Jäänyt lukematta tarkemmin minulla tuo liikkeen vastaantulo. Kyllähän tuo tarjous vastaan kannattaa ottaa. Kuluttajansuoja toimii kuitenkin aika hyvin yksityisen ja liikkeen välillä. Varsinkin, jos vika on tullut näin nopeasti kaupanteon jälkeen. Korjausohjeet määrittää oikean korjauksen. Ei liikkeen ole mitään järkeä alkaa rimpuilemaan, kun selkeässä tapauksessa tulee maksuun joka tapauksessa. Aika voi pelata ja yrittää minimoida kuluja. Kokeilla antaako asiakas periksi. Liike ottaa voittoa kaupoista ja riskit kuuluu yritystoimintaan. Aina ei voi voittaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B8 2009 3.0 TDI CR korkeapainepumppu leikkasi kiinni
Collapse
X
-
Samaa mieltä. Nythän käytännössä suostuin tuohon liikkeen tarjoukseen, ainoa vaan että myyjän lauserakenteista ei yksiselitteisesti kuitenkaan käynyt ilmi mistä mikin osa tulee ja halusin siihen selvennyksen ennen kuin suostun, koska sen kerran kun johonkin on suostunut paluuta ei ole.
ok, myyjän ei ole pakko ennen tuomioistuimen päätöstä korjata, mutta jos myyjä sellaiseen täallaisessa tapauksessa lähtisi, lasku tulisi olemaan paljon isompi, koska sitten yksiselitteisesti korjauskulujen ohella tulee kuluttajan sijaisuatokysymykset - jota myyjä ei ole antanut, jolloin myyjä on velvollinen maksamaan vuokra-autolaskun, sekä muut kuluttajalle asian käsittelystä aiheutuneet kulut. Käytännössä myyjä voi myöntyä maksamaan heti ja saada ehkä asiakkaan tulemaan hiukan vastaan kuten tässä tapauksessa tai vetää homman vaikean kautta ja maksaa kaiken pitkän ja kalliin kaavan kautta itse.
Minulla ei ole alusta alkaenkaan ollut halua heittäytyä hankalaksi, vaan saada auto kuntoon niillä oikeuksilla joita minulla kuluttajana tässä tilanteessa on. Siinä määrin olin valmis omaa vaivaa nähden asian hoitamaan, että ennen kun selvisi että kyseessä on pumppuvika, uskoin enemmän sähkövikaan ja hankin omaan kuluun vikakoodinlukijan, käytin päivän mittaillen ja tutkien kun koodia ei pystynytkään lukemaan (asiantuntevan kaverin etätuella hoidin kaikki mittaamiset). Ajattelin, että jos kyseessä joku mittaamalla selviävä sähkövika, turha autoa on myyjälle kuljetuttaa satojen kilometrien päähän.
Comment
-
Auto oli telakalla liki 2kk osin syystä, että kesti kuulemma pitkään, ennenkuin Boschilta saatiin suuttimia. Lopulta uutta tuli korkeapainepumppu, suuttimet, paluuputki, anturi, painetunnistin, hihna, ohjuri, kiristin, suodatin.
Maksettavaa jäi itselle paljon, mm pumppu kokonaisuudessaan, koska en halunnut sinne käytettyä. Myyjän mukaan kulut meni yli puoliksi heille, mutta koska maksoin pumpun ja lähes puolet suuttimista sekä merkkiliikkeen laskun vian diagnosoinnista en jaksa uskoa, että tuli mulle halvemmaksi kuin heille. Lisäksi maksoin ystävälle laina-autosta vuokraa, vakuutukset ja kiitosviinat. Varmaan jos olis lähtenyt tappelemaan olisin lopulta saanut enemmän myyjän laskuun. Ja olisi ehkä pitänytkin, jotta nämä tämmöiset ei saisi huseerata miten tahtovat.
Joka tapauksessa, auto on kunnossa ja uusilla osilla (pumppu ja suuttimet) 3v takuu.
Tämä laatuautomyyjä hoiti oman osuutensa niin huonosti kun sen oikeastaan voi hoitaa. Viimeiseen pisteeseen asti syytti asiakasta tavalla, joka oli loukkaavaa. Puhui ristiin rastiin päättömyyksiä, jotta saisi asiakkaan ja asiantuntijoiden lausunnot tehtyä tyhjiksi. Nämä selittelyt paisuivat sellaisiin mittasuhteisiin, että on vaikea ymmärtää miten kaverin itsekunnioitus kesti kaiken sen palturin. Vedätystä, ala-arvoista ja selkärangatonta venkoilua ja pelleilyä, vastuun pakoilua..
