otsikon kone sijaitsee A6:n konetilassa. Auto käynnistyy hienosti oli pakkasta sitten -25 tai hellettä, kunhan ei lämmitä eberillä. Nyt näillä yli -20 pakkasilla (ja pienimmilläkin pakkasilla, vaikeinta kuitenkin mitä kylmempi ulkoilma) ei suostu käynnistymään 1/2 tunnin eberi lämmityksen jälkeen, tai käynnistyy mutta startti on toodella pitkä. Käy alkuunsa parilla-kolmella pytyllä ja siitä sitten jossain vaiheessa heräilee n.30s rynkyttämisen jälkeen. Kun nyppää lämpöanturin liittimen auki, tärähtää heti tulille niinkuin kuuluukin. Yleensäkin auto käynnistyy ongelmitta muuten, toimii kaikin puolin jne. Viime talvena toimi lämmityksen kanssa ja ilman ongelmitta. Murheet alkoi alkutalvesta, heti kun "lämmityskausi" alkoi.
Ajoitus on tarkistettu VCDS:llä. Ei vikakoodeja, lämpöanturi arvot VCDS:llä seurattuna normaaleja jne.. Nokat on vaihdettu n.20tkm sitten, suodatin tuore, pumppukaan ei hirveän vanha ole. Ilmaa ei saa, lisätty suurteho siirtopumppu ja kunnon suodattimen jalka sekä polttoainelinjat. Eberille tehty oma linja tankilta asti. Hehkuista nyt ei varmasti ole kyse, kun kelissä -25 käynnistyy ilman lämmitystä. Voisiko joku käynnistys syöttömäärä olla liian vähäinen kun moottori lämmin, mutta löpö kylmää ja ilma kylmää? Voiko hehku aikaa lisätä? Noita kahta lämpöanturi lukema ennen käynnistystä ilmeisesti säätää? VCDS:n rekisteröity versio on käytössä, joten jos on mahdollista noita kahta asetusta muuttaa, niin neuvot ovat tervetulleita, tai mikäli on muita ideoita... Ja en haluaisi alkaa rakentelemaan mitään nappi-lämpöanturi viritelmiä...
Ajoitus on tarkistettu VCDS:llä. Ei vikakoodeja, lämpöanturi arvot VCDS:llä seurattuna normaaleja jne.. Nokat on vaihdettu n.20tkm sitten, suodatin tuore, pumppukaan ei hirveän vanha ole. Ilmaa ei saa, lisätty suurteho siirtopumppu ja kunnon suodattimen jalka sekä polttoainelinjat. Eberille tehty oma linja tankilta asti. Hehkuista nyt ei varmasti ole kyse, kun kelissä -25 käynnistyy ilman lämmitystä. Voisiko joku käynnistys syöttömäärä olla liian vähäinen kun moottori lämmin, mutta löpö kylmää ja ilma kylmää? Voiko hehku aikaa lisätä? Noita kahta lämpöanturi lukema ennen käynnistystä ilmeisesti säätää? VCDS:n rekisteröity versio on käytössä, joten jos on mahdollista noita kahta asetusta muuttaa, niin neuvot ovat tervetulleita, tai mikäli on muita ideoita... Ja en haluaisi alkaa rakentelemaan mitään nappi-lämpöanturi viritelmiä...
Comment