Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI V6 AFB savutus ja ratkaisu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Ei tää mylly anna periksi helpolla, ei ole koskaan vielä näin sitkeästi korjattavaa ollut. Menee haasteen puolelle vahvasti.
    Joo jos joku osais tulkita annoksia niin olisi mielenkiintoista tietää miten ne menee.
    Eikös pytyt ole oikea kansi edestä alkaen 123 ja sitten vasuri 456 ?

    Suunnilleen tuo resepti oli mielessä, puolitankkia oli vanha joten ei ollut idea kuinka ja minne se tyhjätä joten lorotin täyteen uutta Nesteen kamaa.

    Comment


      #62
      Nuissahan ei näy 2 pytyn tuloksia ollenkaan.

      Comment


        #63
        Joo ei näyt ja kolmonenkin taitaa oikeasti tarkoittaa kakkosta, koska anturisuutin on taas kolmonen joka mittaa sitten neulan liikkeen. Vahva epäillyt kyllä viittaa siihen et pari suutinta olis ehtoon puolella, laskee läpi enempi ja muilla koitetaan kompensoida aihetta. Vahva ehkä. :)

        Comment


        • #64
          Tjooh, puoli tankkia huristettua. Vääntöä ja tehoa on palautunut kivasti. Painaa kutakuinkin normaalisti lapikka lattiassa.
          Alavääntö ei täydellinen ja sitten ravistaa/jurnuttaa isolla vaihteella mutta kun kepittää tiptronicilla pykälän alas niin ok.
          Tyhjäkäyntisavutusta edelleen. Kait ne suuttimet pitäs irrottaa mutta nyt jää kyllä rojekti odottamaan (taas)

          Comment


            #65
            Täälä jatkuu savutus vieläkin, vaihdettiin "vähemmän" ajettu ahdin tilalle, ei huomattavaa välystä, mutta oli kuitenkin.

            Samalla kurkkasin kampikammion huohotuksen suodattimen, sieltä löyty uudenmallinen suodatin, ja huohottaa ainakin letkusta "normaalisti" mitä se sitten ikinä onkaan. Tyhjäkäynnillä käryyttää pienesti, reippaammin ajaessa tietysti reippaammin.

            Video, mistä näkee vähän paremmin -> http://hlehto.kuvat.fi/kuvat/Randoms...oke....mp4.mov

            Kai se tarvii nyt sitten vanha ahdin viedä huoltoon, käyttäähän ne kesäloma rahat näinkin :D

            Joku kysyi vuosimallia niin auto on 2.5 V6 TDI 4Motion passat, 2001 ja ABT:n tehdas lastu. Mittarissa 190tkm ja aukoton huoltokirja tähän päivään asti. Syöttöpumppu uusittu ~140tkm kohdilla, samalla kansityöt, alakertaan kaikki uutta ml. koneistukset jne. En tiedä miksi, sitä ei kuiteissa lue.

            Comment


              #66
              Aika siniseltähän tuo savu näyttää (minun silmiini).
              Aika paljon on noin vähän ajetuksi autoksi jouduttu laittamaan... Suomi-auto oikeilla leimoilla (?) tai muu oikeilla leimoilla.
              Yleensä noiden syöttöpumput on hajonneet aika tarkasti siinä 200-250 tkm kohdilla.

              Comment


                #67
                "Ennakoivaa huoltoa" oli kuulemma kyseinen örumin mekaanikko autoonsa harrastanut, työntekijä alennuksilla. Koneistukset hoitanut Vuoksen moottorikoneistamo, kaikki uutta. Kuitin loppusummakin on aika miehekäs.
                Tuotu Saksasta 2008, laakkosella laitettu heti nokat maahantuoneen yrityksen toimesta.

                Uskon että kilometrit pitää paikkansa, ja yleiskunnoltaan en usko ruuvatuksi.
                Huoltokirjat kuitenkin löytyy Saksan, että Suomen ajalta.

                Voihan se olla, että se tilalle vaihdettu ahdin on ihan yhtä paska.
                Ja savutus tapahtuu rankemmissa kiihdytyksissä. MAF:ilta nappasin johdon pois, ja mielestäni paikallaan polkiessa ei pöllyttänyt. En tiedä miten muilla ajo luonnistuu ilman maffia, mutta oma ei ainakaan kulkenut minnekään, ja ahtoja keräsi todella hitaasti, ja esim D:lle vaihtaessa vaihde meni aika pamahtaen päälle.