(Myyjä ilmeisesti piti tätä kaikkea oikeutettuna, koska auton hajottua 2 viikon käytön jälkeen, saatuani tiedon merkkiliikkeestä että edessä olisi n 10k€ korjaus, sanoin myyjälle että voit tulla hakemaan auton pois ja palauttaa kauppasumman. Ehkä hätäinen, mutta ymmärrettävä johtopäätös tuossa tilantessa, eikä mitenkään erityisemmin kohdistunut myyjään henkilökohtaisena loukkauksena mielestäni.)
Kaiken lisäksi ilmeisesti myyjän hinuri oli kiinnittänyt hihnat huolimattomasti ja etupuskuriin oli tullut alhaalle sivulle sen näköiset hammasjäljet, jotka tulisivat kuormaliinan kiristimestä. En ollut ehtinyt tätä vielä edes huomata ja heille ilmoittaa, kun puskuriin juoksi yöllä 80-vauhdissa rusakko ensimmäisellä ajolla kun olin juuri samana iltana saanut auton viimein korjauksesta. Törmäys jänöön runteli maskin, sumuvalon ja puskurin vaihtokuntoon (onneksi on kasko). :) Toivon todella, että tuuri kääntyy nyt toiseen suuntaan. Kivahan tolla on ajaa nyt kun se on teknisesti kunnossa :D
Ikävää tossa on se, että samalla puolella kuin puskurin "hammasjälki" lokasuojassa on pieni painauma, joka ei mielestäni ennen siinä ollut, mutta milläs todistat. Se on helposti kyllä oiottavissa, eikä se juuri edes näy mutta silti..
Auton sisältä löytyi pieniä lasten helmiä, mitä lie; lasten kynän osa ja joku pieni muumihärpäke, joita siellä ei todellakaan ollut aiemmin. Ilmeisesti laatuautokauppias ajeli omia ajojaan mun autolla korjattuaan sen ensin. Mä kyllästyin sen kaverin vastauksiin niin, etten ole näistä jaksanut hälle edes mainita. Veikkaan, että hän lukee tätä ketjua muutenkin suurella mielenkiinnolla. Terveiset vaan ja hyvää kesää.
Comment
-
Vieras
-
Mielestäni ihan kansalaisvelvollisuutena olisi syytä mainita tälläisissä tapauksissa liikkeen nimi.
Vastuuvapauslauseke:
Ei tietenkään liikkeen mustamaalaamiseksi tai siksi, että ihmiset välttäisivät liikettä. Pikemminkin siksi, että kun ihmiset asioivat liikkeessä osaavat ottaa tälläiset asiat puheeksi jo kauppaa ja kauppakirjaa tehdessä ja mahdollisesti harkita myös muita vaihtoehtoja.
Kaikki julkisuushan on hyvää julkisuutta ja ilmainen mainos aktiiviselle merkkifoorumille ei toivottavasti voi olla pahasta :)
Comment
-
Lukekoon vaan, tajunnee silloin oman ammattitaidottomuutensa ja älyää vaihtaa Citymarketin kassalle. Minun tuurillani löydän aina kaikki huonot autoliikkeet, joten välttääkseeni ensikerran, olisi myös itestäni kiva kuulla liikkeen nimi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jl260 Näytä viestiAuton sisältä löytyi pieniä lasten helmiä, mitä lie; lasten kynän osa ja joku pieni muumihärpäke, joita siellä ei todellakaan ollut aiemmin. Ilmeisesti laatuautokauppias ajeli omia ajojaan mun autolla korjattuaan sen ensin.
Comment
-
Totta kai koeajot tehdään, sehän on selvä. Sisältyykö normaaliin koeajoon lasten kuskausta niin, että kolmesta eri paikkaa ovista ja lattioilta löytyy romua sen jälkeen en tiedä. ei sillä että niistä isompaa haittaa oli, mutta tuskin niitä muksuja on kyytiin ihan huviksi vaan otettu. Tuo systeemin loppuilmaus jäi muuten tässäkin asiakkaan vastuulle. Saatuani auton joku alkoi pitää melkoista ulinaa ja pelkäsin jo että siellä on siirtopumppu yms leviämässä. Ulina lähti ekassa tankkauksessa eikä palannut. Myyjän kommentti kun kerroin ujelluksesta, joka herätti kaikkien ohikulkijoidenkin huomion oli mm että "aja sillä nyt vaan ihan rauhassa, kaikki pumput pitää ääntä". Sen verran autojen kanssa pelannut, että osaan kertoa mikä pumpun ääni on normaalia ja mikä ei..Viimeksi muokannut jl260; 5.6.2014, 14:47.
Comment
-
Vieras
Jos ja kun tällä foorumilla avoimesti arvostellaan muitakin liikkeitä kuten korjaamoja, niin kai sen voi nyt kertoa ihan suoraan.
