Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI suuttimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuli suuttimen osto eteen. Onko tänä päivänä inhimillisen hintasia huoltajia, vai tilatakko kerralla uus?

    Onko kokemuksia nuista ebayn korjatuista? https://www.ebay.de/itm/143023662012...MAAOSwpcBeaeBg

    Comment


    • Tiivisteiden vaihto täälläkin edessä. Liekköhän miten tähellinen tuo ulosvetäjä ja käyneenkö tuo motonetin vedin tähän hommaan jos tarpeellinen. ? https://www.motonet.fi/fi/tuote/7652...en-aluslevylle

      Comment


        Miulla nuo suuttimen aluslevyt tuli ihan suuttimen mukana ylös. Ei tarvinnu siihen mitään ulosvetäjää erikseen.

        Comment


          Mulla taas piti kaikki onkia rautalangalla sieltä pohjasta.. Tätä kun ei tiennyt, niin tuurissaan oli ettei tippunut yhtään nokka-akselien sekaan,kun oli rikat semiheikosti enää kiinni.
          Viimeksi muokannut bonus; 2.2.2022, 10:32.

          Comment


          • Mullakin on nuo aina jäänyt sinne poteron pohjalle. Joskus jopa olleet senverran kiinni siellä, että on pitänyt kalvaimella pyöräyttää irti. Mutta siis ihan rautalangalla minäkin ne sieltä onkinut.

            Comment


              Köyhän miehen versio (obd11) ei näytä ohjearvoja kuten vcds, niin mitä on arvon raati mieltä? Prikat uusiks 4 ja 5 pyttyyn?
              4 suutin veivas tyhjäkäynnillä -30 ja -55 välillä, pääsääntösesti noin -45.
              5 suutin taas turhan korkee plussan puolelle?

              Edit. Auto C7 bitdi CVUA-motilla.
              Attached Files

              Comment


                Taitaapa täälläkin olla suutinoperaatiota edessä... Toiselle puolen pohjaprikat ja tiivisteet tuli vaihdettua vuosi sitten ja sisälle käryttäminen helpotti hetkeks. Nyt viimeaikoina sisällä haissu taas koko ajan enemmän ja enemmän.

                Tänään sitten startatessa pari sekunttia kävi ensin hiemat rytkyttäen ja sitten tasaantui, mutta savutus onkin sitten melkoista. Vähääkään kun kaasua antaa ei tarvitse paljoa taustapeileistä katsella.

                VCDS:llä ruiskutusmäärät ja korjausarvot seuraavanlaiset
                Click image for larger version

Name:	time 1.PNG
Views:	2711
Size:	82,3 Kt
ID:	1936275 Click image for larger version

Name:	ruiskutusmäärät 2500rpm.PNG
Views:	2667
Size:	81,5 Kt
ID:	1936274 Click image for larger version

Name:	ruiskutusmäärät1.PNG
Views:	2660
Size:	112,7 Kt
ID:	1936273 Click image for larger version

Name:	time 2.PNG
Views:	2646
Size:	82,3 Kt
ID:	1936272
                Pitäiskö vaihtaa kaikki heti, vai lähdetäänkö parilla pahimmalla liikkeelle. Hintaahan noilla tuppaa olemaan että mieluusti kyllä ensin pakolliset ja "seuraavassa huollossa" sitten seuraavat.

                Comment


                • Täälä bingo myös. Järkyttävä käry lähtee autosta tyhjäkäynnillä ja lämpimänä selvästi yks pytty ahdistaa käynnistyksessä.

                  Löyty pari varmasti hyvää suutinta kätöseen ja ajattelin nyt ensiapuna vaihtaa ne. VCDS antaa seuraavia arvoja :

                  72=. -14. 0. 0

                  73=. -28. -4. 0

                  74=. +8. +14. +6

                  75=. -4. 0. 0

                  76=. -20. 0. 0

                  77=. -10. 0. 0



                  Cyl1. Cyl2. Cyl3.

                  13=. -0.47. -0.66. +0.99

                  Cyl4. Cyl5. Cyl6.

                  14=. -0.05. -0.14. +0.38


                  Pari kertaa kahlasin keskustelun läpi, ja sanoisin itse että kolmonen on ihan selvä vaihtoon. Mutta mikäs muu noista ?
                  Kakkonen vai kutonen ? Kutosella ZQC näyttää paremmalta mutta Injection Quantity Deviation on plussalla ?

