Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI v6 uusi käynnistys onkkelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.5 TDI v6 uusi käynnistys onkkelma

    Tämmönen hässäkkä tuli polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä:
    Autoon vaihdettiin polttoainesuodatin, ja uusi suodatin täytettiin asennettaessa diiselillä jonka jälkeen asennus. Auto ei lähtenyt käyntiin, jonka jälkeen suutinputkia irrottelemaan, eikä vieläkään käyntiin. vanha pa-suodatin paikoilleen ja suodatin täyteen löpöä ja kaikki suutinputket irti, että diiseliä alkais tulemaan. Nosti polttoainetta, jonka jälkeen putket kiinni ja KÄYNTIIN! Päivän ajelut(n.100 km) ja seuraavana päivänä ei taas lähtenyt käyntiin!! Prkl!! Ei ilmeisesti nosta polttoainetta. Siirtopumpussa ei pitäisi olla vikaa, kun toimi ennen suodattimen vaihtoa. Oisko apuja??!!

  • #2
    Kuullostais ilmavuodolta, siis pa-putkissa. Konehuonetta paremmin tuntematta en sano muuta :)

    Comment


    • #3
      Oli tossa kanssa sama ongelma suodattimen vaihdon jälkeen oli ajettu noin 100km ja olin sammuttanut auton pieneen ylämäkeen ja ei lähteny enää käyntiin parin tunnin seisomisen jälkeen. No otin moottorin suojakuoren pois ja katoin että moottorin päällä olevassa läpinäkyvässä pa-letkussa näkyy ilmakupla, ilmattiin uudelleen ja saatiin käyntiin ja annettiin käydä aika pitkään. Siinä kun moottori kävi kattelin sitä läpinäkyvää letkua ja vielä aika pitkän ajan päästäkin siinä näky menevän pari ilmakuplaa. Tän jälkeen on kyllä toiminu. Oisko mahdollista että pa-järjestelmään ois jääny jonnekkin vielä ilmaa ton 100km kin jälkeen ja ois pulpahtanu sopivaan kohtaan kun sammutin auton ylämäkeen?

      Comment


      • #4
        Jos on tuuria niin pääset nyt tosi helpolla ja halvalla korjaamaan Audia.
        Vaihda ne suuttimilla olevat ylivuotokumiletkut. Ne on vaan todennäköisesti niin haperot, että fuskaavat vähän ilmaa. Itellä oli ihan sama vika. Osta merkkarista sitä letkua pari metriä ja kisko vanhat letkut liittimistä pois. Ne katkeaa kuitenkin, joten puukolla varovasti loput.

        Sitten vaan uudet palaset tökitään paikoilleen ja löysätään yhtä suuttimen moottoria ja apumies starttaa ja kaikki toimii taas.

        Comment


          #5
          No niin, homma bueno. Parannuskeino löytyi. Veti jostain ilmaa, ilmeisesti samalla kun suodatin vaihdettiin, niin jonnekin mennyt roskia, jonka kautta vetää ilmaa. Suuttimilta lähtevät letkut tarkastettu, ei korjaantunut. Ratkaisu: LVI-liikkeestä takaiskuventtiili imuletkuun!! Suodattimen päällä oleva takaiskuventtiili vaihdettu, mutta ei auttanut. Huolto sanoi, ettei 2.5TDI:ssä ole kuin ruiskupumppu, eli ei muuta polttoainepumppua, ja järjestelmään tulee vähänkin ilmaa, niin laskee putket tyhjiksi, eikä pumppu jaksa nostaa ainetta. Samanlaisia käynnistysongelmia suodattimen vaihdon jälkeen, ollut muissakin merkeissä, kuten Peugeot,vw ja Citikka. Sama mysteeri on korjaantunut takaiskuventtiilin laitolla. Eli jos meno tyssää samalla tavalla, kun mulla, niin marssikaa ensin LVI-liikkeeseen, ennen kun rupeatte tilaamaan uutta pumppua.

          Comment


          • #6
            2.5 tdi v6:ssa on sähköinen polttoainepumppu tankissa, kannattais tarkastaa sulake ja kuunnella pyöriikö ko. pumppu startatessa.

            Comment


              #7
              Ahaa... Kaksi "faktaa" vastakkain. Aika mielenkiintoinen juttu, kun merkkiliike sanoo, ettei ole kuin ruiskupumppu, kun kyselin olisko toisessa pumpussa vikaa. Ihmettelin sitä itsekin, että mites vain yksi, mutta luotin siihen sanaan. Kone toimii kyllä nyt normaalisti ja lähtee käyntiin jopa paremmin kuin ennen ongelmia.

              Comment


              • #8
                Merkkiliike on väärässä.

                Comment


                • #9
                  Niin, voihan olla, että tuolla takaiskuventtiilillä peittyy vuotavien ohivuotoletkujen ongelma.
                  Joka tapauksessa ne ovat tuon ikäisessä autossa jo ihan lahot letkut, joten kannattaa joka tapauksessa uusia.
                  Jos niitä ei uusi niin Murphyn lain mukaan auto jättää tielle tai ei käynnisty pahimmassa mahdollisessa paikassa, esim anopin luona tms.

                  Comment


                  • #10
                    Olihan huolto selvillä, että puhutaan kuusipyttyisestä eikä viisipyttyisestä. Jälkimmäisessä ei ole apupumppua.