Comment
-
Comment
-
Joitain kuukausia sitten olin ostattelemassa yhtä a4:sta diesel koneella ja soitinkin siitä auton edelliselle omistajalle, joka oli auton edellämainitusta puulaakista ostanut. Eipä paljon kehunut moottoririkon kohdatessa asioiden hoitoa vaikkakin piti olla niin viimeisen päälle hyväkuntoinen saksantuonti. Loppuja en viitsi edes kertoa, mutta en kyllä uskaltanut siihen autoon pitkällä tikullakaan koskea, enkä kyllä tuon liikkeen muihinkaan autoihin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jl260 Näytä viestiTässä jo aiheesta mainitsin: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...6&postcount=42
Auto toimi sen pari viikko kun ehti mulla olla aivan täydellisesti. Ajoin mm n 200km matkan 5,3 keskikulutuksella eikä mitään pienintäkään ennakko-oiretta. Ehdin tankata itse kerran, ja kuitilla todistettavissa että dieseliä. Yksi aamu tein lähtöä ja käynnistin auton kääntääkseni sen takapaksin lastausta varten. kännettyäni sammutin ja lastasin tavarat konttiin. Sen jälkeen ei enää käynnistynyt. Ei edes luvannut. Starttailin pari kertaa akun jo aia tyhjäksi, latasin välillä ja samalla tutkin kaiken ulkopuolisesti eli pumppu pyöri, sulakkeet ehjät, pa-letku irti ja polttoainetta tuli jne. epäilin että tankissa olisi ollut liikkeen jäljiltä jopa kesälaatua ja kun oli pakkasyö, että olisi polttoaine jähmettynyt. Odottelin että päivä lämpenee mutta oli kolea päivä enkä saanut asiasta varmuutta. Yöksi sain veljen avulla auton talliin lämpimään ja aamulla totesin että ei vaan lähde. Vikakoodeja ei pystynyt lukemaan ja selvitettiin erinomaisen ammattilaisen etätuella kaikki sähköt ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Lopulta auto Audihuoltoon josta sitten pian soitto että korkeapainepumppu paskana ja koko systeemi uusiksi. Osat pelkästään liki 10000€.
Tästä tieto auton myyjälle, joka tietysti "tiesi" että pumppu rikkoontuu ainoastaan bensan vaikutuksesta ja ainoastaan heti bensan jouduttua systeemiin, ei jälkikäteen. Fakta on, että tankissa ei ollut bensaa, ellei myyjän tankkaamana, mutta tämähän olisi myyjänkin logiikalla rikkonut jo auton kun he sen ajoivat usean sada kilometrin matkan minulle. Nyt melkoinen vääntö asiasta. Kuluttajasuoja on tietysti puolellani ja kykenen kilomterien ja kuitin perusteella todistamaan että tankkasin autoa kerran ja dieseliä. Olen pyytänyt Audihuoltoa ottamaan tankista näytteen, ja lisäksi kaivan kaiken tiedon mitä saan siitä, että pumppu voi hajota ilman bensan vaikutustakin. Tässä suurena apuna tämä palsta.
Taistelu on vasta alkanut ja toivon että myyjäliike nielee kiukkunsa ja toteaa vastuunsa. Omat jauhot on puhtaat joten sikäli ei huoleta. Myyjäliike varmasti haluaa korjata auton itse koska heillä on mahdollisuus vaikuttaa korjauksen hintaan, minulle tärkeää on saada korjaus jossa on merkkihuolloin työn takuuta vastaava takuu, jotta saan mielenrauhan asiassa. Hätiköiden tehty halpiskorjaus olisi vain tikittävä aikapommi, joka luultavasti räjähtäisi kun auto on ollu tmulla jo yli 6kk. Siihen en voi suostua.
Olisiko tässä mitään saumoja hoidella asiaa myös maahantuojan kanssa. Autolla ajettu kuitenkin vasta 175000km ja eihän tuo nyt ole hyväksyttävää että yli kymppitonnin korjaus on tuon ikäisessä autossa edessä.
Kaikki valistuneet ohjeet siitä, miten toimia otetaan vastaan.
Comment
-
petteri19 otan osaa. Dieselit on kivoja mutta käytetyn kun ostaa kuka tietää mitä nää on syöneet.. lottoa.
vinkki: Mekonomenin kautta taitaa saada nämä osat murto-osalla marmorihinnoista ja 3v takuulla. Pumppu mulle tuli Kahalta 1100€ ja 3v takuu. Ebaystä saksasta löytyy vielä halvemmalla jos ehtii etsiä ja tilailla. itse en tehnyt mutta jälkiviisaana olisi kuitenkin voinut kun lopulta auto seisoi korjaamolla yli 2kk kuitenkin. Suuttimet tuli Ruotsista jostain ja maksoivat murto-osan marmorihinnoista. Halpojahan ne ei olleet ainakaan tohon kolmilitraiseen.
Toivotaan että saat minimoitua kulut ja nopeasti auton ajoon!
Comment
Comment