Ja sitten tietty se vanha automaattiasennossa oleva tuulilasin pyyhkijähän käyttää jarrupaloja levyllä kuivatakseen niitä, satoi tai paistoi. Jos palat jumettaa, niin ne voisi jäädä vähän laahaamaan. Tosin levyjen pitäisi kuumua tämän takia jonkin verran.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 3.0 TDI suuren suuri kulutus
Collapse
X
-
Mites porukalla kertaantuu kulutus talviolosuhteissa? Mitatut ajelut -20C -25C pienempiä ja suurempia pikiteitä ja ei juuri nimeksikään kaupunkia. 570km ja 57l tankkiin. Kyllä se taitaa pakkanen vaikuttaa aika suuresti ja tietty webaston käyttö pari kertaa päivässä... En ole kesäkelien kulutuksiin vielä päässyt tutustumaan, mutta uskomattomalle kuulostaa 6,3l kulutukset tuolla malmikasalla. Toivossa on hyvä elää!
Comment
-
Eipä se siitä mihinkään kertaannu muuten kuin kylmällä liikkeellelähdössä, saman se kuluttaa muuten kesällä kuin talvellakin. Muutaman vuoden keskari, siis todellinen on pyöreästi 8 litraa. Noita ajotietsikan kulutuksia ei juuri kannata ottaa todesta, nehän saa näyttämään mitä tahansa ja itseään voi yrittää pettää, autoa sen sijaan ei, se ei haaveilla kulje vaikka "nörtti-nikot" sitä virittäisikin.
Tuossa juuri ajaa porskautin yhtenä yönä 500km samalla istumalla aikaa meni 5 tuntia, niin siitä voi jotain laskea, kulutus oli 7,1 litraa sataselle ja hyvä oli ajaa kuin elääkin!
Comment
-
Aletaanpa se pilkun viilaus, eli olennaisinta tuossa kulutuksessa on se ettei siinä tarvinnut juurikaan ohitella kun ajoin noin hiljaa ja vähäisessä liikenteessä. Sanoisin että saman tapahtuman jälkeen kesälaadulla ja kesäliikenteellä olisi kulutus ollut lähempänä 7,5 - 8 litraa olipa lämpöarvot mitä tahansa. Tietysti nyt on taas kyse minun autosta jonka määreet ei ole yksi yhteen muiden kanssa, kuitenkin pyrin itse tekemään laskelmani pankkikorttini kulutusmittarin kautta kun sen katteen joutuu itse hoitamaan...
Comment
-
Vieras
Mitä jos Pentti jättäisit tuon turhan lätinän nyt oikeasti pois viesteistäsi. Viestin ensimmäiset kaksi lausetta oli tiukkaa asiaa ja hyviä pointteja täysi.
Loppu taas täysin turhaa marttyyriviitan kantoa ja joutavaa tietoa mikä ei ketään kiinnosta. Eiköhän kaikki jo tiedä autosi toiminnan, joten sitä ei tarvitse enää mainostaa.
Onnistuisiko?
Comment
-
Taitaa olla vaikeaa, mutta siellähän on se "valta, voima ja kunnia" joten voitte aina antaa mulle pässikarsinaa jos ei jutut miellytä. Jos tässä nyt sieppaa se ettei meikäläinen usko niihin virivehkeisiinne ja niiden valtavaan tehoon ilman polttoaineen kulutusta niin senhän voi vaieta kuoliaaksi, en minä yksin viitsi jorista.
Kirjoittamisen opin jo pikku poikana ja eipä koulussakaan siitä koskaan moitteita tullut, mitä sitten martyyriuteen tulee niin en näy olevan ainoa, näyttää joillakin muillakin olevan suunnilleen samaa kuluttavia rotteloita kuin mullakin.
Kuten sanoin, tämäkin kirjoitus olisi jäänyt kirjoittamatta ilman "opetusta", joten odottelen "penalteja"...
Comment
-
Vieras
Ja marttyyriviitta menee koko ajan tiukemmin päälle. En ole antamassa keppiä enkä toisaalta porkkanaa. Kirjoitus on varmasti ollut aina hyvä, mutta huomaatko yhden eron sinun ja muiden välillä, joilla esim kuluttaa saman verran?
Muut kertovat oman kulutuksen ja se on siinä.
Edellisessä kirjoituksessasi oli ihan hyvää asiaa, esim. ajotavan huomiointi. En tiedä luitko edellistä tekstiäni ajatuksella, jossa kerroin, että teksteissäsi on asiaa, mutta aina lisänä jotain turhaa lätinää, kiertoilmauksia ja tuota marttyyrina olemista, koska olet erimieltä. Kukaan muu kirjoittaja ei sitä tee, joten onko ihme että pistää silmään.
