Alkuperäinen kirjoittaja tarzi90
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI suuttimet
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja MSalmi Näytä viestiAuto saatiin käyntiin, ja sit huomattiin että yksi paluuletku liitin ilmeisti vuotaa tai uusi tiiviste ollu huono. Mistähän saa uudet paluuletkut? Onkohan kalliit marmorilla? Onko olemassa jotain väliaikaista kikkaa millä liitoksen saisi pitämään?
Comment
-
2 sek vieterillä käyntiin ilman railpaineanturia.. ihmeellistä vai mitä?http://cloud.tapatalk.com/s/597da1d4...730_120623.mp4
Tällä konstilla saa auton käyntiin jos paine jää oikeasti vajaaksi esim huonon pumpun takia, en tiedä avaisko ilmalukkoa paremmin kun aukoo suuttimia..Viimeksi muokannut tarzi90; 30.7.2017, 12:16.
Comment
-
Vaikuttaisi auto toimivan paremmin, tarkemmin kun otti silmän käteen niin olihan se poistoputken pikku tiiviste rikki. Vanhasta suuttimesta paremman näköinen tilalle ja vuoto loppui. Käyntiin laitettiin siten, että paineanturi oli irti ja samalla kun starttia pyöritti niin avasin ykköspytyn suuttimen putkea ja kun ilmat hävis suutin kiinni ja hörähti käyntiin. Nyt uusilla suuttimilla tehnyt sen, että ravistaa käynnistyksen jälkeen hetken ja taasaantuu sitten normaaliksi. Täytynee seuraavaksi keskittyä noihin muihin polttoaine puolen vikakoodeihin jos ne nyt uusilla suuttimilla vaikuttaisi asiaan? Vai onko jotain, mikä muu voisi tuon käynnistys ravistuksen aiheuttaa?Viimeksi muokannut MSalmi; 30.7.2017, 18:46.
Comment
-
http://m.ebay.com/itm/BOSCH-Einsprit...=1815356298002
Tuolta tilasin viikko sitten, kuparitiiviste ja paluulinjan o-rengas löytyy mutta suuttimen varren o-rengasta eikä tulolinjan tiivistettä ei ollut
Comment
-
Eilen vaihdatin omaani boschin tehdaskorjatut suuttimet. Nyt tuo tekee sitä, että kylmällä koneella käynnistyksen jälkeen käy hetken ikään kuin vajailla pytyillä. Onko tässä nyt kyse vielä auton tottumattomuudesta uusiin ruuttiin, vai onko jotain mennyt asennuksessa pieleen? Koodaukset näytti olevan oikein, kaikki korjausarvot vielä tasan 0,0 mikrosekuntia. Tuosta alkuhytkymisestä kun selvitään, niin hyvin käy eikä näytä tulevan putkistakaan yhtään mitään ulos. Ei vikakoodeja.
Comment
-
Se tuli itellekin ekana mieleen, mutta ovat noin 1,5 vuotta vanhoja, eikä ennen suuttimien vaihtoa ollut vastaavaa ongelmaa. Täytynee seuraavaksi tarkistaa rail-paineen nousu startin yhteydessä. Tyhjäkäynnillä näytti kyllä olevan just pyynnissä. Täytynee jatkaa tästä jossain toisessa ketjussa, kun ei luulisi noissa suuttimissakaan nyt vian olevan. Teki muuten samaa hytkyttämistä lämpimälläkin koneella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja b7567 Näytä viestiEilen vaihdatin omaani boschin tehdaskorjatut suuttimet. Nyt tuo tekee sitä, että kylmällä koneella käynnistyksen jälkeen käy hetken ikään kuin vajailla pytyillä. Onko tässä nyt kyse vielä auton tottumattomuudesta uusiin ruuttiin, vai onko jotain mennyt asennuksessa pieleen? Koodaukset näytti olevan oikein, kaikki korjausarvot vielä tasan 0,0 mikrosekuntia. Tuosta alkuhytkymisestä kun selvitään, niin hyvin käy eikä näytä tulevan putkistakaan yhtään mitään ulos. Ei vikakoodeja.
Comment
-
-
Pari kysymystä vielä ennen remonttia.
- Mikä on sylinterien järjestys keulasta päin katsottuna että osaa oikean suuttimen ohjelmoida?
- Ohjelmoidaanko suuttimet ennen käynnistysyritystä?
- Pitikö ilmailla järjestelmää jotenkin?
Huomasin tuossa kun EPS-Germanyn suuttimia tarkastelin että näissähän on nuo paluupuolenkin o-renkaat.
https://drive.google.com/file/d/0B7R...ZPNk1PVmM/view
https://drive.google.com/file/d/0B7R...hWSGJwZDg/view
Eikös näistä nuo pitänyt puuttua? Hyvä jos ovat lisänneet nuo vakioksi näihin kunnostettuihin.Viimeksi muokannut Hookoo; 11.8.2017, 19:55.
Comment
-
Osaako kukaan sanoa, passaako nuo suuttimet mun autoon?
Audi a6 2006 3.0tdi quattro bmk
https://m.ebay.de/itm/Einspritzd-se-...-/161022519088
Comment
-
Tilasin juurikin nuo suuttimet bkn koneiseen. Hieman huonolla kokemuksella. Itse tilaus tuli ajallaan viikossa. Suuttimet paikalleen, suodattimen vaihto, koodaus ja konetta pestessä meni noin 5h. Auto lähti käyntiin kävi hetken hyvin sitten rupesi savuttamaan rankasti harmaata kolinan kera. Kolmospyttyyn takaisin ehjin vanha suutin ja harmaan savutus loppu mutta epätasainen tyhjäkäynti jäi, kierroksilla pelasi hienosti.
Ajoin 800km tarkistin korjausarvot 4 pytyllä - 24ms 6 pytyllä - 18ms ja edelleen tyhjäkäynnillä vapinaa. Niiden tilalle laitoin vanhat ja tyhjäkäynti tasaantui. Reklamoin eps-germanylle vastasivat että laittaa reklamaatiolapun kanssa tulemaan Saksaan.
Comment
-
BMK, 350tkm ajettu
VCDS arvot:
072 10 18 6
073 16 10 10
074 12 16 0
075 -16 -6 0
076 18 22 10
077 16 22 10
Onko tuo tulkittava niin, että 4. vuotaa ja muut tukkoisia?
Öljyn määrä ei ainakaan vähene, ennemmin saattaa lisääntyä.
Valkoista haikua saattaapi olla tyhjäkäynnillä ja vähän haiskahtaa silloin oudolle.
Käy kyllä tasaisesti ja vetää ok. Käynnistyy helposti. Tosin oli kuulevinani tökkäsynki, kun oli seissyt vain pari minuuttia ennen uudellenkäynnistystä. Startti on jo uusittu ennakoivasti.
4. uusiksi ja puhdistusainetta tankkiin? Vai onko kuitenkin syytä uusia kaikki? Ei ole ainakaan huoltokirjaan merkitty aiempaa suutinremppaa.Viimeksi muokannut klahti; 20.10.2017, 14:28.
Comment
-
Vieras
Periaatteessa jos ei öljy lisäänny ja auto toimi ok, niin turha tehdä mitään.
Jos taas ajattelee niin että autolla ajaa vielä toiset 100 tai 200tkm, niin ei se huoltotoimenpiteenä ole hullumpi että laittaa kaikki uusiksi. Suuttimien kaikki viat ei näy noissa arvoissa.
Comment
Comment