Miten ne suutinten korjausarvot mitataankaan VCDS:llä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI suuttimet
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Gismo2 Näytä viestiEipä taida vaan olla ihan bränd new vaan jossain puolan metsässä korjattuja. Itse en ainakaan lähtis korjattuja ostamaan kun suuttimen päällä oleva ekulle laitettava arvo ei kuitenkaan ole sitten niin tarkka. Näyttäisivät olevan uusilla suutinkärjillä :D
Tästä voi uudelleen katsoa.
http://www.ebay.de/itm/Einspritzduse...item257d2754ea
Comment
-
Vieras
Ebayssä voi olla kuvia vaikka pressanlinnasta, ennemmin KVG ja http://www.eps-turbo.de/shop/cms.php?id_cms=2.
Comment
-
En oikein ymmärrä, mitä viestilläsi aiot kertoa. Yrityksen kotisivuilta kuitenkin näkee:
Wir sind spezialisiert für die Instandsetzung und den Verkauf von Turboladern und Injektoren.
In der Verarbeitung unserer hochwertigen Produkte arbeiten wir ausschließlich mit Maschinen der Firma Schenck und Bosch.
Unser Team verfügt über 20 Jahre Erfahrung uns Kompetenz.
Yritys on erikoistunut turbojen ja ruiskusuuttimien korjaukseen ja myyntiin. Käyttävät ainoastaan Schenckin ja Boschin koneita. Kokemusta on 20 vuotta.
ebay:n asiakkaat ovat antaneet yritykselle 12406 arvostelua, joista positiivisia on 99,8%.
Yrityksen omistaja on Artur Kulik, joka on myös laillisesti vastuussa firman omien kotisivuista.
Olen asunut Saksassa ja ollut työssä suomalaisessa firmassa, joka toimitti vuosittain muutaman kymmenen miljoonan edestä tavaraa Saksaan. Siellä on todella tiukat vaatimukset sen suhteen, että asiakkaille ilmoitettu informaatio on paikkaansapitävää.
Edit: Ehkä nyt ymmärsin mitä viestisi tarkoitti.
Suositteletko "puolalaisen" sijaan ennemmin näitä kahta: KVG ja http://www.eps-turbo.de/shop/cms.php?id_cms=2.
Tuo jälkimmäinenhän on juuri sama firma kuin tuo "puolalainen".Viimeksi muokannut kari.rautio; 9.9.2015, 15:32.
Comment
-
Myönnetään että kommenttini oli aiheeton koska en katsonut ilmoitusta hyvin tarkkaan tai juuri ollenkaan. Mutta kuitenkin on se korjattu puolassa, puolassa mettässä tai saksassa niin siltikin näitä suuttimia ei kannata autoonsa laittaa jos meinaa pitempään pitää. Tämä on tosin oma mielipiteeni ja pidetään se sellaisena. Jaa niin jos suuttimesta menee puola sisältä niin sille ei voi mitään. Tänä kesänä jumpattu noita korjattuja tästä syystä ja vaihettu uusiin. Piazo suutin kuitenkin joutuu hemmetin paljon enemmän kuormitukselle verrattaen solenoidi tai paineesta aukeevat. jos on 300tkm rullatut suuttimet ja uusittu kärjet ja venttiilit nii seuraavaksi menee sitte puola. Hukkaan heitettyä rahaa. Kukin tyylillään ja ei ollut tarkoitus astua kenenkään varpaille.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kari.rautio Näytä viestiEn oikein ymmärrä, mitä viestilläsi aiot kertoa. Yrityksen kotisivuilta kuitenkin näkee:
Wir sind spezialisiert für die Instandsetzung und den Verkauf von Turboladern und Injektoren.
In der Verarbeitung unserer hochwertigen Produkte arbeiten wir ausschließlich mit Maschinen der Firma Schenck und Bosch.
Unser Team verfügt über 20 Jahre Erfahrung uns Kompetenz.
Yritys on erikoistunut turbojen ja ruiskusuuttimien korjaukseen ja myyntiin. Käyttävät ainoastaan Schenckin ja Boschin koneita. Kokemusta on 20 vuotta.
ebay:n asiakkaat ovat antaneet yritykselle 12406 arvostelua, joista positiivisia on 99,8%.
Yrityksen omistaja on Artur Kulik, joka on myös laillisesti vastuussa firman omien kotisivuista.
Olen asunut Saksassa ja ollut työssä suomalaisessa firmassa, joka toimitti vuosittain muutaman kymmenen miljoonan edestä tavaraa Saksaan. Siellä on todella tiukat vaatimukset sen suhteen, että asiakkaille ilmoitettu informaatio on paikkaansapitävää.
Edit: Ehkä nyt ymmärsin mitä viestisi tarkoitti.
Suositteletko "puolalaisen" sijaan ennemmin näitä kahta: KVG ja http://www.eps-turbo.de/shop/cms.php?id_cms=2.
Tuo jälkimmäinenhän on juuri sama firma kuin tuo "puolalainen".
Monella Ebay kauppiaalla ei ole kuin Ebay sivut, joka ei aina herätä luottamusta.
Comment
-
Kun on avannut myyjän ilmoituksen ebayn sivulta, niin ilmoitus-sivun oikeassa laidassa on kohta: "Shop besuchen", (käy liikkeessä/tutustu liikkeeseen) sen perässä on linkki ko yrityksen kotisivuille.