Onko se noin vaikeaa jättää kaikki turha pois niistä asiapitoisista viesteistä, joita kirjoitat? Jos sinusta tahdottaisiin eroon, se tosiaankin olisi mahdollista, mutta jos olet huomannut, se ei ole ideana, vaan ohjata sinua kirjoittamaan parempaa tekstiä. Jätä sarkasmi ja piikittely pois, niin ei tarvitse tätäkään keskustelua käydä. Ei sitä ole tarvinnut muidenkaan kanssa käydä ja käyttäjiä on päivittäin sentään satoja.
Erimieltä saa ja pitääkin olla jos siihen on aihetta. Yritän nyt ns. hyvässä hengessä kehittää tätä asiaa, toivottavasti aiheuttaa edes jotain vastakaikua.
Comment
-
No jokatapauksessa omalla a6 BMK koneella ei alle 10 pääse vaikka ajotietokone positiivisesti näyttääkin 8.3-8.5l. Vaikutusta ei ole ollut ennen eikä jälkeen lastutuksen. Voiskohan pissivät suuttimet viedä kulutusta noin korkeaksi?
Comment
-
Ajotieturin mukaan keskinopeudella n. 90km/h kulutus siinä 7l korvissa. Joten jos tuon tieturin optimistisuuden ottaa huomioon niin oliskohan jossain +8l/100km
Comment
-
Mä kuulun kanssa siihen kastiin joka ei alta kympin keskikulutuksella meinaa päästä vaikka mikä olis, maantiellä voi oikein hyvällä tuurilla saada seiskalta alkavia lukemia ajotietokoneeseen mutta totuus lienee tätä korkeampi. Pikkasen kaupunkia tuohon ja avot kun ollaan taas kympin nurkilla. Jos vähän innostuu vauhdikkaammin ajamaan niin...no, sit sitä vasta kuluukin :D Ja nämä siis yhdistelmällä: BMK, DPF, Tiptronic..
Comment
-
"Hetkellinen kulutus"? Siis ihan keskikulutus noilla spekseillä sanotaan vaikka 200km matkalla, ja kait se kerkee lämmitä tuokin kone tuossa matkassa.
Jarrut ei laahaa (eteen ja taakse vaihettu levyt ja palat ja toki tarkastettu etteivät laahaa), kesä- ja talvirenkailla sama juttu. Ehkä väittäisin vaan että tuo kulutus on ominaisuus eikä vika
Comment
-
BMK, Tiptronic, ei DPF:ää ja lastutettu... Kyllä tuo rauhallisella maantieajolla alle seitsemän todistetusti menee 245/35/19" kesärengastuksella. Eli sanoisin kyllä että ihan kaikki ei kunnossa ole (ei ole itsellänikään ja silti). Toki omakin ajotietokone näyttää hyvinkin opstimistisia lukemia (6,2l vs. 6,8l) mutta tankkaamalla mitattu todellinen menee alle 7l/100km jos vaan on paaaljon pitkää matkaa.
Heti jos enemmän "pätkäajoa" tai kaupunkipyöritystä, niin sitten ei tuo 10l/100km enää riitäkkään. Tuommonen hieman reilu 20km työmatka ja siihen lisäksi muutamat kauppareissut, niin tankillisen kulutus on normaalisti tuossa 9,5l/100km paikkeilla. Olen nyt kirjannut kaikki tankkaukset alkaen kesäkuusta, joten pitääpä laskeskella paljonko on soppaa mennyt keskimäärin puolen vuoden aikana... mutuna heittäisin että 9,5l/100km ei kaukana totuudesta ole.
Comment
-
Joo. Yritän vain hakea jotain vertailukohtaa, että onko ongelma ajovastuksissa vai moottorin/laatikon puolella vai muuten vaan ajotyylissä/ajo-olosuhteissa.
Viestissä 17 on aika pitkän ajan keskiarvo yhdelle reitille eri olosuhteissa. Sisältää paljon mäkistä ja mutkaista osuutta (13-tie juuri ennen Lappeenrantaa).
Tankkausten perusteella jos laskee, niin todellinen keskikulutus sekalaisessa ajossa on jossain 7,5 tienoilla. Tankkiin menee 80 litraa ja tyypillisen 70 litran tankkauksen kohdalla on ajettu vähän yli 900 km.
Ajelen kyllä suht rauhallisesti, tai siis en tien tukkona, mutta muuten. Tämänhän saa kyllä helposti viemään paljonkin soppaa, teho kun ei tule ilmaiseksi, mutta "ilman jarrupoljinta"-asenteella ;) saa aika paljon ennakoitua. Ei se kovin paljon kulutukseen vaikuta, mutta jarruremppaa tarvitsee tehdä vähemmän..
Raskaat kelit, paljon vettä, sohjoa tai lunta nostaa kulutusta heti puoli litraa.
Rullaustestillä (viesti 21) voi yrittää erotella noita jarrujen ja renkaiden aiheuttamia vastuksia, ei ole kovin tieteellinen testi, mutta aina kun rullaaminen tuntuu huonontuvan, niin kulutus on noussut. Minulla ne on olleet joko jarrut ja/tai laakerit. Renkaina on aina ollut kitkat tai kunnon kesäkumit, renkaista voi tulla noin 5% kulutuslisä ja talvidieselistä tulee helposti toinen 5% eli sitten puhutaan jo melkein litran lisäyksestä yhteensä.
