Miten tälläinen moottori reagoi viritykseen? Kyseessä manuaali laatikolla oleva -08 vuoden kone a5 korissa. Jos tehotavoite aluksi 400hv+. Mikä on suurin rajoittavin tekijä? Ilmeisesti vako ahdin venyy n360hv asti, mutta lastuilla + putkistoilla tehot jää 300 vähän yli. Kytkinkö on kaksi levyinen(800nm)? Kannet/nokat? Polttoainepumppu/suuttimet? Onko ideoita/kokemusta pitemmälle viedyistä laitteista?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI (CAPA) virityspotentiaali/rajat
Collapse
X
-
TDI Clubin puolella, on tuosta otettu 361 / 738. Paljon ei ole tullut vastaan juttua, missä näitä olisi enemmän rakenneltu. Mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, alkaa suuttimet loppumaan jossain 360 hevosen paikkeilla.
Comment
-
Ja vakioahdin ei piisaa noin pitkälle. Edes jossain suhteessa järkevä taso millä saattaa jopa kestää on noin 320hp.
Riittävän iso ahdin, välijäähdytin ja putkisto niin uskoisin vakio polttoainepuolen piisaavan suht liki neljäänsataan. Sen jälkeen on alettava soveltamaan jo isompia suuttimia ja pumppua.
Comment
-
Löytyyhän noita viritettyjä maailmalta paljonkin.
Jos 400hv tietämille haluat niin turboback putkisto ilman mitään rekkuloita, isompi cooleri, ylimääräinen pa pumppu, hybriditurbo ja softa.
Turbo, putkisto, softa niin ollaan sielä 340-350hv tietämillä.
Joku keskieurooppalainen ajaa varttia samaisella autolla ja sillä oli noiden lisäksi vielä vesimetanoliruiskutus ja ilmansuodatin joku mallia x.
Saivat siitä ulos 405hv, 850nm, jonka jälkeen rupesi kytkin luistamaan. 800nm pitäisi kytkimenkin kestää vielä. Suuttimet oli vakiot.
Comment
-
Moro. Ajattelin lisätä kysymyksen tähän ketjuun, kun oma A5:sen nokalta löytyy sama mylly. Eli hommasin Fin-Turbolta isomman turbon ja nyt pitäisi vielä ostaa downpipe ja isompi välijäähdytin. Mistä olette tilailleet noita downpipejä. Ja tekeekö noilla biltema/motonet välijäähdyttimillä mitään, autosta olisi tarkoitus ottaa irti n. 350hp?
Comment
Comment