Comment
-
Vieras
Ja Googlella selviää sama asia sekä mahdolliset keskustelut ko.firmasta, muutkin kuin positiiviset.
Comment
-
ebayn sivulta on linkki kaikkiin yrityksen saamiin arvosteluihin. Ovat vielä lisäksi jaettu kolmeen ryhmään. Positiiviset, neutraalit ja negatiiviset. Näin ne negatiiviset löytyy hetkessä. Mikään ei estä lisäksi googlaamasta.
Comment
-
Vieras
Jos nyt vielä kerran. Kaikki negatiivinen ei mene Ebayn palautteisiin, koska usein palautteen annon jälkeen myyjä ottaa yhteyttä ja kysyy miksi on annettu negatiivista. Tätä voidaan sitten puida Ebayn kanssa yhdessä, jolloin palaute lopulta muuttuu joksikin muuksi tai poistetaan, kokemusta on.
Usein osa hajoaa 3kk päästä, ei tarvitse sitä palautettakaan enää antaa, kun kerran olet antanut positiivisen siitä, että osa tuli perille ja oli oikea ja auto korjaantui, ainakin hetkeksi.
Rautalangasta:
Kannattaa käyttää googlea firman olemassaolon varmistamiseksi ja että se on edes jossain määrin sitä mitä luvataan. Ebay ei kerro koko totuutta ( ei kyllä kottisivutkaan), vaikka onkin hyvä merkki jos palaute on pääosin positiivista.
Itse ainakin nimenomaan suutin asiassa olisin hyvinkin tarkka.
Comment
-
Saako tuosta tulkittua suuttimien kuntoa? Kone käyntilämmössä, kylmänä nelosesta näyttää isoimmillaan -0.38 ja ykkönen +0.24. Zero calibration on 0ms ja 8ms välillä kaikissa kentissä kaikissa sylintereissä. Oireena lievä epätasainen kierrosten ottaminen 2-3 tonnin välillä. Kone on 3.0tdi BKS -07. Egr puhdistelu ja maffin vaihto seuraavat kokeilut. Kierrosten nykivää nousua ei juuri huomaa kuin kiekkamittaria tapittamalla.
Comment
-
Vieras
-
Vieras
-
Vieras
Tuo on ruiskutusajan korjausarvo millisekunteina. Tuolla voi päätellä vuotaako suutin. Jos korjausarvo vetää paljon miinukselle, tunnistaa ECU että kamaa menee liikaa, joten ruiskutusaikaa lyhennetään.
Comment
-
Vieras
Laitetaan tähän nyt jatkoksi vielä tuo 13 ja 14 kanavan speksit:
http://www.audi-portal.com/en/diagno...u_10560.html#1
013 Smooth running control
1)Cyl. 1 Injection quantity variation
[mg/stroke]
2)Cyl. 2 Injection quantity variation
[mg/stroke]
3)Cyl. 3 Injection quantity variation
[mg/stroke]
4) Vacant
Permissible values at idle: +- 2,99 mg/stroke
A If the permissible tolerance is exceeded
first check injector IQA-IVA adaption values
014 Smooth running control
1)Cyl. 4 Injection quantity variation
[mg/stroke]
2)Cyl. 5 Injection quantity variation
[mg/stroke]
3)Cyl. 6 Injection quantity variation
[mg/stroke]
4) Vacant
Permissible values at idle: +- 2,99 mg/stroke
A If the permissible tolerance is exceeded
first check injector IQA-IVA adaption values
Comment
-
mitä mieltä ollaan mitatuista arvoista. lähinnä toi 73 arvo 14ms ja paljonko korjausarvo saa olla plussalla, että on liikaa ? toisinaan matalilla kierroksilla , kun kiihdyttää tulee hieman valk. savua.
72 -4ms -2ms 0
73 14ms 0 0
74 -4ms -12ms 0
75 -2ms -12ms -2ms
76 -4ms 0 -4ms
77 -20ms -6ms -2ms
group 13 / 14 kaikki sylinterit 0mg
auto a4 -06 bkn. moott.
Comment
-
Onko kellään aavistusta mistä mahtaisi olla kyse, kun pidemmän tyhjäkäynnillä olon jälkeen railipaine nousee VCDS:n mukaan jonnekin 470 bar nurkille (normaalisti tyhjäkäynnillä jotain 270 bar?), ja käynti muuttuu hytkyväksi? Samalla kanavat 13 ja 14 alkavat elämään reilusti, mutta pysyy suunnilleen tuossa +- 2,99 mg/stroke toleranssissa. Miksi ecu alkaa pyytää korkeampaa CR-painetta? Softaahan tässä on peukaloitu, ainakin DPF poistettu käytöstä, muista muutoksista ei tietoa.
Railin paine ei myöskään säily sammuttamisen jälkeen, vaan näyttää 0 bar, ymmärsin että levossa pitäisi olla n. 80 bar? Voisiko johtua kuluneesta painesäätimestä (N276)?
Mitään muita käyntiongelmia ei ole, ja tämäkin esiintyy vain kun auto on käynyt 5-10 minuuttia tyhjäkäyntiä (lämpimänä).
Moottori 3.0 tdi ASB, A4 B7.Viimeksi muokannut alpi; 20.10.2015, 14:50.
Comment
Comment