                  Ja ymmärtääkseni, kolmosta lukuun ottamatta, nuo kaikki on vielä rajoissa ?

                  Comment


                  • Älkää sit helvetissä tilatko suuttimia eps-germanylta.... oon nyt niitten paskoista kärsiny yli vuoden. Viimeviikolla laitoin 2 esp:n suutinta ja yhden autossa aluksi olleen kuopion autodieselille testattavaksi ja korjattavaksi. Tässä vastaus

                    Saksasta ostetut eivät ole tehdaskorjaus laatua. Kärjet on vanhat, suutinneulat hiottu, vanhoilla kärkimuttereilla koottu.
                    Spraymaalilla päällystetty. Ei siis sisällä uutta osaa, kuten Boschin oikeat vaihtosuuttimet.
                    Kuten testikortti osoittaa, tuottoarvot poikkeavat monessa kohtaa
                    Joten laittakaa se boikottiin. Itse meinaan vielä ottaa kyseiseen puljuun yhteyttä ja vähän kyseenalaistaa heidän toimintaansa. Tuskin vastaavat mutta saanpahan mielihyvää päänaukomisesta...
                    Viimeksi muokannut Killeri; 22.3.2022, 20:21. Perustelu: Lainaus kuntoon.

                    Comment


                      Kumma että näinkin pitkään on EPS Germany saanut jatkaa tuota perseilyä. Ilmeisesti joillekin sattuu tulemaan sieltä kerrasta ok-kuntoiset suuttimet ja toiset joutuu palauttamaan ja vaihtamaan suuttimia useamman kerran. Suomessa yrityksillä on sentään jonkinlainen laatuluokittelu ja huonot kokemukset kyllä leviää nopeasti sosiaalisessa mediassa. On tuosta EPS:stä aika paljon jo negatiivista kirjoitettu tässäkin ketjussa, silti aina joku luulee säästävänsä ja erehtyy sieltä tilaamaan. Lopputulemana auto vaan seisoo pitempään kun pitää lähetellä suuttimia takaisin ja odottaa korvaavaa tilalle.

                      Comment


                      • Sitähän se bisnes varmaan on. Laitetaan maalatut ja hiotut paskat eteenpäin tekemättä muuta. Hyvällä tuurilla toimii js saavat rahat ja uusia suuttimia kusetukseen. Selittää paljon kun mukisematta palauttavat rahoja, niin tietävät että siellä on on pelkkää paskaa mennyt eteenpäin. Voitolle jäävät aina varmasti koska nuo hiotut,kiillotetut ja maalatut suuttimet voi toimia vähän aikaa ihan ok. Itsellä oli heti osassa ongelmia ja jatkuu edelleen. vaikea katsoa kun suuttimen korjausarvot näyttää 0 vieläkin. Toivon että noi kolme saksan paskaa vaihtamalla loppuu ongelmat....

                        Comment


                        • 3 ja 6 suutin vaihdettu ja loput kävi ultraäänipesurissa. Kaikki tiivisteet vaihdettu ja suutinpesät kalvattu.
                          Eipä juurikaan käry hälventyny, edelleen puskee sinertävää tyhjäkäynnillä ja jos käväsee vaikka kaupassa niin startissa huomaa edelleen että meinaa melkeen "lukottaa" koneen.

                          72=. -14. 0. 0

                          73=. 0. 0. 0

                          74=. 0. 0. 0

                          75=. -4. 0. 0

                          76=. -20. 0. 0

                          77=. 0. 0. 0



                          Cyl1. Cyl2. Cyl3.

                          13=. -0.05. -0.05. +0.28

                          Cyl4. Cyl5. Cyl6.

                          14=. -0.05. -0.28. +0.24

                          Kai ne loputkin suuttimet vuotaa vaikka vcds mukaan arvot onkin ok. Näitä suuttimia vissiin ei pahemmin huollot korjaile ? Varmaan vaan hakemaan Bossia 300€/ kpl esim. Autodoc ?

                          Comment


                            Kyllä korjaa, esim Kuopion Auto-Diesel Oy. Kannattaa kysyä huoltohinnat ja verrata uuden suuttimen hintaan, itse päädyin uusiin suuttimiin.
                            Tämän päivän alennuksilla Autodocin sovelluksessa näkyy uudet Boschit olevan 211e/kpl ja Boschin uudelleenvalmistamat 188e/kpl ja vanhat palautettava. Hinnat on tulleet alaspäin parissa vuodessa.