Emännän auto 2.0 TDI A4 kulkee litran-puolitoista vähemmällä.
Comment
-
Onko se nyt ihme jos 3L kone kuluttaa kun kori on melkein 2t ja kaksi vetävää akselia. Sitten on vielä reilusti lisävarusteita mitkä kuluttaa sähköä.
Jos se kulutus häiritsee, niin pitäisikö harkita jotain hybridia yms.
Itse olen ihmetellyt kun kulutus on näinkin pientä vaikka reilusti poljinta tulee painettua, ettei karstottuisi.
Comment
-
Seka-ajossa meillä vie useamman tankkauksen perusteella noin vajaan 8l/100km. Emännän työmatka on 25km/suunta, enimmäkseen 80km/h rajoituksella. Yksi taajaman läpiajo sattuu matkalle. Ainakaan kaasua ei rouva pahemmin ramppaa eli suht säästäväistä on ajo. Maantiellä (Kouvola-Alahärmä-Kouvola) täydellä autolla oli alle seiskan kulutus viime kesänä. Autona siis a6 c6 3,0tdi q tip ja renkaina vakiokokoiset nokialaiset kesällä ja vähän liian pienet (225/45-17)misukan kitkat talvella.
Comment
-
Jos se kulutus häiritsee, niin pitäisikö harkita jotain hybridia yms.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RHead Näytä viestiNo kyllä menee pienellä.. ccwa:lla+farkku+autom+lastu meni tänään 78 km/h keskinopeudella 6,8l/100km todellista ~ 500km matkalle..
Comment
-
BMK, Tiptronic, ei DPF:ää ja lastutettu... Kyllä tuo rauhallisella maantieajolla alle seitsemän todistetusti menee 245/35/19" kesärengastuksella. Eli sanoisin kyllä että ihan kaikki ei kunnossa ole (ei ole itsellänikään ja silti). Toki omakin ajotietokone näyttää hyvinkin opstimistisia lukemia (6,2l vs. 6,8l) mutta tankkaamalla mitattu todellinen menee alle 7l/100km jos vaan on paaaljon pitkää matkaa.
Heti jos enemmän "pätkäajoa" tai kaupunkipyöritystä, niin sitten ei tuo 10l/100km enää riitäkkään. Tuommonen hieman reilu 20km työmatka ja siihen lisäksi muutamat kauppareissut, niin tankillisen kulutus on normaalisti tuossa 9,5l/100km paikkeilla. Olen nyt kirjannut kaikki tankkaukset alkaen kesäkuusta, joten pitääpä laskeskella paljonko on soppaa mennyt keskimäärin puolen vuoden aikana... mutuna heittäisin että 9,5l/100km ei kaukana totuudesta ole.
Comment
-
Mulla CCWA (A5 Cabriolet) vie Espoo-Stadi -pyörityksessä noin kympin. Siitä lisälämppärin osuus on noin litran. Talvea täällä ei ole ollut mutta alle 5c kuitenkin ja lämppäri käynnistyy silloin.
Maantiellä näyttäisi kulutus olevan noin 6,5-7,5 eli noin 7,5% keskinopeudesta.
Comment
-
Moikka
Mulla kulutus pyörinyt lastutuksen ja muiden muutosten jälkeen yhdistetyllä kulutuksella 6.2 nurkilla. Stadissa sellanen snadi paja puuhasteli homman.
Lähtölukemat oliki jotain ihan muuta. 8-9 kaupungissa ja 7 maantiellä. Oli ensin tehny kaverin q7 joka kuluttaa nyt 7.5 samassa ajossa ku ennen vei 9.8
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viestiMulla CCWA (A5 Cabriolet) vie Espoo-Stadi -pyörityksessä noin kympin. Siitä lisälämppärin osuus on noin litran. Talvea täällä ei ole ollut mutta alle 5c kuitenkin ja lämppäri käynnistyy silloin.
Maantiellä näyttäisi kulutus olevan noin 6,5-7,5 eli noin 7,5% keskinopeudesta.
Comment
-
B8 3.0TDIQ - vikaa vai ei?
Eli tuli ostettua tuollainen 3.0tdi CCWA B8 A4, tietysti Quattro ja manuaalina!
- Mielestäni polttoaineenkulutus on suuri ( Puolitankkia mennyt ja hiukan reilu 200km trip )
Ajotietokone näyttää maantiellä 7 pintaan, mutta kaupungissa vaihtelee 9-12.
- Tuntuu suhteellisen tehottomalta, vaikka kyseessä kuitenkin tehokas Diesel.
Ohjelmaa käytiin kokeilemassa ja meni vain huonommin.
- Suuttimien lähistö hieman kostea/hikoilleen oloinen..
Onko kenelläkään samanlaista? Olisiko kellään PK-Seudulla, niin voisi tulla vertaamaan?
Comment
Comment