Mikähän mahtais olla vikana kun yitän egr venttiiliä saada auki ohittamalla sen venttiilin joka ohjaa erg:rrää niin auto sammuu vähän ajan päästä ja selvästi tukehtumalla. Sama homma jos imen erg:rrän alipaine letkua niin auto sammuu. Siksi ohittelin tuota venttiiliä kun se ei tunnu toimivan millään lailla ja egr on kokoajan kiinni. Sammutusläppä ei liiku silloin kun auto sammuu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi a4 1.9 tdiq egr käyttöön
Collapse
X
-
Jos EGR:n alipainekellolle tulee jatkuva alipaine, niin pakokaasun kierrätys on ns. "täysillä", eli tukehtuu hapenpuutteeseen. Tulppaa alipainekellolle menevä letku, niin saat EGR:n pois käytöstä. Jotkut TDI:t heittävät tempusta vikakoodin, jotkut eivät, kokeilemalla selviää helpoiten. Mahdollisesta vikakoodista pääsee eroon ohjelmamuutoksella.
-
Tilanne on nyt se että ostin auton vasta ja käytin heti ensimmäisenä egr venttiilin auki. Se oli puhdas mutta egr venttiilin sulkulaippa oli tukossa eli pakokaasu ei ole virrannut pitkään aikaan imuilmaan. Sitten aloin kokeilla tuota n18 ohitusta että jos se venttiili on rikki ja egr ei pelaa. Olisin vain halunnut kokeilla lämpiäiskö auto paremmin jos egr olisi käytössä. Auto on softattu joskus ja ilmeisesti egr on poistettu käytöstä ohjelmalla tai tuo n18 on rikki.
Comment
-
Sedälläkin on 96kw motti ja sanoi että jo 8km matkalla, joka on 40 ja 60km/h tietä ja on lämmöt normaalissa ja minulla saa motaria ajaa pitkälle toistakymmentä km ennen kuin lämmöt nousee normaaliin. Termostaatti on just vaihdettu alkuperäiseen mutta ei vaikutusta. Vesihehkutkin ovat uudet. Ylävesiletku lämpiää vasta kun lämmöt ovat vag comin mukaan yli 90
Comment
Comment