                            E. Parin vuoden takainen kustannusarvio tuolta Kuopion Auto-Dieseliltä:
                            Suuttimet voidaan huoltaa joko hiomalla kärjet tai vaihtamalla ne uusiin.

                            Kärkien hionta ja suuttimien koodaus 120eur/kpl
                            Kärjen vaihto ja koodaus 220eur/kpl.
                            ​​​​​​Jos ei nuo huoltohinnat ole laskeneet niin kyllähän ne uudet kannattaa ostaa. Muistaakseni 2v sitten uuden boschin hinta oli jonkun verran päälle tuon kärkien vaihdon+koodauksen.

                            E2.
                            Alkuperäinen kirjoittaja Greivi Näytä viesti
                            Eipä juurikaan käry hälventyny, edelleen puskee sinertävää tyhjäkäynnillä ja jos käväsee vaikka kaupassa niin startissa huomaa edelleen että meinaa melkeen "lukottaa" koneen.
                            Sininen kärytyshän ei viittaa vuotaviin suuttimiin vaan ennemmin väljään ahtimen ja palavaan öljyyn. Hailakan harmaata ja imelän hajuista se suuttimista johtuva käry. Ja tuo jymähtävä startti voi johtua myös lopussa olevasta starttimoottorista.
                            https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...rtti-suuttimet
                            Viimeksi muokannut vV8m5; 28.4.2022, 16:52.

                            Comment


                            • Jatketaan kokeiluja. Nyt on siis vaihdettu 5 suutinta varmasti hyviin käytettyihin. Uusilla tiivisteillä kasattu.
                              Arvot näyttää nyt seuraavalta:

                              72=. 0. 0. 0

                              73=. -6. 0. -2

                              74=. 0. 0. 0

                              75=. 0. 0. -2

                              76=. 0. 0. -2

                              77=. 0. 0. -2



                              Cyl1. Cyl2. Cyl3.

                              13=. +0.33. -0.66. +0.05

                              Cyl4. Cyl5. Cyl6.

                              14=. +0.52. -0.05. -0.24


                              Pikanen lenkki vedetty ja jotain muutosta havaittu. Nyt ei enää tyhjäkäynnillä tule sellaista hirveää savuverhoa minkä näki ikkunasta. Kuitenkin, savua vielä selvästi tuottaa. Samoin pahaa käryä. Suutin nro. 2 on vielä alkuperäinen, joutaisko vielä senkin uusimaan ? Voiko yksi vuotava suutin aiheuttaa tuollaista käryä ? Muutosta on siis tapahtunut, mutta ongelma ei poistunut.

                              Turbo vaihdettu 40 tkm sitten eikä tunnu pahaa välystä. Startti pyörittää kylmänä hyvin, samoin tuossa kun on ollu suuttimia irti ja tulee pitkä startti niin ei ole ollut mitään ongelmaa. Ainoastaan tämä kun käväsee pikasesti kaupassa ”15min” ja starttaa niin tuntuu että potkasis takasin.

                              Seurataan käryytystä sekä starttailuja nyt noilla 5 uudella suuttimella

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                                Kyllä korjaa, esim Kuopion Auto-Diesel Oy. Kannattaa kysyä huoltohinnat ja verrata uuden suuttimen hintaan, itse päädyin uusiin suuttimiin.
                                Tämän päivän alennuksilla Autodocin sovelluksessa näkyy uudet Boschit olevan 211e/kpl ja Boschin uudelleenvalmistamat 188e/kpl ja vanhat palautettava. Hinnat on tulleet alaspäin parissa vuodessa.

                                E. Parin vuoden takainen kustannusarvio tuolta Kuopion Auto-Dieseliltä:
                                Kyllä se tuota samaa hintaluokkaa oli viimekesänä mitä kysyin. Aika suolainen hinta minusta jos suuttimet tuo muovipussissa tiskille.
                                Ilmeisesti sen verran riittää asiakasta, ettei tarvitse hinnalla kilpailla.

                                Comment


                                • Heitetään nopee update tänne kun luvattiin. Nyt kun vähä tullu ajeltua niin varmaan korjausarvot on vähän alkaneet muuttua suuttimille sopivimmiksi. Enään ei tarvitse katsella peilistä savua liikennevaloissa. Sillai jännä juttu oli että kun koodaa suuttimia niin VCDS ehdottaa että laittaa value 0, käyttää virrat pois 30s ja sitten koodaa uuden suuttimen. Kuitenkin jos valueksi laittaa 0 niin valittaa että mahdoton arvo.

