsisi sitä kovin kauaa venytellä vuotavilla suuttimilla.

                                                Comment


                                                  Mikä logiikka siinä on, että hydrolukko ketjua venyttäisi? Starttihan pyörittää kampuraa, ja kampuraan se hydrolukkokin vaikuttaa. Nokat pyörii vapaasti mukana.

                                                  Comment


                                                  • Niinhän se taitaa olla, jossain kohtaa tätä ketjua vaan mainittiin vuotavien suuttimen vaikutus jakoketjun venymiseen.

                                                    Comment


                                                    • Jos järjellä ajattelee niin ei voi mitenkään olla mahdollista että venyttäisi. Toisaalta 9-3 saabissa onnistumaton dpf poltto kerryttää soppaa alakertaan ja en tajua miten se on mahdollista käyvällä koneella mutta saabikin on siitä tiedotteen antanut joten taitaa olla niin että ihmeellisiäkin asioita voi tapahtua.

                                                      Comment


                                                      • Voi aiheuttaa pärinää jos pääsee kiristin pohjaan kun kone stoppaa mut ei se venytä.. Toki kun öljyn sekaan menee löpöä niin aiheuttaa..

                                                        Comment


                                                        • Kyllä vaan. Katsotaan nyt. Ensiksi öljynvaihto, jotta mahdollinen vuoto alakertaan korjataan.

                                                          Ei vaan jaksa kyllästyä ihailemaan käyvää autoa, joka puhaltaa valkoista, ei sinistä :)
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 4.12.2018, 07:20. Perustelu: Rivityksiä korjattu.

                                                          Comment


                                                          • "Jos moottori ei käryä joutokäynnillä eikä muitakaan erityisiä ääniä kuulu, ei suuttimet välttämättä ole korjattava. (100tkm pitäisi kestää) Tässä tapauksessa suuttimen neula vuotaa moottorin sammutuksen jälkeen jäännöspaineen jäädessä jakoputkeen. Paineen noustessa (moottorin käydessä) neula on tiiviimpi ja vuotoa ei tapahdu.

                                                            Tarkasta jakoputken paine heti sammutuksen jälkeen, jos on testeriä käytettävissä. Jakoputkeen jää yli 5 MPa:n paine pysäytyksen jälkeen ja laskee hyvin hitaasti, jos paineensäädin on sellainen, joka jättää jäännöspaineen.

                                                            On saatavana paineensäätöventtiiliä joka laskee jakoputken paineen heti nollaan kun moottori sammutetaan."

                                                            Edellä vastaus kuopion auto-dieseliltä kysellessäni suutinhuoltoa omaan BMK:hon. Tuo kilometrimäärä arvio mitä suuttimilla on ajettu vaihdon jälkeen. Mites tuo käry tyhjäkäynnillä, kuinka selvästi sen huomaa? En ainakaan havaitse mitään käryä auton takana seistessä, suoraan putkenpäästä nuuhkaistuna toki haisee joltain. Savutus tämän lisäksi valkoista, ei sinistä niinkuin maneesilla oli?

                                                            Mitkäs vermeet tuon jakoputken paineen mittaukseen tarvitaan?
                                                            Viimeksi muokannut okkim; 4.12.2018, 07:21. Perustelu: Rivityksiä korjattu.

                                                            Comment


                                                              Pari "käryävää" ei Piezosuuttimista omaavaa voisin kuitenkin kuvitella, että käryäminen tarkoittaa sitä, että haisee raa-alle. Eli ei polta kunnolla kaikkea.
                                                              Ainahan pakokaasu kuitenkin haisee, että sitä voi olla vaikea analysoida, jos ei ole paljon diisseleistä kokemusta. Itellä on ollut diisseleitä jo jonkin aikaa, mutta ei se pakokaasuanalysaattorina toimiminen ole siltikään helppoa :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X