Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5tdi V6 Lastutuksesta

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 2.5tdi V6 Lastutuksesta

Täytyy nyt viedä tuo A6:nen lastutettaksi jonnekkin. Mikä olisi hyvä paja tekemään tuon operaation? Onko eri valmistajien lastuissa merkittäviä eroa luotettavuudessa, kulutuksessa ja käyttömukavuudessa?

Auto on A6 quattro -98 2.5tdi V6 (AFB) 110kw ja 6-vaihteinen manuaali eli laatikko ei aiheuta ongelmia lastutettaessa.

Heränneen kiivaan keskustelun saattelemana ajattelin nyt viedä audin powerflash Oy:hyn :). Tulee Karalan ohjelma ~190hv/380Nm.

Comment

Minä ajattelin käyttää Digituningilla, kunhan (jos) hallitus myöntää leikkauksen sisustuskuluista...

Comment

V6TDi lastusta

Mulla oli A6 2,5V6Tdi 110kW vuosimallia 2001, jonka käytin lastutettavana Jyväskylässä Turbotecillä, mestari Karalalla. Ajattelin että jotakuta saattaisi kiinnostaa nähdä dokumenttia ko.operaatiosta, ja skannasin dynokäppyrän, josta näkyy tilanne ennen ja jälkeen lastutuksen. Chippaus siis onnistui, ja täytyy sanoa että myös tuntui. Ajaminen muuttui todellakin lystikkääksi.

Uskallan melkein väittää että tuo silloinen A6 kulki lastutettuna ripeämmin kuin nykyinen autoni, vakiokoneinen A4 V6TDi 132kW. Tosin, kuten näette, onhan tuossa lastutetussa A6 110kW:ssa pohjalla jykevämmin vääntöä kuin vakio 132kW:ssa. Ja kaipa tuo nelivetokin osansa tehosta ottaa. Käppyrä nähtävissä oheisen linkin takana. Autoon oli juuri ennen chippausta vaihdettu uusi MAF ja EGR lyöty tukkoon:

http://www.saunalahti.fi/~jkosun/fileet/A6_dyno.JPG

Nyt jos jollakulla olisi vastaavaa dokumenttia 132kW version lastutuksen jäljiltä, olisin todella kiitollinen. Olen nimittäin viemässä rassia vastaavaan operaatioon lähiaikoina.

Comment

Nyt on Audi käynyt mutkan Powerflash:illa Oulussa. Tehoa ei mitattu, mutta se 190hv/390Nm pitäis tuolla Karalan ohjelmalla irrota. Eron todellakin huomaa, vetoja tuli reilusti lisää ja autosta tuli mukava ajettava! Vakkarin asennuskin hoitui näppärästi samalla pajareissulla ; )

Comment

Working...
          X