Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kävin juuri kokeilemassa A5 samalla tekniikalla, quattrona ja manuaalina, meni lähes samanlailla kuin oma. Eli sen suhteen kaikki ok. Tuo polttoaineen kulutus herättää itsessäkin kiinnostuksenaiheen ja samoin kun ohjelmaa kokeiltiin, niin meni vain huonommaksi ( celtic tuning ).. Osaako joku sanoa noiden suuttimien luona olevasta hikoilusta? Onko normaalia näissä, eli vuotaako paluu/ylivuotoputket tms..?
Ei nyt ihan sama kone itsellä (CAPA) mutta mulla meni eilinen reissu alastarolle 4 miestä kyydissä nintendon mukaan 6.2 ja eikä menny edes puolta tankkia kun matkaa kerty suurinpiirtein 400 kilsaa. Niin ja ei oo sen suurempia muutoksia tekniikkassa kuin findieselin ohjelma ja virtaava putkisto
Mittaua käynnissä justiin. Tankkan ensikerran kun valo sytyyy, ja sitten mittaillaan keskikulutus. Lähinnä nyt seka ajoa, eikä mitään rallia. Vcds ei anna vikakoodeja, ahtopyynti samaa luokkaa toteutuneen kanssa, dpf pakkopoltettu ja oil cath 0.23l ja tuhkat jotakin alle 30g. Ainakin vedot on normaalit, nytkun kävi ajamassa samaa tekniikkaa.
Homma ok. Seka ajeluita kehätiellä ja kaupungissa jne.. 380km takana, ja keskikulutus 8.6 aseman mittarista laskettuna. Bensamittari näytti nyt puolen tankin kohdilla tripissä 379.8km
Vuodesta 2009 pidetty kirjaa kulutuksista. Laskettu litrat/ajetut kilometrit. Ei ajotietokonetuloksia. 16" vanteilla 225/55 renkailla kulutus kesäisin 6-7l/100km riippuen matka- vai kaupunkiajoa. Talvella samankokoisilla renkailla 6.5-8.5 vastaavasti. Pelkkää matka-ajoa parhaimmillaan 5.8 l/100km. Keskinopeus 85km/h ja vähän moottoritieajoa
Nyt 18" kesärenkaat 225/45 ja kulutus noussut noin litralla/100km.
Auto vakio 3.0 TDI q vm.2008. DPF paikallaan, ajettu 50tkm to 200tkm
Tankillisella ajelee yleensä 700-850km tankkausvaroitukseen
Mulla pitkäaikainen keskikulutus 6.7/100km ( edellisesltä omistajalta ). Nyt kuitenkin varmistui, ettei vikaa ole. DPF kunnossa ja kulutus ok minun ajollani. Alla 245/35ZR20
Yleisesti näitä kulutuslukemia ilmoittaessa olisi aina hyvä mainita onko tulos laskettu tankkauksista vai ajotietokoneen lukema. Varsinkin jos ajotietokoneen kulutusmittarin näyttämä on tehtaan jäljiltä eikä koskaan sopeutettu VCDS:llä, on sen informaatioarvo hyvin usein mitätön. Nimimerkillä voin itsekin kyllä kehua oman 3.0TDI:n menevän ajotieturin mukaan alle viiden litran kulutukseen helpohkosti kevyessä maantieajossa. Sillä ei vaan ollut juurikaan todellisuuden kanssa tekemistä kun kulutusmittari valehteli yli 10% pienempää kulutusta ennen sopeutusta.
Ja ainakin oman seurannan mukaan se kulutusmittari laskee painotettua keskiarvoa. Tämä osaltaan vaikuttaa siihen, ettei kulutusmittarin lukema tankatessa vastaa koko tankkausvälin lukemaa.
Ja taas ongelmia tämän asian kanssa. Tripissä 240km, n. Puolitankkia mennyt Dieseliä. Ei mitään erikoista ajoa ja ainakin 100km pelkkää Tuusulanväylää.
Eihän 22.66L ole vielä puolta tankkia, eikös tuossa ole 65L tankki joten 1/3 mennyt. Ja viisari näyttää että puolet mennyt, olisiko mittauksessa jotain häikkää?
