En mielellään ota EGR pois käytöstä. Huomenna varmaan puran kaasuläppä kontrollerin ja putsaan reiät josta EGR letku lähtee. Mahtaako olla mitään apua en osaa sanoa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 3.0 TDI hehkuvalo vilkkuu?
Collapse
X
-
Audi A6 3.0TDI 4F Hehku vilkkuu ja limp mode
Moi,
Tollanen 2006 vuoden farkku Audi A6 (aj. 256tkm) on välillä heittänyt käynnistyksen yhteydessä moottorin vikavalo jonka sitten olen kuitannut aina pois nollaamalla.
Nyt kuitenkin tuli samalle vikakoodille pending fault ja hehku rupesi vilkkumaan ja tehot katosi.
Vikakoodia olen lukenut ja antaa vikakoodiksi:
P0001 - Powertrain - Fuel and Air Metering -ISO/SAE Controlled
Fuel Volume Regulator Control Circuit/Open
Tuo sama vikakoodi on aikasemminkin tullut vain tuon moottorin vikavalon kanssa, mutta nyt tosiaan auto sitten meni limp modeen ja hehku jäi vilkkumaan.
huolto olisi varattuna maanantaiksi ja sieltä epäilivät jotain sähkövikaa, mutta ajattelin että olisiko täällä jollain jotain neuvoja antaa mitä voisin katsoa vielä ensin ennenku vien huollon pöydälle Visan ja Masterin :D
Edit.
Ilmeisesti polttoainepumpun johdot oli menneet poikki liittimen kohdalta.
Comment
-
Audi 3.0 TDI V6 -07 DPF-valo syttyy ja hehkuvalo vilkkuu
Tereve!
Olisko jollaki kertoa tuosta että mikä on vikana. 300km sitten on suodatin poltettu puhtaaksi ja hehkutulpat vaihdettu samojen oireiden jälkeen. Uusi akkukin samalla laitettu. Ja vikavalo välillä vain käy päällä eli ei ole kokoaikaa. Mitäs tuolle pitäs tehdä?
Comment
-
Juuri kävin korjaamolla luettamassa vikakoodit ja seuraavaa tuli:
"Hiukkassuodatin tukossa, katkonainen."
Ihmettelen vain kun 300km sitten poltto tehty ja todettu 3g hiukkasia suodattimessa.
Voikohan tuo olla joku johdinliitos tai anturivika kun vika on kuitenkin katkonainen? Ja semmoinen pikkuhuomio, kun polttoa tehtiin niin seurasin paine-eron mittaustulosta niin se heitteli hieman. Tyyliin niin, että tulos oli tasainen 30 mitälieyksikköä ja vilahti muutaman millisekunnin ajaksi ihan eriin arvoon, esim 13 ja palasi takaisin siihen "oikeaan" tasaisempaan arvoonsa. Voisiko anturi olla siis paskana? Mitä semmoinen maksais vaihattaa?
Comment
-
Vieras
Täällä myös BMK on hiljaa vaikka kaikki pimeänä.
Ettei nyt vaan olisi ollut jotain muutakin koodia mukana, joka on nollaantunut samalla?
Comment
-
Hehkuhan oli loppupeleissä ehyt, mittasin ennenkuin rupesin vaihtamaan ja sehän näytti alta ohmia.
Reilusti kontaktiputsaria ja teräsvillalla hinkkausta ja vielä mennään ilman piipitystä ja vilkkuvia valoja eikä koodejakaan ole tullut sen koommin :)
Ps. Ajelen seuraavan kerran ohi 30.9 joskus päiväsaikaan, tarjoon bisset jossain jos kiinnostaa, viimekerralla oli vain hoppu kotiin :)
Comment
-
Sittenhän siinä pääsi helpolla. Vähän se hehkuvalon vilkkuminen jäi hämäämään, kun ei nuo yleensä hehkuista vilkuttele. Hehkuvian aikaleima ja vilkkumisen alkaminen osui muistaakseni yhteen, niin eikai se oikein toisaalta muustakaan voinut vilkutella?
Laitapa viestiä sitten 30.9. :)
Comment
-
Löytyskö täältä apua, kun hakukaan ei tuottanut tulosta. Tuo tiedoissakin mainittu bi-tdi alkoi vilkutella hehkun merkkivaloa ja meni limp modeen. VCDS antaa ainoastaan tällaisen vikakoodin, eikä suostunut poistumaankaan.
1 Fault Found:
4817 - Leak in Air Intake System
P2279 00 [101] - -
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Päältä päin pikaisesti katsottuna ilmaputket näytti olevan paikallaan, eikä mitään vinkumista tai ylimääräistä ääntä mielestäni kuulu.
Comment
-
Kannattaa varmistaa jotta ei varmasti vuoda. Mielellään paineistamalla tai sitten suihkimalla bräkleeniä tms liitoksiin kun auto käynnissä.
Jos on tiivis niin lähtisin katsomaan onko imusarjan läpät paikallaan ja ehjät.
Jos taas auto pyörii muuten hassusti tyhjäkäyntiä, niin luultavasti pcv (huohotin venttiili) on viallinen.
Comment
-
RossTech: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18711/P2279/
Eli kuten Pykiz tuossa yllä kirjoitti.
Comment
-
Joo, kyllä Ross tech:n sivuja tuli jo tutkittua, mutta kun en ole mikään ammattilainen näiden autojen kanssa, niin sillä kyselen apuja myös itse ongelman korjaukseen.
Sen verran lisätietoa, että nyt äsken auto kulki normaalisti, eli ei ollut enää limp modessa eikä hehkunvalo vilkkunut. Moottorin häiriövalo palaa edelleen eikä tuo vikakoodi suostu kuittaantumaan pois.
Edit: aamulla lähtiessä moottorin häiriövalo paloi edelleen, mutta auto kulki normaalisti kun ajoin parin kilometrin matkan pojan päiväkodille. Päiväkodilta lähtiessä sammui sitten myös tuo moottorin häiriövalo eikä syttynyt uudelleen n. 20 km:n työmatkalla. Olisiko ongelma kuitenkin voinut johtua jostakin jäätymiseen liittyvästä...
Comment
-
Siilinjärvellä on kerhotoverin paja, häneltä voit tarvittessa kysellä apuja:
http://www.str-solutions.fi/
Comment
Comment