                Comment


                  #68
                  Ellei MAF ole mukana pelissä on vaihteisto vikatilassa joten pelkkä kolmonen käytössä eteenpäin.

                  Comment


                    #69
                    Jos sen saa katsastuksesta läpi niin ajoa vaan.
                    Edelleen (jos sallitaan) kilometrit ja tehdyt remontit vähän mietityttää.
                    Voihan olla, että on ollut huono-onninen auto kovassa käytössä heti aluksi, autolla on 13 vuotta ikää jolloin keskim. ajo olisi 14 tkm/vuosi.
                    Kuskin kangaspenkit alkaa hajoamaan reunastaan jossain 200-250 tkm tienoilla.
                    Sinänsä ihan sama paljonko autolla on ajettu, jos se kulkee.

                    Nokkiahan näistä meni aika nopeasti kovassa ajossa (=autobahn) tai voi tietysti olla, että originaaliahdin on hajonnut sisään ja tehnyt tuhojaan, minkä takia tehty koko remontti. Menee kyllä vahvasti jo spekuloinnin puolelle.

                    Comment


                    • #70
                      Jatketaan nyt tähän samaan.. Eli A4 2.0Tdi -06 BPW alkoi reilu viikko sitten savuttaan vaaleaa savua aika reilusti. Savutuksen huomaa varsinkin kun pysähtyy esim. liikennevaloihin. Autosta tyhjättiin viimeviikolla DPF ja EGR otettiin myös ohjelmalla pois käytöstä. DPF irroituksen yhteydessä korjaaja koitti selvitellä myös savutuksen syytä. Öljyä oli turbossa jolla ajettu n. 20tkm ja turbo kävi myyjällä tarkastatuksessa, oli kuulemma ehjä. Korjaaja meinas et kone on väljä tai männänrenkaat jumissa ja siksi savuttaa? Viikonlopun googletellu ja itse tullut siihen tulokseen että huohotinventtiili olis rikki/tukossa. Tänään otin öljytikun pois ajon jälkeen auton ollessa tyhjäkäynnillä ja öljytikun reijästä tuprutteli samaa vaaleaa savua. Merkkiliikkeestä kerrottiin et uus huohotinventtiili maksaa 290€. Ei kuulemma saa erikseen vaan pitää ostaa koko "moottorin päällä oleva musta kansi missä venttiili on kiinni". Kysymys kuuluu et onko näin ja mikä tuon osan/kannen nimi on?



                      Linkissä kuva BPW koneesta missä näkyy tuo "kansi/osa".
                      http://aijaa.com/6usZDn



                      Nimim. Peukalo keskellä kämmentä

                      Comment


                        #71
                        Tuollaisella numerolla pitäis olla tuo venttiilikoppa 038103469AE. Esim. tuolta saa n.165€ posteineen tuon osan.

                        Comment


                        • #72
                          Alkuperäinen kirjoittaja KimmoL Näytä viesti
                          Tuollaisella numerolla pitäis olla tuo venttiilikoppa 038103469AE. Esim. tuolta saa n.165€ posteineen tuon osan.
                          Mahtavaa! Kiitos vastauksesta. Huomenna tarkoitus aukaista tuo koppa ja katsoa jos vika löytyy sieltä.

                          Comment


                          • #73
                            Kysytään nyt vielä et onko tuo linkissä oleva koppa sopiva kun siinä sanotaan et: vain 1.9Tdi moottoreihin. Ja varmaan pitää hommata uus tiiviste kun tuo kerran aukaistaan

                            Comment


                            • #74
                              Tänään putsattiin jarrut ja samalla korjaaja oli testannu huohotusta paineilmalla ja hänen mielestä siinä ei ole vikaa kun kuulemma ilma kiersi jokapaikasta mistä kokeili. Itse olen edelleen sitä mieltä että vika on huohotinventtiilissä. Kävin just hakemassa auton ja ajoin pienen lenkin, edelleen savuttaa vaaleaa savua voimakkaasti etenkin pysähdyksissä tyhjäkäynnilla ja ajaessa matalilla kierroksilla? Kotona pihassa kokeilin taas tyhjäkäynnillä ottaa öljytikun pois niin kuului selvä suhahdus, pientä savua alkoi tuleen tikun reijästä ja savutus pakoputkesta loppui. Öljytikun kun laittoi takaisin niin alkoi taas savuttaan pakoputkesta. Öljykorkin otin kans irti tyhjäkäynnillä ja sieltä myös selvä suhahdus ja korkki pomppii kun sen asettaa öljykorkinreijän päälle..?

