Terve,
Pari viikkoa sitten halvaantui 2001 A6 2,5 TDI(AKE) pihaan.
Syöttöpumppu alkuperäinen ja autolla ajettu vähän yli 300 tuhatta.
Kevään ja alkukesän aikana teki muutaman kerran sen että pidemmän ajomatkan jälkeen (yli 200 km ja ajo päättynyt normaalisti kotipihaan) ei seuraavana aamuna lähtenyt käyntiin ja oli aina ilmaa järjestelmässä.
Ensin uusin paluuletkut ja putsarin, seuraavan kerran tarkistin linjan tankille asti, eikä vuotoa missään.
Olen mielestäni aina ilmannut oikein, ensin tankki täyteen, alipainepumpulla ilmat pois ja lopuksi vielä suutinputket auki. Viimeset (keskimmäiset) putken oon pannu kiinni vasta auton käydessä.
Viimeisen kerran teki saman, aamulla lähti normaalisti käyntiin, kävi pari sekuntia ja sammui, nyt erona edellisiin että ei ollut ilmaa ja ilmoitti pumpun ohjausyksikön vikaa jota ei saa nollattua..
Muutaman kyselyn jälkeen päädyin tilaamaan kunnostetun pumpun Itävallasta ( Autocenter Kirchheim).
Mutta nyt varsinainen kysymykseni,
Osaisiko joku laittaa ohjeet tai linkin ohjeisiin jotka tyhmäkin ymmärtää pumpun vaihdosta, jotta lähtisi vielä käymäänkin uudella pumpulla.
Mitä tarvitsee lukita, miten kannattaa merkata ja miten perusennakko säädetään ym..
paikallista dieselasennusta Joutsenossa olisin käyttänyt asennuksessa, mutta pistivät eilen ovet kiinni lomien ajaksi.
Ajonestoa pumpussa ei siis ole.
Tai jos Lappeenrannan lähistöllä joku osaa homman niin korvaan kyllä vaivan..
Kiitos jo etukäteen
Pari viikkoa sitten halvaantui 2001 A6 2,5 TDI(AKE) pihaan.
Syöttöpumppu alkuperäinen ja autolla ajettu vähän yli 300 tuhatta.
Kevään ja alkukesän aikana teki muutaman kerran sen että pidemmän ajomatkan jälkeen (yli 200 km ja ajo päättynyt normaalisti kotipihaan) ei seuraavana aamuna lähtenyt käyntiin ja oli aina ilmaa järjestelmässä.
Ensin uusin paluuletkut ja putsarin, seuraavan kerran tarkistin linjan tankille asti, eikä vuotoa missään.
Olen mielestäni aina ilmannut oikein, ensin tankki täyteen, alipainepumpulla ilmat pois ja lopuksi vielä suutinputket auki. Viimeset (keskimmäiset) putken oon pannu kiinni vasta auton käydessä.
Viimeisen kerran teki saman, aamulla lähti normaalisti käyntiin, kävi pari sekuntia ja sammui, nyt erona edellisiin että ei ollut ilmaa ja ilmoitti pumpun ohjausyksikön vikaa jota ei saa nollattua..
Muutaman kyselyn jälkeen päädyin tilaamaan kunnostetun pumpun Itävallasta ( Autocenter Kirchheim).
Mutta nyt varsinainen kysymykseni,
Osaisiko joku laittaa ohjeet tai linkin ohjeisiin jotka tyhmäkin ymmärtää pumpun vaihdosta, jotta lähtisi vielä käymäänkin uudella pumpulla.
Mitä tarvitsee lukita, miten kannattaa merkata ja miten perusennakko säädetään ym..
paikallista dieselasennusta Joutsenossa olisin käyttänyt asennuksessa, mutta pistivät eilen ovet kiinni lomien ajaksi.
Ajonestoa pumpussa ei siis ole.
Tai jos Lappeenrannan lähistöllä joku osaa homman niin korvaan kyllä vaivan..
Kiitos jo etukäteen
Comment