Sami tulikin illalla jo mieleen, että täytyy sieltä kysellä, mutta katsellaan nyt jos ongelma tulee uudelleen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 3.0 TDI hehkuvalo vilkkuu?
Collapse
X
-
Niin se meikäläiselläkin viime sunnuntaina käynnistyksn jälkeen alkoi hehkuvalo vilkkua ja vedot oli kateissa.
En uskaltanu sammuttaa koska oli matkaa kotiin noin 50km. Pihassa sitten sammutin ja käynnistin uudelleen, ei vilkkunu enää valo ja vedot tallella. Käsitesteri näytti jotain epämääräistä turboon liittyvää koodia, ei ollu VCDSää silloin käsillä. Täytyy huomenna lukaista vielä sillä mutta ilmeisesti ei mitään hirveen vakavaa. Vielä ainakaan.
Comment
-
A6 4f hehku vilkkuu ja kierrokset humpaa
3.0TDI ASB hehkun merkkivalo vilkkuu ja kierrokset seilaa. Myös tehot ovat kadoksissa. Mistä alkaisi vikaa hakea? Ohjekirja sanoo, että vika moottorinohjauksessa. Muita valoja ei pala ja sammutus/käynnistys ei vaikuta asiaan. Käyntiin lähtee kuitenkin hyvin.
Comment
-
No sehän on selviö, että vikakoodit lukuun. En vain omista sellaista aparaattia ja vika iski sunnuntai iltana. Lisäksi vielä yövuorot edessä, niin koodin lukuun saa aikaisintaan tiistaina. Kysymyksellä ajattelin, että jos jollain on vastaavaa ollut ja syy löytynyt. Saisi vähän mielenrauhaa ja budjettia mitä mahtaa korjaus kustantaa.
Comment
-
Voi olla mitä tahansa viallisesta pumpun hihnasta ahtovuotoon tai anturivikaan, joten ihan turha arvailla. Yleisesti vikatilan merkki. Selviää vain koodit lukemalla.
Päästöihin vaikuttavat viat sytyttävät yleensä moottorivalon, joten ei ole kysymys esim. läpistä tai egr:stä.
Comment
-
Mikähän mahtaa 3.0tdi CAPAa vaivata, kun moottorin vikavalo palaa ja hehkun valo vilkkuu...
koneen puolelle antaa viaksi P1592/005522 - Altitude Sensor signal / charge air Pressure Sensor: Implausible ratio
Sensori vaihdettu uuteen, kun vanha oli ottanut damagea. Vikakoodit nollaamalla tuo jää, vaikka autoa ei edes käynnistä.
olisiko johdoissa jotain häikkää?
Comment
-
-
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Klapi Näytä viestiValitti imuläpästä ja hiukkassuodatinta.
Ajelin pari viikkoa yo. vikakoodi päällä ja alko DPF valo herjaamaan. Epäilen että poltto ei toimi oikein vikakoodien ollessa päällä, en oo kuitenkaan ihan varma. Kaikki taas ok kun tanko vaihdettu, viat nollattu ja lämpimäksi ajoa moottoritiellä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Dextermann Näytä viestiAhtopaine näyttää 114kpa ja altitude 99kpa
Vähän kun imaisee anturista, niin lukema kyllä tippuu alle satasen.
onko vaikutusta, jos kokeilee eri baarin anturilla. Auto on ohjelmoitu.
Onko vaikutusta, kun auton akku oli reippaan viikon irti? Luin että akku irroitettuna auto "resetoi" osan tiedoista, ja joutuu ajamaan, jotta arvot palaa kohdilleen...
Comment
-
Voiko olla että boksin ohjelmassa on eri anturin korjauskertoimet kuin mitä sulla on nyt paikoillaan? Eli sulla on orkkis MAP, vaikka boksille on kerrottu jotain muuta. Näkikö siitä "damagea ottaneesta" anturista varaosanumeroa tms? Epätodennäköistä että joku johto tai liitinvika tekisi jatkuvaa noin 14% virhettä..
Comment
-
Niinpä. Auto tuli ostettua vaurioituneena ja en siis ole päässyt sillä vielä ajelemaan muuta kuin tallista sisään/ulos/sisään.
ja tuo anturi siis oli ainoastaan ottanut osumaa mikä vaikuttaisi koneen hyvinvointiin.
Osanumeron sai selville ja samanlainen tuli tilalle: 038 906 051 C
Comment
-
Nyt näyttää vikakoodia P040300 - Exhaust gas recirculation - static.
tuota on välillä näyttänyt, mutta nyt pysyy jatkuvasti päällä.
Auttaako asiaan egr:n pois ohjelmointi, vai pitääkö sieltä jotain palikkaa vaihtaa?
dpf tyhjätty ja imusarjan läpät on ohjelmoitu pois mutta vissiin tuo egr jäänyt entisen omistajan mukaan.
Comment
-
Lisätään nyt tänne että ahtopaineeseen viittaava vika on selvitetty.
Koitin toisella käytetyllä anturilla, mutta samoja arvoja näytti. Juuri ennen johtosarjan aukaisemista päätin vielä kerran tilata uuden ahtopaine anturin(Delphi) samalla osanumerolla ja kappas, vika katosi!
Egr tuli otettua käteen ja putsattua läpikotaisin. Servo oli täysin jumissa. Katosi sekin vika siinä.
Comment
Comment