Tässä jo aiheesta mainitsin: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...6&postcount=42
Auto toimi sen pari viikko kun ehti mulla olla aivan täydellisesti. Ajoin mm n 200km matkan 5,3 keskikulutuksella eikä mitään pienintäkään ennakko-oiretta. Ehdin tankata itse kerran, ja kuitilla todistettavissa että dieseliä. Yksi aamu tein lähtöä ja käynnistin auton kääntääkseni sen takapaksin lastausta varten. kännettyäni sammutin ja lastasin tavarat konttiin. Sen jälkeen ei enää käynnistynyt. Ei edes luvannut. Starttailin pari kertaa akun jo aia tyhjäksi, latasin välillä ja samalla tutkin kaiken ulkopuolisesti eli pumppu pyöri, sulakkeet ehjät, pa-letku irti ja polttoainetta tuli jne. epäilin että tankissa olisi ollut liikkeen jäljiltä jopa kesälaatua ja kun oli pakkasyö, että olisi polttoaine jähmettynyt. Odottelin että päivä lämpenee mutta oli kolea päivä enkä saanut asiasta varmuutta. Yöksi sain veljen avulla auton talliin lämpimään ja aamulla totesin että ei vaan lähde. Vikakoodeja ei pystynyt lukemaan ja selvitettiin erinomaisen ammattilaisen etätuella kaikki sähköt ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Lopulta auto Audihuoltoon josta sitten pian soitto että korkeapainepumppu paskana ja koko systeemi uusiksi. Osat pelkästään liki 10000€.
Tästä tieto auton myyjälle, joka tietysti "tiesi" että pumppu rikkoontuu ainoastaan bensan vaikutuksesta ja ainoastaan heti bensan jouduttua systeemiin, ei jälkikäteen. Fakta on, että tankissa ei ollut bensaa, ellei myyjän tankkaamana, mutta tämähän olisi myyjänkin logiikalla rikkonut jo auton kun he sen ajoivat usean sada kilometrin matkan minulle. Nyt melkoinen vääntö asiasta. Kuluttajasuoja on tietysti puolellani ja kykenen kilomterien ja kuitin perusteella todistamaan että tankkasin autoa kerran ja dieseliä. Olen pyytänyt Audihuoltoa ottamaan tankista näytteen, ja lisäksi kaivan kaiken tiedon mitä saan siitä, että pumppu voi hajota ilman bensan vaikutustakin. Tässä suurena apuna tämä palsta.
Taistelu on vasta alkanut ja toivon että myyjäliike nielee kiukkunsa ja toteaa vastuunsa. Omat jauhot on puhtaat joten sikäli ei huoleta. Myyjäliike varmasti haluaa korjata auton itse koska heillä on mahdollisuus vaikuttaa korjauksen hintaan, minulle tärkeää on saada korjaus jossa on merkkihuolloin työn takuuta vastaava takuu, jotta saan mielenrauhan asiassa. Hätiköiden tehty halpiskorjaus olisi vain tikittävä aikapommi, joka luultavasti räjähtäisi kun auto on ollu tmulla jo yli 6kk. Siihen en voi suostua.
Olisiko tässä mitään saumoja hoidella asiaa myös maahantuojan kanssa. Autolla ajettu kuitenkin vasta 175000km ja eihän tuo nyt ole hyväksyttävää että yli kymppitonnin korjaus on tuon ikäisessä autossa edessä.
Kaikki valistuneet ohjeet siitä, miten toimia otetaan vastaan.
Auto toimi sen pari viikko kun ehti mulla olla aivan täydellisesti. Ajoin mm n 200km matkan 5,3 keskikulutuksella eikä mitään pienintäkään ennakko-oiretta. Ehdin tankata itse kerran, ja kuitilla todistettavissa että dieseliä. Yksi aamu tein lähtöä ja käynnistin auton kääntääkseni sen takapaksin lastausta varten. kännettyäni sammutin ja lastasin tavarat konttiin. Sen jälkeen ei enää käynnistynyt. Ei edes luvannut. Starttailin pari kertaa akun jo aia tyhjäksi, latasin välillä ja samalla tutkin kaiken ulkopuolisesti eli pumppu pyöri, sulakkeet ehjät, pa-letku irti ja polttoainetta tuli jne. epäilin että tankissa olisi ollut liikkeen jäljiltä jopa kesälaatua ja kun oli pakkasyö, että olisi polttoaine jähmettynyt. Odottelin että päivä lämpenee mutta oli kolea päivä enkä saanut asiasta varmuutta. Yöksi sain veljen avulla auton talliin lämpimään ja aamulla totesin että ei vaan lähde. Vikakoodeja ei pystynyt lukemaan ja selvitettiin erinomaisen ammattilaisen etätuella kaikki sähköt ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Lopulta auto Audihuoltoon josta sitten pian soitto että korkeapainepumppu paskana ja koko systeemi uusiksi. Osat pelkästään liki 10000€.
Tästä tieto auton myyjälle, joka tietysti "tiesi" että pumppu rikkoontuu ainoastaan bensan vaikutuksesta ja ainoastaan heti bensan jouduttua systeemiin, ei jälkikäteen. Fakta on, että tankissa ei ollut bensaa, ellei myyjän tankkaamana, mutta tämähän olisi myyjänkin logiikalla rikkonut jo auton kun he sen ajoivat usean sada kilometrin matkan minulle. Nyt melkoinen vääntö asiasta. Kuluttajasuoja on tietysti puolellani ja kykenen kilomterien ja kuitin perusteella todistamaan että tankkasin autoa kerran ja dieseliä. Olen pyytänyt Audihuoltoa ottamaan tankista näytteen, ja lisäksi kaivan kaiken tiedon mitä saan siitä, että pumppu voi hajota ilman bensan vaikutustakin. Tässä suurena apuna tämä palsta.
Taistelu on vasta alkanut ja toivon että myyjäliike nielee kiukkunsa ja toteaa vastuunsa. Omat jauhot on puhtaat joten sikäli ei huoleta. Myyjäliike varmasti haluaa korjata auton itse koska heillä on mahdollisuus vaikuttaa korjauksen hintaan, minulle tärkeää on saada korjaus jossa on merkkihuolloin työn takuuta vastaava takuu, jotta saan mielenrauhan asiassa. Hätiköiden tehty halpiskorjaus olisi vain tikittävä aikapommi, joka luultavasti räjähtäisi kun auto on ollu tmulla jo yli 6kk. Siihen en voi suostua.
Olisiko tässä mitään saumoja hoidella asiaa myös maahantuojan kanssa. Autolla ajettu kuitenkin vasta 175000km ja eihän tuo nyt ole hyväksyttävää että yli kymppitonnin korjaus on tuon ikäisessä autossa edessä.
Kaikki valistuneet ohjeet siitä, miten toimia otetaan vastaan.
Comment