                              Miltä nämä oireet teistä kuulostaa?

                              Comment


                                #75
                                Tuntuuko öljytikun reiässä sormella kokeillen siis painetta vai onko kyse siitä, että jostain pääsee vettä johonkin eli olisi vesihöyryä(?).

                                Jos öljytikun reiässä on painetta, niin voisi kokeilla ajaa pari päivää tikku huulilla tai jos siinä on O-rengas, niin ottaa sen O-renkaan pois, että paine pääsee pois ja tarkkailee tilannetta.

                                Comment


                                • #76
                                  Pitää huomenna töiden jälkeen käydä kokeilemassa. Palataan sit asiaan.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kyllä tuntuu painetta öljytikureijästä ja varsinkin öljykorkin aukosta. Otin pienen videopätkän, taitaa olla äänen perusteella vika jossain muualla kuin huohottimessa??

                                    https://youtu.be/dridPAf9LEY

                                    Comment


                                      #78
                                      Näyttäähän tuolla painetta olevan.
                                      Paine varmaan poistuu kun öljytikusta ottaa O-renkaan pois.
                                      Mikä tuon moottorin tyyppimerkintä on, 3 merkkiä.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Moottorin tyyppi on BPW

                                        Comment


                                          #80
                                          Ongelma taitaa olla venttiilikopan kannessa, josta lähtee huohotusputki eteenpäin. Vaikuttaa tyyppivialta. Kenties
                                          http://www.partsbase.org/audi/audi-a...er-head-cover/

                                          Comment


                                          • #81
                                            Laitetaan nyt vielä yks video missä kuvattu savutusta. Videossa aluksi öljytikku irti ja sit paikallaan. https://youtu.be/rFPIFTd9deY Kokeilin myöhemmin sormella tulpata tuon huohottimen ja aina kun sormen otti pois niin kuului suhahdus kun pääsi puhaltamaan ilmaa ulos? Eli voiko huohotin olla epäkunnossa vaikka se puhaltaisikin ilmaa ulos? Huomasin myös että jostain moottoritilasta kuuluu suhinaa kun kone käynnissä, ihan kuin jostain vuotaisi ilmaa.
                                            Viimeksi muokannut Leponex; 5.12.2015, 06:01. Perustelu: Täydennystä

                                            Comment


                                              #82
                                              Siis tuleeko siitä kopasta tulevasta letkulähdöstä painetta kun pitää sormea tukkona? Silloinhan tukos olisi jossain palasessa tai letkussa siitä eteenpäin.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Kyllä. Ja siitä lähtevä lyhyt letku on aika öljyinen kun sormella kokeillut. Ilmanputsarin suodatin ei kuitenkaan oo öljyssä. Voiko jonku alipaineletkun tms. vuotaminen aiheuttaa painetta koneen sisälle. Ajattelin vain tuota suhinaa mikä kuuluu koneen ollessa käynnissä.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Suhinasta en osaa mitään sanoa, mutta tuossa partsbasen kuvassa osa 32, joka on kuvassa 103-85 osa3 on huohotusletku, jonka päässä on lämmitettävä liitoskappale 12. Tuota kauttahan sen huurun pitäisi poistua. Ehkä tuo reitti on nyt jotenkin tukossa.
                                                  En oikein usko, että alipaineella yritettäisiin pitää ventiilinkansi paineettomana, mielestäni huurut lähtee paineisena pois tuolta kopan sisältä.
                                                  Tutkaile vähän noita partsbasen kuvia, josko niistä syntyisi joku ahaa-elämys.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tilasin uuden venttiilikopan kannen, saas nähdä auttaako. Otin vanhan kannen irti ja kokeilin puhaltaa siihen venttiilin letkulähtöön, ei isoa vastusta ilma meni sisällepäin. Imemällä hitaasti antoi hetken ilmaan ennenkuin "meni tukkoon". Nopealla imulla meni heti tukkoon/kiinni. Onko normaalia ja kertokaa tietämättömälle tuon venttiilin toiminnasta. Onko imusarjassa jotain letkua missä myös venttiili joka liittyy moottorin ilmansaantiin tms.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X