                    Itse tein joskus sen virheen, että menin tyhjentämään vedet suodattimen pohjasta. Samalla tiivisterengas murtui aiheuttaen mystisen käynnistysongelman.

                    Comment


                      #11
                      Oli merkkihuolto tietoinen, että kyseessä V6. Kaikkein mielenkiintoisinta tässä hommassa oli, että ennen suodattimen vaihtoa, ei minkäänlaisia käynnistysongelmia ollut, eli olisi kai se riipinyt ilmaa jo ennen suodattimen vaihtoa. Suodattimelta lähtevät ja tulevat pa-letkut on nyt kuitenkin uudet. Pitää vielä varmuuden vuoksi vaihtaa itse ne ohivuotoletkut, kun näköjään merkkihuoltoonkaan ei voi 100% varmuudella luottaa. Sanoivat vain, että ne on kunnossa... No, onneksi eivät kuitenkaan heti ruvenneet laittamaan pumppua uusiksi rahastuksen toivossa. (saa nähdä tuleeko se vielä joskus eteen, toivotaan parasta ja pelätään pahinta...)

                      Comment


                      • #12
                        Eihän merkkihuoltoon voi eikä pidä luottaa missään tapauksessa.Ne on vaan erikoistunut mittamaan asiakaan lompakosta eurot ulos ja myömään koko varaston yhteen autoon jos asiakasta pystyy huijaamaan vika arpomishuollossa.Ne ei ymmärrä tälläisten piilovikojen päälle mittään.

                        Comment


                        • #13
                          Eihän merkkihuoltoon voi eikä pidä luottaa missään tapauksessa.Ne on vaan erikoistunut mittamaan asiakaan lompakosta eurot ulos ja myömään koko varaston yhteen autoon jos asiakasta pystyy huijaamaan vika arpomishuollossa.Ne ei ymmärrä tälläisten piilovikojen päälle mittään
                          Kätevästi yleistetty. Olet vissiin kiertänyt kaikki suomen Audi-korjaamot läpi?

                          Comment


                          • #14
                            Kätevästi yleistetty. Olet vissiin kiertänyt kaikki suomen Audi-korjaamot läpi?
                            Kyllä omat kokemukset Audi- ja VW-merkkihuolloista tukee tuota.

                            Esimerkiksi oman A6:n ikkunannostinvika, sieltä oli sellainen muovimokkula murtunut, ja lasi nousi vähän vinoon eikä suostunut menemään kokonaan ylös ilman apua. Tunnistin vikakuvauksen Audiworldin A6-ohjeista, eli tiedossa oli mikä sieltä oli mennyt.

                            Merkkiliikkeessä sanottiin, ettei he ole ikinä kuulleetkaan mistään murtuneista muovikiinnikkeistä, ja että he vaihtavat koko ikkunannostinmekanismin hintaan osat 174 euroa ja arviolta kahden tunnin työt päälle.
                            LMS:llä homma hoitui uusimalla vialliset muoviosat, työtä meni alle tunti ja osat alle 25 euroa.

                            Samoin kävi aktiivihiilisäiliön magneettiventtiilin häiriön aiheuttaman vikakoodin kanssa.
                            Merkkiliikkeessä olisi vaihdettu kyseinen mokkula sen kummemmin asiaa selvittämättä, osan hinta parisataa euroa.
                            LMS:llä todettiin, että systeemiin liittyy joku letku, joka oli todennäköisimmin ollut jäässä ja estänyt ilman liikkumisen. Ei vaadi korjausta, ei aiheuta ongelmia ja poistuu itsestään.

                            Jos tähän asti kaikki viimeisen 3 vuoden VAG-ongelmat olisin ratkaissut merkkihuollossa, olisin n. 1500-2000 euroa köyhempi kuin nyt hoidettuani asiat itse FFp:n tai tämän foorumin neuvojen mukaan tai LMS:llä.

                            Audihuollossa on sentään asiakaspalveluasenne kohdallaan, vaikkei itse korjauksia tehtäisi asiakkaalle edullisimmalla tavalla...

                            Comment


                            • #15
                              Merkkiliikkeistä

                              Se on muuten aika tyypillistä likimain kaikille merkkikorjaamoille, etteivät ne ole koskaan kuulleet juuri mistään yleisistä, kaikkien omistajien tiedossa olevista tyyppivioista. Toisaalta onhan se ymmärretävää jos työn puolesta hoidettavana on vaikka neljän automerkin kaikki mallit, eikä ko. huoltohenkilö itse aja niistä siviilissä yhdelläkään. Tuskin sitä itsekään jaksaisi kiinnostua kaikista jonkin tietyn Nissan-mallin ongelmallisista nippeleistä ja nappuloista, jos vain leipätyönään ottaisi pelkkiä huoltovarauksia vastaan ilman sen kummempaa kiinnostusta ko.merkkiä kohtaan.

                              Mutta omakohtaisia kokemuksia on edellisen A4:seni ilmaistoinnin säätömoottoreista, joita piti yhtenään vaihtaa takuuseen. Merkkiliike väitti että kyseessä on taatusti yksittäiskappale tämän vian tiimoilta. Tältä foorumilta, ja sfnet:istä onneksi sain vähän toisenlaista faktaa. Myöhemmin myös maahantuoja myönsi noiden servojen ongelmallisuuden.

                              Comment

                              Working...
                              X