Mulla olisi kohta tuommoisen mun profiilin mukaisen auton mittarissa 300tkm täynnä ja tässä kiinnostaisi tietää, et mitä kaikkea huoltoon kuuluu? Onko joku isompi savotta tiedossa? Nokka- ja kansiremppa on tehty tuossa 260tkm kohdalla ja mun mielestä hihnajumpallakaan ei ole mikään hoppu. Kaiken ilmeisesti pystyy itse tekemään eikä tarvitse käyttää kalliissa liikkeen huollossa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
300tkm huolto? ( 02 A6 Avant Quattro 2.5 TDI aut. )
Collapse
X
-
Ei se 300 Mm ole mikään erityinen huollon paikka. Normaalien huoltokohteiden lisäksi odotettavissa jossain kohtaa alustan puslajumppaa, letkujen ja muiden kumiosien uusintaa, sekä muita kuluvien osien vaihtamista. Lootan öljyt kannattanee vaihtaa siinä ~100 tkm välen, mutta jos ei ole ikinä tuohon mennessä vaihdettu, ei kai kannata aloittaa nyt. Vaihtaa liemet vasta, kun laatikon joutuu pudottamaan muutenkin. Ilmeisesti siinä kerjää verta nenästään, kun alkaa noin vanhojen sekaan uutta kaatamaan..
Comment
-
Suomessa nuo kelit vaihtelee enemmän, eli on pakkasta ja on lämmintä.
Se Kondensoituminen ja myös jäykillä öljyillä ajelu varmasti on osasyynä öljyn ominaisuuksien heikkenemiseen.
Toisaalta joillain ajetaan taas vaihtamatta mitään maailman tappiin ja toisilla taas ei millään.
Comment
-
Kuuluuko tuo laatikonöljynvaihto mihinkään perushuoltojen ohjelmaan? Mulla on tuo auto huollettu säännöllisesti liikkeissä, eli kaikki huollot pitäisi olla tehtynä mutta tehdäänkö laatikonöljyjen vaihtoa missään vaiheessa? Entäs perien öljyn vaihto? Kuuluko ohjelmaan vai onko miten usein tarvetta vaihtaa? Menisi vaan nekin siinä samalla kun auto on nosturilla :)
Comment
-
Valmistaja väittää laatikon öljytäytön olevan ns. elinikäinen, ei siis tarvitse vaihtaa. Tästä seuraa, ettei kuulu huolto-ohjelmaankaan. Muista voimansiirron litkuista en tiedä. Epäilisin, ettei nekään kuulu huollon piiriin.
Kun rupeat vaihtamaan peräöljyä, varaudu uusilla tulpilla ja niiden tiivisteillä. Vanhat ovat todennäköisesti kasvaneet kiinni murikkaan, eivätkä irtoa ehjänä.
Comment
-
Mä kylläkin tuossa yksi päivä tsekkailin huoltokirjan tarkemmin läpi. On asiallisesti tehty jokainen huolto luovutushuollosta lähtien liikkeissä ja ohjelmaan kuuluu Haldexin öljyn vaihto, perien öljyn vaihto ja laatikon öljyn vaihto mitkä ainakin kirjan mukaan on tehty aina kun tarvittava kilometrimäärä on tullut täyteen.
Ainoa mikä miinus on tässä kaikessa että on ollut LL huoltona... Meinasinkin lopettaa tuon LL meiningin ja alkaa itse vaihtamaan öljyt 10tkm välein. Siitä herääkin kysymys: Aiheuttaako tuo öljyn vaihtojen muuttaminen tiheämmäksi ja tod. näk. öljylaadun vaihtaminen mitään radikaalia toimenpidettä/oiretta aluksi?
Aikani foorumia selatessani tulin siihen tulokseen että Teboilin Diamond diisseli olis oiva vaihtoehto?
Comment
-
Vieras
Comment