Tuossa valmistelen otsikon moottoriin jakohihnan vaihtoa. Auto on A3 -99 (8L) ja murheena on että useammasta lähteestä lukeneena pitäisi kampiakselin hihnapyörä irroitella.
Miksi se pitää irrottaa?
Ajoitushommat käsittääkseni -säädetään- nokkapyörän ja ruiskupumpun käyttöpyörien asemoinneilla. Pyöritetään se pari kierrosta ja katsotaan onko merkit vielä kohdillaan vai ollaanko täysin hakoteillä?
Samoin miksi ruiskupumpun pultit pitää vaihtaa?
Ja vielä hihnan esikiristyksestä eli oppaissa sanotaan että käännetään kireälle ja löysä puoli jätetään kiristimen puolelle. Kuinka kireälle käännetään?
Siinähän äkkinäinen kahden sadan penkkipunnertaja kiskoo monta astetta eroa tavisasentajaan. Itse kiristyspyörän käsittely on selkästi kerrottu eli pitäisi olla se kääntotyökalu tai kaarevat lukkorengaspihdit.
Onko ao jumpassa muuta mitä pitäisi erityisesti huomioida?
Miksi se pitää irrottaa?
Ajoitushommat käsittääkseni -säädetään- nokkapyörän ja ruiskupumpun käyttöpyörien asemoinneilla. Pyöritetään se pari kierrosta ja katsotaan onko merkit vielä kohdillaan vai ollaanko täysin hakoteillä?
Samoin miksi ruiskupumpun pultit pitää vaihtaa?
Ja vielä hihnan esikiristyksestä eli oppaissa sanotaan että käännetään kireälle ja löysä puoli jätetään kiristimen puolelle. Kuinka kireälle käännetään?
Siinähän äkkinäinen kahden sadan penkkipunnertaja kiskoo monta astetta eroa tavisasentajaan. Itse kiristyspyörän käsittely on selkästi kerrottu eli pitäisi olla se kääntotyökalu tai kaarevat lukkorengaspihdit.
Onko ao jumpassa muuta mitä pitäisi erityisesti huomioida?
Comment