                                  Alla kuvissa auto tyhjäkäynnillä suurinpiirtein sama matka ajettuna, ei varmaan tarvitse selvittää kumpi ”uusilla” suuttimilla. Tuolahan oli alkuperäset ”Piezot” ja 350tkm mittarissa. Josko bossilaiset kestäisi sen aikaa kun tuollaista diesel autoa lompakko kestää pitää..

                                  Comment


                                    Joudun egr ongelman vuoksi irrottamaan ccwa koneesta imusarjan ja sen tieltä todennäköisesti myös kaksi noista suuttimien korkeapaine putkista. Pitääkö/pystyykö niitä kiinnityksen jälkeen ilmaamaan jollain tavalla?

                                    Comment


                                      Ei tarvii erikseen ilmata. Voihan sitä varulta ottaa suutinten liittimet irti ja startata pari kertaa pitkään niin kaikki putket täyttyy varmasti ja kun laittaa liittimet kiinni niin starttaa heti.

                                      E. Omaan BKN-koneiseen vaihdoin taannoin uudet Boschin suuttimet, nyt kaikkien seisotusten ja remonttien jälkeen ajanut muutama tkm ja 072-077 kanavien zero quantity calibration arvot -12ms - 0ms välillä, miinusta siis melkein kaikissa. Mitä tämä kertoo? Todennäköisesti ei mitään, kovaa ajoa vaan.

                                      Viimeksi muokannut vV8m5; 25.7.2022, 17:13.

                                      Comment


                                      • Eli otsikon mukainen vekotin. Alkoi jumittamaan startasessa ja öljynmäärä lisääntymään . Tuttavalla vcds ja tutki jotkut korjausarvot . Kolme osoittautui täysin lopussa oleviksi. Sain toiselta tuttavalta lähes ilmaiseksi kolme käytettyä hintaan 50e/kpl . Tuohon hintaan mietin että miks en kokeilisi vaikka käytetyt .

                                        No tuli laitettua ja tässä kohtaa minun tietotaito/ymmärrys loppuu kun en tajua tuon taivaallista koko hommasta . Mutta siis alettiin koodaamaan nämä vaihdetut ja homma oli valmis.

                                        No lopputulos : auto potkii startatessa edelleen . Tämä minun tuttava alkoi tutkimaan uudestaan näitä korjausarvoja ja kolme joita en vaihtanut näytti niitä arvoja jotka ovat kuulemma jees mutta nämä kolme vaihdettua näytti nollaa kaikki. Käskettiin ajamaan koska auto kuulemma alkaa ajamisen aikana tekemään korjauksia. No eilen sitten katottiin taas niitä arvoja reilun 2000 kilometrin ajamisen jälkeen ja edelleen nämä kolme vaihdettua näyttää kaikki nollaa eli ei plussaa eikä miinusta.

                                        pahoittelut mutta en tajua tuon taivaallista ja pyydänkin tyyliin että joku tyyliin vääntäisi rautalangasta tämän mulle

                                        kysymys : mistä ulkomailta saa helpoiten ja halvimmalla kunnostetut suuttimet ? Olen yrittänyt tutkia ebayta mutta kun tyhmyyden lisäksi kielitaitokin on surkea . Englanti taittuu jotenkuten mutta saksa ei mitenkään. Olen täältäkin foorumilta yrittänyt ostopaikkoja katsella keskusteluketjuista mutta ei ole onnistunut.

                                        eli lyhyesti : miksi vaihdetut ei näytä mitään arvoja , ja kuinka paljon tässä pitää ajaa että tulee arvoja toisekseen voiko joku neuvoa hyvän ja edullisen paikan mistä tilata kaikki kuusi ?

                                        Comment


                                          Tarviaakos suuttimia koodata kun vaihtelee?

                                          Comment


                                            Kyllä pitää

                                            Comment


                                              Vesiventtiili remontti tuli tehtyä, niin luonnollisesti voi aloittaa uuden.