64l, mutta täytyy nyt tutkia. Suuttimilta lähtevät paluuletkut vuotavat. Vaihdoin O-renkaat, eikä auttanut nyt kuitenkaan. Audicenterillä n. 17€/kpl ja Tiivistekeskuksella alle 0.80€.. Koko 2.8x1.5 ( tiivistekeskus 2.8x1.6 )
Toukokuussa tuotin Saksasta loppuvuodesta -08 käyttöönotetun B8 Avant quattron tuolla 3-litraisella ccwa:lla ja manuaalilla. Olen jokaisen tankkauksen laittanut ylös ostosta lähtien ja laskenut kulutuksen. Normaalissa työmatka-ajossani jossa kokonaismatka on 42 km/suunta ja josta kaupunki-ajoa on n. 7km/suunta, ovat keskikulutukset olleet 6,1-6,5l/100km. Kesälomalla ajelin lyhyempää pätkäajoa ja vedin muutaman kerran isoa traileria jonka todellinen kytkentämassa on n. 1600kg. Tuolloin ajamani kahden tankillisen keskikulutukset olivat 6,7 ja 6,9l/100km. Tuon enempää en ole saanut Audille maistumaan. Ajotietokoneen keskikulutusta en ole kertaakaan edes katsonut. Pitäisi varmaan joskus vilkaista mitä se näyttää. Auto on tehtaan sporttialustalla ja renkaina 245/40R18-kokoiset nakit. Mielestäni menee koneen kokoon nähden todella pienellä eikä kyllä harmita yhtään, että tuli otettua tuolla isolla koneella. (Alussa tosin oli pientä morkkista...)
Kävin juuri saksassa ruotsin läpi: 1100 km keskikulutus 6,1 ja keskinopeus 109 km/h. 4G ja 204 hp 3,0 tdi. Saksassa sitten keskinopeus 127km/h 600 km pätkällä ja keskikulutus 8,5. Ei voi valittaa, vanha Urs4 kulkee melkkein yhtä hyvin mutta kulutus alkaa yleensä ykkösellä. Voin verrata S60 D5 AWD:hen millä ajoin saman reitin muutaman kuukauden sitten, kulutus oli kyllä ainakin litran enemmän, ja Audi (Avant) kulkee paremmin vaikka heppoja on vain 1 vähemmän.
mulla on 3.0 bmk kone ja mä en tajua miten teillä syö noin hitosti soppaa. kulutus ollut nyt 5,7-6,2L/100km ja ihan takkaus välillä mitattuna. käytännössä ei tule kuin matka ajoa. softaa autossa ei ole ja on manuaali vaihteinen. Enkö mä osaa laskee vai miten toi maantie laiva voi syödä sitten niin paljo vähemmän kuin muilla. Tosin syötän aina sovellukseen ajetut kilometrit ja tankattu määrä.
Viimeksi muokannut Gismo2; 6.10.2016, 20:47.
Perustelu: typo
Toi kuulostaa ihan utopialta mun bmk-koneiselle, tokikin suuttimet orkkikset ja rullattu 345tkm.
Nyt työmatkan pidentyessä sukkasillaan 7l
Kysymys muille.
Vaikuttaako rengastus litroissa vai deseissä?
Itsellä on nyt 20" kesällä kiinanihmeillä ja talvella 19" nastat hakka7
Mielessä käynyt downgreidaus, jos tolla on merkitystä asiaan.
Tokikin ennen softausta ja loukun tyhjäystä seiskan kulutuskin oli utopiaa...
Kantatie nopeuksia kun ajelee ja mah. pienillä vanteilla ja matalan vierintävastuksen omaavilla kumeilla niin 6l mahdollinen. Tosin saa olla kyllä maantietä koko mittausväli.
Alkuperäisillä 215/55R16 kumeilla ja kevyillä orkkisvanteilla tuo oma B7 3.0 TDiq manuaali tuntui kulkevan naurettavan vähällä matkassa. Ajotietokoneen näyttämät parhaimmillaan nelosella alkavia, todellinen jossain siinä tehtaan ilmoittaman 5,6 L/100 km paikkeilla. Tämä siis pidemmässä matka-ajossa, 60-80 km/h rajoitetuilla teillä.
225/40R18 renkailla kulutus on karkeasti 0,5-1 L/100 km suurempi, alle kuuden ei kyllä pääse millään. Samoin kylmän koneen suurempi kulutus nostaa keskiarvoa merkittävästi alle 50 kilometrin matkoilla, varsinkin kylmemmällä ilmalla, kun lämpeneminen on hitaampaa kabiiniin työnnettävän lämmön takia. 16 kilometrin pääasiassa maantietä ajettavassa työmatka-ajossa kulutus on pyörinyt 7,5-8 L/100 km paikkeilla.
Kokeilinpahan oman todellista kulutusta. Ajelin 800km sukkasillaan töihi ja takasin niin 47 litraa meni tankkiin, eberille jos laskee litran tunnille ja eberia tuolla aikavälillä käytin 3 tuntia, joten lopputulos on 5.5l/100km, ajotietokone näytti 5.3l. Seitsemän kertaa lähdin kylmällä eberin lämmittämällä moottorilla liikkeelle ja vähintään 100km tuli ajettua taajamassa ja kehäkolmosen ruuhkassa, muuten oli tasasta ajoa 80-115kmh riippuen päivästä ja fiiliksestä. Rengastus 225/50 17" ja moottori capa. Varmasti pääsee alle viiden litran kulutuksen jos lähtee pitemmälle reissulle huopatossuilla. Vielä semmoinen huomautus että aikasemmin 20" renkailla ja tavallisella ajotyylillä ollut ajotietokoneen lukemat 6.5-7.5.
Comment