Ongelman lähteenä Audi 100 2.5TDI AAT 1991.
Kilsoja on mittarissa n.380tkm. Autoon on edellisen omistajan toimesta uusittu vuoden sisällä kaikki hehkut, hehkujen hatut, moottorinohjainyksikkö, syöttöpumppu, polttoainesuodatin ja huolloiltaan muutenkin ok.
Hehkut toimii, mutta auton käynti on todella huono. Ei tahdo käynnistyä oikein ollenkaan, hörähtää ja tukehtuu todella herkästi. Kun saa pysymään käynnissä, työntää harmaata kokoajan ja kaasuun vastaavuudessa viivettä.
Ongelma alkoi pikkuhiljaa. Kylmäkäynnistyksissä huomasi että käy hieman huonosti, kunnes ~10sek käynnin jälkeen hörähti vähän ja alkoi käydä normaalisti.
Seuraava oire oli matka-ajossa ohituksen jälkeen kaasua löysätessä ja uudelleen kaasulle palatessa --> Puutui ja alkoi työntää savua älyttömästi. Kun antoi käydä kierrosten joutokäynnillä veto palasi takaisin.
Havaitsin tämän jälkeen että oireen sai päälle myös auton ollessa paikallaan --> Kaasu pohjaan ja kun kierrokset melkein tipahtaneet joutokäynnille, kaasua painaessa ei ota kierroksia ja kauhea savupölly. Jalka pois kaasulta hetkeksi aikaa niin taas ottaa kierroksia.
Lämpötila-antureiden irrotus ei vaikuttanut asiaan. Ilmamäärämittarin piuhan irrotus ei vaikuttanut. EGR:n alipaineletkun irrotus ei vaikuttanut. Puhdistin kaikki tulipellin kupeessa olevat liittimet ja suihkin vähän CRC:tä.
Tämän jälkeen auto oireili entistä enemmän. Aina kun nosti jalan kaasulta, että kulku meni moottorijarrutukselle, kaasulle palatessa kauhea savutus eikä vetoja. Kytkin pohjaan hetkeksi, että kierrokset putoaa joutokäynnille tulee vedot takaisin, silti kaasuun vastaavuudessa normaalista poikkeava viive.
Youtubessa video kun oireen saa päälle auton ollessa paikallaan:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=8TNIHqRVrzY"]http://www.youtube.com/watch?v=8TNIHqRVrzY[/ame]
Ideoita mikä aiheuttaa?? Voisiko olla nelos sylinterin "määräävä" suutin?
Itselle nämä kyseisen merkin tuotteet vielä ihan vieraita.:)
Kilsoja on mittarissa n.380tkm. Autoon on edellisen omistajan toimesta uusittu vuoden sisällä kaikki hehkut, hehkujen hatut, moottorinohjainyksikkö, syöttöpumppu, polttoainesuodatin ja huolloiltaan muutenkin ok.
Hehkut toimii, mutta auton käynti on todella huono. Ei tahdo käynnistyä oikein ollenkaan, hörähtää ja tukehtuu todella herkästi. Kun saa pysymään käynnissä, työntää harmaata kokoajan ja kaasuun vastaavuudessa viivettä.
Ongelma alkoi pikkuhiljaa. Kylmäkäynnistyksissä huomasi että käy hieman huonosti, kunnes ~10sek käynnin jälkeen hörähti vähän ja alkoi käydä normaalisti.
Seuraava oire oli matka-ajossa ohituksen jälkeen kaasua löysätessä ja uudelleen kaasulle palatessa --> Puutui ja alkoi työntää savua älyttömästi. Kun antoi käydä kierrosten joutokäynnillä veto palasi takaisin.
Havaitsin tämän jälkeen että oireen sai päälle myös auton ollessa paikallaan --> Kaasu pohjaan ja kun kierrokset melkein tipahtaneet joutokäynnille, kaasua painaessa ei ota kierroksia ja kauhea savupölly. Jalka pois kaasulta hetkeksi aikaa niin taas ottaa kierroksia.
Lämpötila-antureiden irrotus ei vaikuttanut asiaan. Ilmamäärämittarin piuhan irrotus ei vaikuttanut. EGR:n alipaineletkun irrotus ei vaikuttanut. Puhdistin kaikki tulipellin kupeessa olevat liittimet ja suihkin vähän CRC:tä.
Tämän jälkeen auto oireili entistä enemmän. Aina kun nosti jalan kaasulta, että kulku meni moottorijarrutukselle, kaasulle palatessa kauhea savutus eikä vetoja. Kytkin pohjaan hetkeksi, että kierrokset putoaa joutokäynnille tulee vedot takaisin, silti kaasuun vastaavuudessa normaalista poikkeava viive.
Youtubessa video kun oireen saa päälle auton ollessa paikallaan:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=8TNIHqRVrzY"]http://www.youtube.com/watch?v=8TNIHqRVrzY[/ame]
Ideoita mikä aiheuttaa?? Voisiko olla nelos sylinterin "määräävä" suutin?
Itselle nämä kyseisen merkin tuotteet vielä ihan vieraita.:)
Comment