                                              Eli imusarjaa irrottaessa käytin 4-5-6 pytyn eli kuljettajanpuolen railitukin irti. Kasauksen jälkeen ensistartissa pieni sahaus ja käymään. Kävi ilmeisesti vajailla? kun tärisisti koko autoa ja kierrosmittari heitteli. Uudelleen starttauksen jälkeen kävi normaalisti ja toimikin paripäivää kunnes yhtäkkiä käynti olikin taas traktorimaista ja ei vetoja moottorissa. Pakokaasukin haisee aika kitkerälle.

                                              Eli onko nyt vain yksinkertaisesti osa suuttimista hajonnut vai etsinkö vikaa jostain muualta.

                                              Liittenä arvoja mitä obd11 sain näkyville. 1- pytyn suutin antaa kohtuu isoja - lukemia.

                                              Autona C7 3.0TDI CDUC moottorilla.

                                              Comment


                                              • A6 4f facelift 3.0 tdi cdya moottorilla. Dpf tyhjennetty ja egr poistettu. Savuttelee kylmällä koneella. öljy ei lisäänny ja starttaus aivan ok. Jotenkin silti itsellä on epäilys silti kääntynyt suuttimiin. Mitä mieltä asiantuntijat on korjausarvoista.
                                                group 013 ja 014 näyttäisi omaan mieleen, että 1,2 ja 3 sylinterin suuttimet vaihtoon.
                                                Mutta sitten group 072-077 näyittäisi, että ovat toleransseissa
                                                Liitteenä vcds:llä katsottuja arvoja.

                                                Click image for larger version  Name:	group075-077.jpg Views:	0 Size:	178,6 Kt ID:	1956097 . Click image for larger version  Name:	group13ja14.jpg Views:	0 Size:	246,5 Kt ID:	1956095 Click image for larger version  Name:	Group072-074.jpg Views:	0 Size:	228,0 Kt ID:	1956096
                                                Viimeksi muokannut Raato; 29.4.2023, 19:14.

                                                Comment


                                                • Käykö bmk koneesta suutin capa moottoriin?

                                                  Comment


                                                  • Ovat eri moottorisukupolvea, eli ei käy.

                                                    Comment


                                                      Moottorit ovat itseasiassa kyllä samaa ekaa sukupolvea, capassa on päivitetyt suuttimet, eli ei kannata vanhemmasta vaihtaa. Asb ja capa olisi suutinten osalta käypäsiä hyvin ristiin.
                                                      Fyysisesti myös uudemmista ekan sukupolven moottoreistä esim. ccwa, cdya yms käy, mutta niissä on vähä sitten katottava softa puolta kans kuntoon kun on eri sähköt.

                                                      Comment


                                                      • Kolmen litran TDI moottori, yksi suutin alkoi vuotaa nyt se on käytetty irti varmaan 10 kertaa, on kalvattu yritetty kaikki ja ei se jumalauta ala pitämään.pieni supsutus kokoajan APUA

                                                        Comment


                                                        • Auto alkoi supsuttaan vika tuo suuttimen prikka. Tästä ongelmat vasta alkoikin, nyt viikko tuon kanssa tapeltu eikä sitten millään saa tuon yhden suuttimen. Prikkaa pitämään , on kalvattu, kokeiltu kahta prikkaa ja mitähän vielä usko jo loppu olisiko ideoita

                                                          Comment


                                                            Onhan se suutinta paikallaan pitävä pultti vaihdettu? On venyvä pultti ja ei välttämättä pidä jos käyttää samaa

                                                            Comment


                                                            • Audi A6 C6 3.0 TDI Dieseliä moottoriöljyn seassa

                                                              Tämmönen ongelma kuin huomasin että päässyt dieseliä moottoriöljyn sekaan ja öljyjen vaihdon jälkeen alkoi kuulumaan parin sekunnin raksutus käynnistäessä ja lämpimänä käynnistäessä joskus startti lakkaa pyörimästä mutta lähtee samantien käyntiin.
                                                              Myös välillä tullut pieni dieselin käry sisälle ja monen minuutin tyhjäkäynnin jälkeen savuttaa vähän.
                                                              Mistäs nyt oikeasti lähteä etsimään vikaa, suuttimista ei kuulu "supsutusta" mutta voiko olla pohjaprikat silti?

                                                              Mulla on myös vcds, mutta vasta sitä opettelen käyttämään.
                                                              Tässä arvot jos nämä kertovat mitään.

                                                              -0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
                                                              -0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
                                                              -0.19 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
                                                              -0.05 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
                                                              -0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 5
                                                              1.08 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 6
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 27.7.2023, 16:49. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X